محتوای خبری دانشکده توانبخشی

چهاردهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی تهران

دانشکده‌های توانبخشی و پیراپزشکی به‌طور مشترک رتبه یک کشوری و فرایند برتر دانشگاهی در حیطه یادگیری الکترونیک را کسب کردند

دکتر نسترن قطبی و دکتر لیلا شاهمرادی به ترتیب اعضای هیئت علمی دانشکده های توانبخشی و پیراپزشکی به عنوان صاحبان فرایند «آموزش درس فیزیوتراپی در بیماری های مغز و اعصاب بر اساس یک بازی مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و ارزشیابی آن» توانستند عنوان رتبه اول کشوری و دانشگاهی را در چهاردهمین جشنواره شهید مطهری کسب کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده توانبخشی، در بیست و دومین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و چهاردهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری فرآیند « آموزش درس فیزیوتراپی در بیماری های مغز و اعصاب بر اساس یک بازی مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و ارزشیابی آن» توانست عنوان رتبه اول کشوری و دانشگاهی را در چهاردهمین جشنواره شهید مطهری کسب کند.  
در این فرآیند با هدف فراهم کردن محیط با یادگیری فعال و بهبود تفکر انتقادی دانشجویان، آموزش با کاربرد بازی‌های مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی صورت گرفت. این فرایند دارای دو مرحله طراحی بازی و آموزش بود.
در مرحله اول پنج بازی (چهار بازی کامپیوتری مبتنی بر واقعیت افزوده و یک بازی مبتنی بر واقعیت مجازی) در دانشکده پیراپزشکی طراحی شد.
در مرحله دوم بازی‌ها در دو ترم تحصیلی جهت آموزش درس فیزیوتراپی در بیماری‌های مغز و اعصاب برای دانشجویان فیزیوتراپی دانشکده توانبخشی مورد استفاده قرار گرفت و ارزشیابی شد.
این فرآیند که به‌ صورت چند مقاله در مجلات معتبر علمی چاپ‌ شده است؛ در چند مرحله از دید دانشجویان، مجریان، داوران مجلات معتبر خارجی، اعضای هیئت‌ علمی، فیزیوتراپیست‌ها و بازی‌ سازها موردبررسی قرارگرفته است.
همچنین سهراب الماسی دانشجوی دکترای تخصصی  مدیریت اطلاعات سلامت، دکتر نورالدین نخستین انصاری عضو هیئت‌ علمی دانشکده توانبخشی، دکتر علیرضا میرباقری عضو هیئت‌ علمی دانشکده پزشکی و مرسا غلامزاده دانشجوی دکترای تخصصی انفورماتیک پزشکی در این فرآیند همکاری داشتند.

 

لیلا  روستا
تهیه کننده:

لیلا روستا

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *