کاوه سامع از ساخت شبیه‌ساز تعویض مفصل زانو خبر داد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، سامع هدف از طراحی شبیه‌ساز تعویض مفصل زانو را آموزش بهتر دستیاران ارتوپدی و فلوشیپ های جراحی زانو بیان کرد و در توضیح آن گفت: این طرح به سرپرستی استاد زنجانی و همکاری استاد نبیان و استاد ارشادی در دو فاز اجرا شد.در فاز اول نیازسنجی پروژه به‌صورت مرور متون و نظرسنجی از مخاطبان شامل فراگیران ارتوپدی و اساتید این رشته در قالب جلسات بحث گروهی متمرکز، انجام شد و ویژگی‌ها و موارد انتظار این شبیه‌ساز جمع‌آوری شد.
وی افزود: در فاز دوم نمونه اولیه ساخته شد و توسط اساتید تحت جراحی قرار گرفت و نکاتی را  به‌منظور بهینه‌سازی محصول مطرح کردند که اعمال شد. درحال حاضر در مرحله ساخت نمونه نهایی محصول قرار داریم.
سامع با اشاره به تدوین مقاله دستاوردهای فاز اول و دوم پروژه گفت:  دو مقاله علمی  درحال نگارش و ثبت است که امیدوارم در آینده نزدیک هر دو منتشر شود.
وی بابیان اهداف کوتاه‌مدت و میان‌مدت این پروژه گفت: یکی از اهدافمان سنجش  تأثیر به‌کارگیری این محصول، در بهبود سطح آموزش  دانشجویان ارتوپدی است و درنهایت امیدوارم پروژه به سمت تجاری شدن پیش برود و این محصول را به‌عنوان یک نمونه تجاری تولید کنیم.

 سامع به‌کارگیری شبیه‌سازها را در آموزش پزشکی ضروری دانست و گفت: نیاز به استفاده از شبیه‌سازها در همه سطوح آموزش پزشکی به‌ویژه در سال‌های اخیر در جهان، بیش‌ازپیش احساس می‌شود. باتوجه به افزایش انتظار بیماران از کیفیت درمانی که دریافت می‌کنند و همچنین تغییر برخی قوانین، راه  برای آموزش فراگیران به شیوه سنتی که همان کار بر روی بیمار حقیقی است را سخت کرده به همین دلیل استفاده از شبیه‌سازها می‌تواند سودمند باشد.
وی در پایان سخنان خود بابیان اینکه افتخار می‌کنم شانس تحصیل در این دانشگاه را دارم افزود: امیدوارم سرآمدی دانشگاه در سال‌های آینده حفظ شود.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *