کارشناس واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت جنوب تهران تغذیه مناسب و ورزش را در پیشگیری و پیشرفت پوکی استخوان مؤثر دانست

واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت جنوب تهران کلاس آموزش مجازی را به مناسبت روز جهانی شیر برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت جنوب تهران، این جلسه روز سه‌شنبه 13 خرداد 99 برای مادران کودکان زیر 6 سال، نوجوانان، میان‌سالان و سالمندان به مناسبت 12 خرداد روز جهانی شیر برگزار شد.
مبینا میرزایی کارشناس واحد بهبود تغذیه این مرکز به مناسبت روز جهانی شیر 12 خرداد در این کلاس آموزشی به اینکه شیراز غنی‌ترین منابع کلسیم و فسفر است و دریافت مقدار کافی این ماده معدنی برای رشد، استحکام، سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها ضروری است اشاره کرد.
وی در ادامه گفت: استفاده منظم از منابع غذایی غنی از کلسیم مثل شیر کم‌چرب در کاهش تجمع چربی در بدن، بهبود عملکرد سیستم ایمنی، خنثی‌سازی سموم در شرایط آلودگی هوا و درنتیجه محافظت از دستگاه تنفس، قلب، عروق و کاهش خطر بروز برخی سرطان‌ها مانند سرطان سینه و روده بزرگ و پیشگیری از پوکی استخوان مؤثر است.
میرزایی بر اینکه پوکی استخوان یک تهدید جدی است و تشخیص زودرس آن نخستین قدم مبارزه با پیشرفت پوکی استخوان است تأکید کرد و گفت: تغذیه مناسب و ورزش در پیشگیری و پیشرفت پوکی استخوان مؤثر است و ماده اصلی که سختی و شکل استخوان را به وجود می‌آورد کلسیم است و مواد غذایی حاوی کلسیم به‌خصوص لبنیات پاستوریزه کم‌چربی، مانند شیر، ماست، پنیر، کشک کم‌نمک از منابع خوب کلسیم هستند.
کارشناس واحد بهبود تغذیه این مرکز در پایان‌بر لزوم گنجاندن مصرف شیر در برنامه غذای روزانه افراد تأکید کرد و گفت: کارشناسان تغذیه مراکز تحت پوشش مرکز بهداشت جنوب تهران به مناسبت روز جهانی شیر به خانواده‌های کودکان زیر 6 سال، مادران باردار و شیرده و نوجوانان آموزش و مشاوره تلفنی ارائه دادند.
توضیح اینکه مطالب آموزشی مرتبط با شیر در فضای مجازی گروه رابطان، سفیران سلامت، کارمندان ادارات و خانه‌های سلامت بارگذاری شده است.



نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *