محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

تاکید دکتر چراغی بر اهمیت نقش گروه های آموزشی در پیشبرد سیاست های آموزشی

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: معارفه دكتر ناهيد دهقان نيري يكشنبه اول شهريور ماه با حضور هيات رئيسه دانشكده برگزار و دفتر معاونت آموزشي به وي تحويل داده شد.

به گزارش روابط عمومي دانشكده پرستاري و مامايي؛ دكتر محمد علي چراغي، رئيس دانشكده در نشست معارفه معاون آموزشي جديد دانشكده كه اول شهريور ماه با حضور اعضاي هيات رئيسه برگزار شد؛ ضمن تبريك روز پزشك و بزرگداشت ابوعلي سينا، بر لزوم تعاملات خوب و مثبت پزشك و پرستار در ارتقاي سلامت بيماران تاكيد كرد.
وي همچنين آغاز هفته دولت و روز كارمند را ارج نهاد و ضمن تقدير از زحمات و تلاش هاي دكتر شهرزاد غياثونديان، معاون آموزشي سابق دانشكده وي را انساني با نظم، سخت كوش، قابل احترام و مسئوليت پذير توصيف كرد.
وي با بيان اينكه حوزه آموزشي حوزه سنگين و پر كار و پيچيده اي است و رويكرد دكتر غياثوند مديريتي و عمل گرا بود، افزود: من عمل گرايي را از مسير دموكراسي حقيقي مي پذيرم و معتقدم بايد با صبر، تحمل و حوصله فراوان با مديريت مشاركتي با گروه هاي دانشجويي در تمامي مقاطع، كارمند و هيات علمي تعامل كرد.  
دكتر چراغي انحصار را امري خطرناك در مديريت دانست و تصريح كرد: بايد از انحصارهاي فكري، سليقه اي و جناحي  فرار كرد.
وي مسئوليت را توفيقي براي خدمتگزاري دانست و گفت: رويكرد اصلي ما اين است كه براساس اهداف سازمان به طور مشخص از تمام پتانسيل هاي موجود دانشكده و هر كسي كه مي تواند براي بزرگي دانشكده كار كند استفاده كنيم.
او بر استراتژي جانشين پروري از مجموع استراتژي هاي دانشكده تاكيد كرد و گفت: دانشكده بايد به حدي برسد كه خودش بر خودش مديريت كند. مديران گروه بايد طوري آماده سازي شوند كه هر زماني دانشكده نياز به انتخاب يك معاون و يا مسئول داشت بشود بلافاصله جانشين مناسبي از ميان آن يافت. خيلي خوب است كه در اعضاي هيات علمي نيز اين پتانسيل ها تقويت شود تا بتوانند در زمان هاي لازم در جرگه مديريت قرار گيرند. اگر مديريت ارشد خوب عمل كند بايد اين جانشين پروري انجام شود.
رئيس دانشكده پرستاري و مامايي همچنين با اشاره به تاكيدات رياست دانشگاه بر ارزشيابي عملكرد مديران گروه هاي آموزشي، توانمندسازي گروه هاي آموزشي را از برنامه هاي دانشگاه دانست و گفت: گروه هاي آموزشي مغز متفكر دانشكده هستند؛ آنها خود دانشكده اي كوچك هستند و بايد همه چيز در آنها پردازش شود. بايد سعي كنيم كه مديراني فعال و پويا داشته باشيم.
دكتر چراغي افزود: معتقدم تضارب افكار، ايده هاي نو را شكل مي دهد و استراتژي ما به طور مشخص اين است كه از تمامي تفكرات استفاده كنيم. تضارب افكار زماني اثربخش است كه تمامي افراد، گروه ها و كل سازمان از آن سود ببرند و حس برد به آنها دست دهد. بايد بازي برد- برد در سطح فردي، گروهي و سازماني شكل بگيرد. اگر خدايي ناكرده اين حس در سازمان مخدوش شود بايد تاكتيك مان را عوض كنيم.
رئيس دانشكده با يادآوري تغييرات ايجاد شده در هيات رئيسه از سال 89 تا كنون از تمامي معاونينش ياد و به طور خاص از همراهي هاي عباس هوشمند بهابادي و آرزو راستي در دو دوره مديريتش قدرداني كرد.
دكتر چراغي همچنين از انتصاب دكتر دهقان نيري به عنوان معاون آموزشي دانشكده ابراز خرسندي كرد و وي را يكي از پديده هاي ارزشمند دانشكده توصيف كرد.
رئيس دانشكده جايگاه معاونت آموزشي را جايگاه سياست گذاري دانست و ابراز اميدواري كرد كه معاون آموزشي جديد بتواند با همدلي و همفكري مديران گروه هاي آموزشي و اعضاي هيات رئيسه، در راستاي اجراي سياست هاي آموزشي و ارتقاي دانشكده گام بردارد.
خبرنگار: شيما سادات عطري
عكس: حسين اكبريان
کلمات کلیدی
شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری