کسب موفقیت ویژه بیمارستان تازه تاسیس کودکان حکیم در دریافت تاییدیه کامل دوساله اعتباربخشی

بیمارستان تازه تاسیس کودکان حکیم تاییدیه کامل دوساله اعتباربخشی آموزشی را پس از بازدید ارزیابان ارشد وزارت بهداشت کسب کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، دانشگاه علوم پزشکی تهران در راستای رسالت­ های خود به عنوان نماد آموزشی عالی، اقدام به راه ­اندازی بیمارستان کودکان حکیم کرده است و لازم بود تا هر چه سریعتر با انجام اعتباربخشی آموزشی توسط وزارت بهداشت و کسب مجوز لازم، از ظرفیت ایجادشده برای آموزش فراگیرندگان در مقاطع کارآموزی، کارورزی و دستیاری تخصصی رشته کودکان بهره­ برداری کند.
براین اساس، روز شنبه 26 اسفند 1402 با حضور ارزیابان ارشد وزارت بهداشت، ارزیابی اعتباربخشی آموزشی- درمانی بیمارستان کودکان حکیم انجام شد. در این بازدید که با هدف بررسی استانداردهای کیفی و خدمات ارائه شده به بیماران انجام شد، گزارشی از محورها و حیطه های اعتباربخشی آموزشی، سیاست ها و اهداف عملیاتی مشخص شده، فضاهای آموزشی مثل کتابخانه و کلاس های آموزشی و محتوای آموزشی و ... توسط مسئولین بیمارستان ارائه شد.
بر اساس این گزارش، تمامی بخش های بستری، پاراکلینیکی، درمانگاه ها، تاسیسات برقی و مکانیکی، روند کار پشتیبانی، تجهیزات پزشکی و ... توسط ارزیابان کشوری بازدید و مستندات مبتنی بر استانداردهای اعتباربخشی، بررسی شد و در خاتمه با اشاره به نقاط قوت و ضعف، پیشنهاداتی توسط کارشناسان صورت گرفت تا با ارتقاء خدمات درمانی و آموزشی، استانداردهای اعتباربخشی به بهترین نحو اجرا شود. در پایان، نتیجه این ارزیابی، توسط وزیر بهداشت مبنی بر کسب موفقیت کامل بیمارستان کودکان حکیم در اعتباربخشی آموزشی و دریافت مجوز تایید کامل دوساله، در سی­ ام اردیبهشت 1403 به دانشگاه ابلاغ شد.

فاطمه  قربی
تهیه کننده:

فاطمه قربی

تصاویر