محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

گامی دیگر در جهت توسعه طرح تلفیق آموزش و بالین پرستاری:

توسعه مهارت آموزشی پرستاران همکار آموزش بالینی دانشکده در کارگاه سه روزه

کارگاه سه روزه توسعه مهارت های آموزشی همکاران بالینی آموزش (CTA) دانشکده شامل پرستاران منتخب بیمارستان های دانشگاه مبتنی بر طرح تلفیق آموزش و بالین پرستاری توسط دفتر توسعه آموزش دانشکده پرستاری و مامایی و در سه روز متوالی 3 تا 5 تیرماه برگزار شد.

گالری عکس 

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی؛ دکتر هومن شهسواری معاون آموزشی دانشکده روز دوشنبه سوم تیرماه در ابتدای کارگاه سه روزه توانمندسازی آموزشی؛ پرستاران همکار آموزش بالینی را واجد تجارب ارزشمند بالینی و از اعضای بالقوه تیم تدریس پرستاری دانست.
معاون آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی ضمن ارائه توضیحی اجمالی در مورد طرح تلفیق آموزش و بالین پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و چگونگی اجرای آن از مهر ماه سال گذشته که در گروه آموزشی پرستاری داخلی جراحی بصورت پایلوت آغاز شده بود از پیوستن گروه آموزشی روانپرستاری، گروه آموزشی پرستاری کودکان و مراقبت ویژه نوزادان، گروه آموزشی سلامت جامعه و سالمندی، و گروه آموزشی پرستاری مراقبت های ویژه و مدیریت به این طرح خبر داد و گفت: این مدل را دانشکده با همکاری بیمارستان های دانشگاه به هدف تلفیق ظرفیت های موجود در محیط بالینی و محیط دانشگاهی در رشته پرستاری و توسعه تعامل همه جانبه بدنه پرستاری دانشگاه و از بین بردن شکاف بین آموزش تئوری و بالینی طراحی و پایه گذاری کرده است و در این طرح همه مدیران پرستاری بیمارستان ها و سوپروایزران آموزشی و سرپرستاران بخش های منتخب بیمارستان ها به عنوان مشاوران آموزش بالینی پرستاری دانشکده در این طرح بصورت گسترده مشارکت داشته و به جای مدل کلاسیک استفاده ناموثر از نیروهای حق التدریس برای آموزش بالینی دانشجویان از توانمندی و تجارب پرستاران خود دانشگاه  استفاده می شود.
وی با تاکید بر مشارکت پرستاران بالینی در آموزش دانشجویان در طرح تلفیق آموزش و بالین، برگزاری این کارگاه سه روزه را فرصتی برای افزودن مهارت های آموزشی به تجارب بالینی پرستاران منتخب جهت ارتقا کیفیت آموزش بالینی دانشجویان پرستاری دانست و این پرستاران را سرمایه های پایدار دانشکده دانست که منجر به شکوفایی کیفیت آموزش پرستاری دانشگاه خواهند شد.
در این کارگاه 40 نفر از پرستاران همکار در آموزش بالینی دانشکده و 8 نفر از پرستاران همکار در اجرای دوره آموزشی تخصصی پرستاری گوارش مربوط به پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد به همراه دکتر علی محمدیان مسئول این دوره حضور داشتند؛ در این سه روز دکتر شهسواری، معاون آموزشی دانشکده اصول یادگیری بزرگسالان و فرایند تدوین طرح درس و اهداف آموزشی و اصول و استراتژی های آموزش بالینی، دکتر معصومه ایمانی پور، مسئول دفتر توسعه آموزش دانشکده اصول ارزشیابی دانشجو و انواع روش های ارزشیابی بالینی، آزمون آسکی و نحوه طراحی و اجرای آن و دکتر مهرناز گرانمایه مدیر تحصیلات تکمیلی، اصول ارائه بازخورد به دانشجو و آموزش و ارزشیابی تعهد حرفه ای را ارائه دادند.
توضیح این که پرستاران منتخب از بخش های مختلف بیمارستان های امام خمینی (ره)، شریعتی، روزبه، فارابی، سینا و مرکز طبی کودکان در این کارگاه حضور داشتند.

خبرنگار: شیما سادات عطری 

عکس: حسین اکبریان

شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری