گزارش شاخص های بیمارستانی در جلسه کمیته پایش و سنجش کیفیت بیمارستان فارابی بررسی شد

در جلسه کمیته پایش و سنجش کیفیت بیمارستان فارابی گزارشی از شاخص های بیمارستانی این مرکز از ابتدای سال 99 تا پایان آذر، ارائه شد.

گزارش شاخص های بیمارستانی در جلسه کمیته پایش و سنجش کیفیت بیمارستان فارابی بررسی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران  بیمارستان فارابی، جلسه پایش و سنجش کیفیت این بیمارستان چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ برگزار شد.
در این جلسه که با حضور سعید مرادی، مدیر این مرکز تشکیل شد، شیما خاراباف، مسئول دفتر بهبود کیفیت بیمارستان فارابی گزارشی از نتایج شاخص‌های بیمارستان تا پایان آذر سال جاری ارائه کرد. وی با تقکیک تعداد شاخص‌های کلیدی از کل این شاخص ها، آن‌ها را بر اساس اولویت، کیفیت و شاخص‌های بالینی و غیر بالینی طبقه بندی کرد و به توضیح هرکدام پرداخت.
یکی از شاخص‌های مطرح شده در این جلسه رضایت شخصی بیماران برای ترخیص بود که خاراباف از طراحی یک فرم جدید برای علت سنجی این نوع رضایت خبر داد و ابراز امیدواری کرد تحلیل نتایجی که از بررسی این فرم‌ها بدست خواهد آمد باعث بهبود در این شاخص می‌شود.
کنترل عفونت موضوع دیگری بود که مسئول دفتر بهبود کیفیت بیمارستان فارابی به آن اشاره کرد و گفت: رعایت اصول بهداشت دست یکی از مسائل کلیدی در کنترل عفونت است و با توجه به شیوع کووید-۱۹ و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط کارکنان خوشبختانه شاهد بهبود محسوس در این شاخص هستیم. البته افزایش بازدیدهای نظارتی، تعویض تجهیزات قدیمی و زنگ زده و برگزاری دوره‌های مجازی آموزش کنترل عفونت نیز در افزایش رعایت اصول بهداشت دست موثر بوده است.
وی سپس به بررسی گزارش نسبت پرونده‌های ناقص به کل پرونده‌های درمانی پرداخت و افزود: با توجه به مطرح شدن این موضوع در کمیته مدیریت اطلاعات سلامت و فناوری اطلاعات، مقرر شده برنامه‌ایبرای رفع این مشکل تدوین و به واحدها ابلاغ شود تا بتوانیم وجود نقص در پرونده‌ها را کاهش دهیم.
در ادامه این جلسه گزارش برنامه عملیاتی و بهبود کیفیت واحدهای تاسیسات و تجهیزات پزشکی نیز مطرح شد تا درباره روش‌های اجرای آن تصمیم گیری شود. همچنین اعضای کمیته درباره راهکارهای کاهش ازدحام در سالن انتظار اتاق عمل اواستین، ارائه برنامه مراجعه دقیق به بیماران برای پیگیری پس از جراحی و بهبود روند پذیرش و مشاوره آنلاین بیماران در نرم افزار پذیرش ۲۴ به بحث و تبادل نظر پرداختند.
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

تصاویر

سعید مرادی شیما خاراباف

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *