کمیته امور هیئت‌علمی ایثارگران برگزار شد

در کمیته امور هیئت‌علمی ایثارگران بر ارائه راهکارهای برون‌رفت از التهابات روز جامعه علمی دانشگاه و ایجاد وحدت و همدلی بین اساتید و دانشجویان دانشگاه تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر امور ایثارگران، کمیته امور هیئت‌علمی ایثارگران دوشنبه 21 آذر 1401 با حضور دکتر منصور کشاورز مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران، دکتر سید منصور گتمیری نفرولوژیست، دکتر غلامرضا توگه هماتولوژیست، دکتر سیدرضا رئیس کرمی مدیر گروه کودکان دانشگاه، دکتر عارفه جعفریان دکترای ژنتیک و بافت سلولی و دکتر احسان مقیمی مدیر دفتر امور ایثارگران برگزار شد.
در ابتدای جلسه پس از تلاوت قرآن توسط دکتر کشاورز ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین به مسائل روز جامعه و دانشگاه، همچنین به عنوان دستور جلسه حمیت ملی و پیشنهاد ارائه راهکار در این خصوص اشاره کرد.
سپس دکتر گتمیری مسئول کمیته امور هیئت علمی ایثارگران با بیان مقدمه‌ای در خصوص اهداف کمیته هیئت‌علمی ایثارگران گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران به دلیل حضور پر رنگ و مستمر در دوران دفاع مقدس و شرایط بحرانی آن دوران نسبت به اکثر دانشگاه‌های کشور از جمعیت قابل توجه کارکنان و اساتید ایثارگری برخوردار است. این جامعه فرهیخته و نخبه ایثارگر ظرفیت و پتانسیل بالایی در جهت  ایجاد وحدت و حمیت بین اساتید و دانشجویان را دارد، لذا ارائه راهکارها و پیشنهادات برای برون رفت از وضعیت ملتهب امروز از رسالت‌های اعضای هیئت علمی ایثارگر در مسائل اجتماعی و فرهنگی است.

در ادامه حاضرین در جلسه برای دستیابی به این اهداف پیشنهادات و نظرات خود را مطرح کردند.

در پایان جلسه دکتر گتمیری نظرات اعضای کمیته را بدین شرح جمع‌بندی کرد:

  1. ایجاد فضای گفت‌‌و‌گو ایثارگران نخبه و دلسوز هیئت‌علمی با اساتید و دانشجویان برای بیشتر شنیدن انتقادات آنها، این جلسات می‌تواند هم به‌صورت متمرکز در سازمان مرکزی دانشگاه و هم در واحدهای مختلف دانشگاه برگزار شود.
  2. استفاده از کارشناسان متخصص و جامعه شناس در نشست‌ها و گفت‌و‌گوها؛
  3. دعوت از مسئولین دانشگاه و انتقال صحبت‌ها، انتقادات و اعتراضات آنها از زبان هیئت علمی ایثارگر با هدف حفظ حرمت‌ها و کاهش خشم و خشونت؛
  4. استفاده از راه‌حل‌ها و نظرات کارشناسان امور فرهنگی و اجتماعی برای حل مشکلات و ایجاد امید و انگیزه در دانشجویان؛
حمیده شفاعی
تهیه کننده:

حمیده شفاعی

عکاس

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *