محتوای خبری دانشکده دندانپزشکی

برگزاری نخستین کارگاه آموزشی طراحی سیستم ارزیابی فراگیران

گفتگو با دکتر نیکزاد معاون آموزشی دانشکده دندانپزشکی در برگزاری نخستین کارگاه آموزشی

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: به گفته دكتر نيكزاد با استفاده از آخرين روش هاي صحيح علمي دنيا براي يكپارچه سازي سيستم ارزيابي دانشجويان نخستين گام آموزشي برداشته شد.

گالري عكس به گزارش روابط عمومي دانشكده دندانپزشكي: كارگاه آموزشي طراحي سيستم ارزيابي فراگيران، شنبه و يكشنبه 10 و 11 مرداد94 در دانشكده دندانپزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار شد. -به اين منظور با دكتر نيكزاد معاون آموزش دانشكده 19 مرداد94 گفتگو كرديم. - اهميت برگزاري كارگاه طراحي سئوال در سيستم آموزش دانشكده چيست؟ اهميت يادآوري و به كارگيري فنون آموزشي براي ارزيابي فراگيران، اجرايي شدن آن در گروه ها، نظرات دانشجويان در ارزيابي مهارت هاي باليني و عملي، ارتقاء آموزش و تدوين سيستم هاي ارزيابي دانشجويان بصورت الكترونيك، عاملي براي برگزاري نخستين كارگاه آموزشي به همت دبير علمي سركار خانم دكتر شيرازيان شد. - نحوه برگزاري كارگاه را توضيح دهيد. كارگاه به صورت سخنراني و كارتيمي در گروه هاي كوچك براي 12 گروه آموزشي برگزار شد حاضرين با توجه به روش هاي ارزيابي دانشجو ومتناسب با گروه مربوطه سيستم ارزيابي دانشجويان را طراحي و به معاونت آموزشي ارائه خواهندكرد. - هدف معاونت آموزشي از برگزاري كارگاه چه بود و چقدر به تحقق رسيد؟ مرور شيوه هاي ارزيابي، اجرايي شدن و طراحي سيستم ارزيابي به صورت مدون در برنامه HIS دانشكده، بهينه سازي ارزيابي دانشجويان با توجه به روشهاي روز دنيا، مرور مباحث و مفاهيم نظري و عملي ارزيابي فراگيران، آشنايي اساتيد با برخي از جنبه هاي نوين يا چالش برانگيز طراحي سيستم ارزيابي، كسب و تبادل تجربه در زمينه سيستمهاي عيني ارزيابي عملكرد فراگير در گروه هاي آموزشي و ... را مي توان از اهداف برگزاري كارگاه دانست. - مخاطبان چه افرادي بودند و برنامه آينده كارگاه براي چه افرادي است؟ در نخستين گام مديران گرو ها، معاونين، نمايندگان EDO گروهاي آموزشي در كارگاه شركت كردند و سپس تمامي اعضاء هيات علمي دانشكده در اين كارگاه ها شركت خواهند داشت. اين كارگاه ها به صورت پيوسته در نيمسال 94-95 براي تمام اعضاء هيات علمي اجرا خواهد شد و در انتها گواهي پايان دوره به شركت كنندگان ارائه داده ميشود. - زمانبندي كارگاه چطور بود و سخنرانان به چه موضوعاتي اشاره كردند؟ كارگاه روزهاي يك شنبه و دوشنبه 11 و 12 مرداد از 8 تا 15 در كلاس 1 گروه پروتزهاي دنداني برگزار شد. ابتدا ضمن برشماري اهميت و اهداف كارگاه، از مديران گروه خواسته شد تا وضعيت موجود گروه ها را به لحاظ شيوه ارزيابي دانشجويان در واحدهاي عملي در مرحله پره كلينيك و باليني بيمار، تشريح كنند. دكتر وطن پور عضو هيات علمي دانشكده دندانپزشكي دانشگاه آزاد اسلامي د ارزيابي فراگيران را از ابزار تا سيستم، تعريف پيامد ها و توانمندي هاي مورد انتظار، ويژگي هاي سيستم ارزيابي مطلوب را توضيح داد. دكتر لباف عضو هيات علمي دانشكده پزشكي در مورد چگونگي طراحي آزمون OSCE، دكتر پورشهيدي در مورد چگونگي ارزيابي فراگيران در محيط كار واقعي، دكتر زندوكيل نيز در مورد استقرار سيستم ارزيابي دانشجو در برنامه HIS، دكتر شكوهي نژاد در مورد ويژگي هاي ارزيابي مطلوب سخنراني كردند. همچنين دكتر شيرازيان دبير علمي كارگاه در مورد 10 گام طراحي سيستم ارزيابي فراگير، چگونگي ارزيابي فراگيران در محيط كار واقعي و نكات كليدي در انتخاب چك ليست سخنراني و به مطالبي اشاره كرد. در كار تيمي سخنرانان به عنوان تسهيل گر انجام كارگروهي و تدوين گزارش حضور فعال داشتند و در اين رابطه راهنمايي هاي لازم براي شركت كنندگان ارائه داده شد. - سخن پاياني ؟ با برگزاري كارگاه هاي آموزشي اميد به اصلاح و بهبود شيوه ارزيابي دانشجويان بر اساس پايه هاي علمي و همچنين رضايتمندي اعضاء هيات علمي و دانشجويان داريم. در برگزاري نخستين كارگاه آموزشي طراحي سيستم ارزيابي فراگيران از سركار خانم دكتر شيرازيان به خاطر تلاش و همتشان همچنين از سخنرانان، مدعوين، اساتيد، مدير گروه پروتزهاي دنداني و واحدآموزش كمال تشكر و قدرداني را دارم. عكس و خبر: فاطمه زماني
کلمات کلیدی
تهیه کننده: