محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید گروه روانپرستاری و همکاران آموزشی در جلسه شورای آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی هدف از جابه جایی افراد در سازمان را ارتقا سازمان، استفاده بهینه از نیروها و هدف گرایی دانست و بر لزوم داشتن نگاه سازمانی به جای نگاه فردی تاکید کرد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی؛ دکتر هومن شهسواری، معاون آموزشی دانشکده در جلسه شورای آموزشی که روز سه شنبه  14 آبان 98 برگزار شد، دکتر تقوی را استادی بزرگوار، با اخلاق و ارزشمند توصیف کرد.
دکتر شهسواری در ادامه با قدردانی از زحمات و تلاش های صادقانه وی در مدیریت گروه روانپرستاری گفت: ایشان سال ها مدیریت گروه روانپرستاری را به عهده داشتند و در تمام این سال ها گروه انسجام خوبی داشت و اگر مشکلاتی هم در گروه وجود داشت همانجا حل و فصل می شد و بار فشار مسائل تعاملی و کاری روی دانشکده نبود.
وی همچنین ضمن تبریک بازنشستگی به محمد رضا موقری از زحمات دلسوزانه، ارتباط و تعامل موثر با دانشجویان و نقش تاثیرگذار وی در تدریس و کارآموزی ها تقدیر و تشکر کرد.
معاون آموزشی دانشکده در ادامه با اشاره به بازنشستگی دو عضو هیات علمی و خروج یک عضو دیگر از گروه روانپرستاری گفت: خلاء ایجاد شده در گروه هم در حوزه مدیریت گروه و هم در حوزه هیات علمی بود.
وی افزود: ما تلاش های بسیار زیادی برای جذب دکتر رضایت داشتیم که یک سال زمان برد و علاوه بر این دکتر شیما نظری را در گروه سلامت جامعه داشتیم که در مقطع کارشناسی ارشد در رشته روانپرستاری تحصیل کرده بودند و به نوعی از پتانسیل های موجود در دانشکده بودند که می توانستند به گروه کمک کنند. بنابراین ما از ایشان خواستیم که به گروه روانپرستاری بپیوندند و آن را تقویت کنند.
وی همچنین بازگرداندن دکتر سهیل رحیمی از ریاست اداره آموزش به گروه آموزشی روانپرستاری را نیز یکی دیگر از اقدامات برای تقویت گروه عنوان کرد و در ادامه از زحمات وی در دوران ریاست بر اداره آموزش تشکر کرد و از انتقال ریاست اداره آموزش به سوسن نوری کرمانشاهی سخن گفت.
وی با اشاره به توانمندی ها و نظم عملکردی نوری کرمانشاهی و رضایت مجموعه از مدیریت وی در بخش امتحانات و برگزاری آزمون ها؛ ابراز امیدواری کرد که حضور او در اداره آموزش نیز بتواند منجر به ایجاد تغییرات مثبت شود. 
وی با اشاره به چالش های موجود در اداره آموزش تصریح کرد: اداره آموزش ما چالش های زیادی دارد؛ نه به خاطر نیروی انسانی اش به خاطر مواجه دائم دانشجویان، تعداد بالای دانشجویان و پذیرش بالا و ... به همین خاطر می طلبد که فردی جهادی به این مدیریت ورود کند.
آفرین آذرین نیز از دیگر افرادی بود که در این شورا مورد تقدیر قرار گرفت و معاون آموزشی از زحمات و تلاش های وی در طول خدمت به دانشکده و در طول تصدی ریاست اداره آموزش تقدیر کرد و وی را از چهره های بسیار مثبت و تعاملی دانشکده دانست.
معاون آموزشی دانشکده با اشاره به تغییرات رخ داده در معاونت آموزشی، جابه جایی افراد را گامی ضروری برای ایجاد شرایط جدید در حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی دانست و گفت: دلیل این جابه جایی ها نه از سر ضعف در عملکرد افراد بلکه جاری سازی تغییرات و دادن یک انرژی جدید به سیستم بوده است.
دکتر شهسواری ضمن قدردانی از دکتر معصومه ذاکری مقدم برای همراهی و نقش حمایت جویانه اش با معاونت آموزشی در طول تصدی مدیریت امور آموزشی دانشکده از وی به خاطر پذیرفتن مسئولیت اساتید مشاور تشکر کرد.
وی گفت: با توجه به ابلاغ آئین نامه اساتید مشاور تحصیلی و با توجه به بازنشستگی آقای موقری می طلبید که یک استاد پیشکسوت برای این سمت انتخاب شود که هم دانشجوها جایگاه ایشان را درک کنند و تعامل خوبی با وی داشته باشند و هم اساتید حس مثبتی به وی داشته باشند.
دکتر شهسواری در توضیح تغییرات ایجاد شده در حیطه تحصیلات تکمیلی دانشکده نیز از زحمات دکتر گرانمایه در طول تصدی مدیریت این واحد تقدیر کرد و وی را از جمله مدیرانی دانست که هیچ گاه به بن بست نمی رسند. 
وی تحصیلات تکمیلی را حیطه ای پر چالش توصیف کرد و مدیریت این واحد را یک مدیریت جهادی و از خودگذشتگی دانست.
وی در ادامه در گام بعدی از تغییرات روی داده در آموزش مداوم در سطح دانشگاه سخن گفت و از زحمات آذرین برای اعمال تغییرات در دانشکده تشکر کرد.
وی با تاکید بر نیاز به ارتقای وضعیت آموزش مداوم در دانشکده گفت: آمارها نشان می داد که دانشکده در پوشش آموزش مداوم به جامعه پرستاری و مامایی سطح شهر به عنوان جامعه هدفش چندان موفق نبوده است.
وی ضمن تشکر از دکتر گرانمایه برای پذیرش این مسئولیت از وی خواست تا ضمن علت یابی وضعیت فعلی برای ایجاد ساختار منسجم و ارائه راهکار برای ارتقای دفتر آموزش مداوم اقدام کند.
دکتر سریه پورتقی سرپرست امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی و دکتر زهرا رود دهقان سرپرست واحد ارتقاء آموزش بالینی نیز از مسئولین دیگری بودند که معاون آموزشی از آنها برای قبول مسئولیت قدردانی و ابراز امیدواری کرد که منشاء اتفاقات خوب و موثر باشند.
دکتر شهسواری از تجربه دانشکده در طول سنوات متمادی از جداسازی و یا ادغام و یکپارچه سازی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی سخن گفت و نقش مدیریت امور آموزشی را نقشی موثر در پیگیری و به انجام رساندن امور آموزشی دانست.
دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی، رئیس دانشکده نیز با اشاره به تغییرات ایجاد شده در معاونت آموزشی دانشکده، هدف از جابه جایی افراد در سازمان را ارتقا سازمان، استفاده بهینه از نیروها و هدف گرایی دانست و بر لزوم داشتن نگاه سازمانی به جای نگاه فردی تاکید کرد.
دکتر نیکبخت خطاب به مدیر امور آموزشی خواستار شفاف سازی، اطلاع رسانی اخبار و مصوبات شورای آموزشی شد.
وی تصریح کرد: شورای آموزشی شورای مهم دانشکده است اما بدنه هیات علمی خیلی در جریان اتفاقات و تصمیمات این شورا قرار نمی گیرند. اخباری که از این شورا منعکس می شود باید با شفافیت بیشتر و با جزئیات بیشتری باشد.
رصد عدالت توزیعی در نظارت های پایان نامه ها و پیگیری مصوبات شورای آموزشی از دیگر تاکیدات رئیس دانشکده بود.
در ادامه جلسه شورای آموزشی، دکتر شهسواری از توافق با حوزه معاونت بین الملل دانشگاه برای واریز بودجه حق التدریس به حساب دانشکده از نیمسال 2-97 و پرداخت حق التدریس بین الملل به محض واریز بودجه از سوی دانشکده سخن گفت:  اعتبار مورد نظر به حوزه مالی دانشگاه تخصیص یافته؛ اما متأسفانه علیرغم پیگیری ها و مکاتبات و تشکیل جلسات مکرر به علت عدم هماهنگی های لازم بین معاونت بین الملل دانشگاه و حوزه مالی دانشگاه تخصیص این هزینه به دانشکده تاکنون به انجام نرسیده است. اما با توجه به پیگیری های انجام شده اخیر به زودی امکان پرداخت حق التدریس 2-97 همکاران فراهم خواهد شد.
در این جلسه همچنین بر توجه به ثبت به موقع نمرات کارگاه های آموزشی مبتنی بر کوریکولوم در سامانه سیپاد توسط مسئول کارگاه تاکید و برگزار کننده کارگاه به عنوان مسئول عدم ثبت به موقع نمره یا ناتمام گذاشتن وضعیت دانشجو در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی شناخته شد.
خبرنگار: شیما سادات عطری 
عکس: حسین اکبریان 

کلمات کلیدی
شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری