محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

تاکید رییس دانشگاه بر ارتباط آموزش و بالین

دکتر جعفریان: تنها راه حل، حضور هیات علمی پرستاری در بیمارستان است

یکصد و چهاردهمین جلسه دوره چهارم هیات رئیسه دانشگاه به میزبانی دانشکده پرستاری و مامایی و به منظور بررسی پیشرفت یکساله برنامه 4 ساله این دانشکده برگزار شد.

گالری عکس

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی؛ در این صبحانه کاری که به میزبانی دانشکده پرستاری و مامایی روز یکشنبه 26 اردیبهشت ماه صورت گرفت؛ دکتر فتوحی مشاور رییس دانشگاه در حوزه آکادمیک، ضمن یادآوری سابقه طولانی برنامه مداری در دانشگاه علوم پزشکی تهران از زمان ریاست دکتر ظفرقندی گفت: در دانشگاه حرکت مبتنی بر برنامه سابقه طولانی دارد. اولین برنامه استراتژیک دانشگاه در زمان دکتر ظفرقندی نوشته و در زمان دکتر لاریجانی توجه ویژه ای به آن شد و بسط بیشتری پیدا کرد. زمان دکتر جعفریان نیز یک گام جلوتر رفت و انتخاب معاونین، روسای دانشکده ها و مدیران گروه ها مبتنی بر برنامه صورت گرفت.

دکتر فتوحی با اشاره به تدوین برنامه 4 ساله دانشگاه در سال 92 و تدوین برنامه دانشکده ها در پی آن، هدف برگزاری جلسات هیات رئیسه در واحدهای اصلی دانشگاه اعم از معاونت ها، بیمارستان ها و دانشکده ها به صورت سالی یک بار یا دو سال یکبار را مرور پیشرفت برنامه ها و ایجاد تعامل بین واحدها با هیات رئیسه دانشگاه عنوان کرد.

دکتر فتوحی از ابلاغ تصمیمات اخذ شده در این جلسات و پیگیری اجرای آنها به صورت گزارش مکتوب هر سه ماه یک بار خبر داد.

ارتباط دانشکده و بیمارستان، مهم ترین چالش آموزش بالین
دکتر محمد علی چراغی، رئیس دانشکده پرستاری و مامایی در گزارشی پیشرفت برنامه 4 ساله دانشکده را در چهار حوزه آموزشی، بین الملل، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی و اداری و مالی ارائه داد.

وی در شرح اقدامات معاونت آموزشی دانشکده در خصوص اجرایی سازی برنامه 4 ساله دانشکده به طور خاص از تلاش برای ارتقای آموزش بالینی دانشجویان با استفاده از مدل های آموزش بالینی همچون مدل منتورشیپی، مدل آبشاری در آموزش با استفاده از ظرفیت پلکانی دانشجویان و اساتید و استفاده از ظرفیت واحدهای موظف دانشجویان دکترا در کارآموزیها و چالش های آن سخن گفت.

دکتر چراغی از سازماندهی و الکترونیک نمودن فرآیند ارزشیابی اساتید، اجرایی نمودن پروتکل های شیوه نامه های ارزشیابی استاد و دانشجو، اصلاح ابزارهای ارزشیابی بر اساس فیدبک های حاصل از اجرا، ارتقای برنامه ی مشاوره تحصیلی با توانمندسازی اساتید مشاور و دریافت گزارش های منظم، توانمندسازی اعضای هیات علمی به ویژه در مهارت بالینی، ارتقای مهارت های بالینی دانشجویان با بازسازی ساختار فیزیکی و مبتنی بر هدف نمودن با مشارکت گروه های آموزشی، بازنگری مدل همکار بالینی بیمارستان محور (شریعتی) ارتقای کیفیت آموزش بالینی، پیشبرد راه اندازی رشته های جدید اورژانس، آنکولوژی و مشاوره مامایی، ارشد پرستاری چشم، اصلاح هرم هیات علمی با جذب نیروهای کارآمدو پیگیری راه اندازی گرایش های تخصصی دوره دکتری پرستاری و تکمیل پروژه مهارتهای بالینی پرستاری و مامایی به عنوان برنامه های مهم دانشکده در حوزه آموزشی در سال جاری نام برد.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی افزایش جذب دانشجوی بین الملل در دانشکده، از 8 نفر در سال 93 به 36 نفر در سال 94، را از زمره دستاوردهای معاونت بین الملل در دانشکده و به روز رسانی وب سایت انگلیسی و معرفی فعالیت های دانشکده در شبکه های اجتماعی و بازدید مهمان های خارجی را از دیگر اقدامات دانشکده در حوزه بین الملل دانست.

دکتر چراغی مشخصا از ورود اعضای هیات علمی دانشکده در پروژه نیدکپ یاد کرد و افزود: گروه پرستاری کودکان و مراقبت ویژه نوزادان ما توانسته اند با ورود به این پروژه با همکاری یونیسف، اجرای الگوی مراقبت تکاملی نوزاد را به شکل آبشاری برای کشور دنبال کنند.

وی توسعه برنامه ها و کارگاه های بین المللی Online، تسهیل فرایند جذب بیشتر دانشجوی بین الملل، برنامه ریزی برای استفاده بیشتر از ظرفیتهای آموزشی و پژوهشی کشورهای همسایه و منطقه EMRO را هم از جمله برنامه های آینده این معاونت عنوان کرد و توسعه چارت سازمانی و نیروی انسانی متناسب با ساختار بین الملل دانشگاه، انتشار مجله بین المللی و برگزاری همایش بین المللی و دوره های تخصصی برای اساتید را نیازمند اعتبار و حمایت دانشگاه دانست.

دکتر چراغی در شرح فعالیت های صورت گرفته در حوزه پژوهشی از رصد گروه های آموزشی براساس H index به عنوان اقدام معاونت پژوهشی در علم سنجی سخن گفت و ادامه داد: معاونت گروه های آموزشی را براساس citations درون و بین دپارتمانی بررسی و در همین راستا عناوین 450 مقاله اعضای هیات علمی را طبقه بندی موضوعی کرده و در سایت قرار داده اند تا به اعضای هیات علمی و دانشجوهای ارشد و دکتری اطلاع رسانی شود.

وی تشکیل کمیته اخلاق مشترک با دانشکده توانبخشی با حمایت دانشگاه و تعیین اولویت های پژوهشی را هم از دیگر اقدامات مثبت دانشکده در حوزه پژوهشی برشمرد.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی همچنین از برنامه های سال جاری این معاونت چون راه اندازی مجله انگلیسی زبان دانشکده، ارتقاء مجله حیات و نمايه نمودن آن در پایگاه‌های معتبر جهانی ISI (Pub Med) -، فعالسازی ارائه طرح های ارتباط با صنعت و ارتقا بخش فرهنگی کتابخانه نام برد.

وی همچنین تهیه کامپیوتر برای مرکز IT  و تکمیل و به روز آمد کردن کتب کتابخانه را نیازمند حمایت های مالی و اعتباری دانشگاه دانست.

در بخش دانشجویی و فرهنگی نیز دکتر چراغی از برگزاری نشست های متعدد دانشجویی، فعالیت شورای فرهنگی، ستاد اقامه نماز، ترغیب و هدایت فعالیت های فرهنگی در قالب ماده یک ارتقای هیات علمی و برگزاری گردهمایی و شناسایی دانش آموختگان دانشکده سخن گفت.

وی از پیگیری تصویب 5 فرم نوآوری فرهنگی، استفاده از رویکردهای نوآورانه در اجرای برنامه های فرهنگی، تکمیل تاریخ نگاری دانشکده ، توسعه بانک اطلاعاتی مربوط به دانش آموختگان دانشکده در داخل و خارج کشور، تأمین بودجه و نیروی انسانی، تخصیص بودجه برای حمایت های مالی از فعالیت های دانشجویی، افزایش بودجه فرهنگی دانشکده و تامین نیروی انسانی را دغدغه های سال جاری این معاونت قلمداد کرد.

دکتر چراغی در حوزه معاونت اداری و مالی نیز به توضیح برگزاری دوره های آموزشی، تسهیل ارتباط با ذی نفعان، اختصاص تسهیلات رفاهی، اعطا ماموریت آموزشی به اعضای هیات علمی، اعطا مجوز تحصیل به کارکنان، واگذاری فضاهای مازاد به بخش خصوصی، باز سازی وتجهیز سالن اجتماعات  سمعی و بصری واتاق های جنبی دانشکده، نصب و راه اندازی اینترنت رادیویی جهت پشتیبانی از اینترنت دانشکده در مواقع قطعی فیبر نوری، تعویض تین کلاینت با کیس در کلاس های آموزشی، بهینه سازی فضای سبز دانشکده پرداخت.

او در توضیح طرح توسعه ای دانشکده پرستاری و مامایی گفت: طرحی در این زمینه تهیه شده است که هم ما ساختمان مدرنی برای دانشکده داشته باشیم و هم قدمت 80 ساله دانشکده حفظ شود و بتوانیم به شکل موزه ملی پرستاری و مامایی آن را شکل دهیم.

وی گفت: باز سازی سر در اصلی و ساختمان انتظامات، بازسازی مرکز مهارت های بالینی دانشکده و خرید تجهیزات آموزشی جهت مرکز مهارتهای بالینی پرستاری و مامایی و ساخت آمفی تئاتر از فوریت های ماست و مشکلات اساسی در این زمینه وجود دارد.

عباس هوشمند بهابادی، معاون اداری و مالی دانشکده نیز بر قدمت ساختمان تاکید و برای ساخت ساختمان جدید و اجرای طرح جامع دانشکده پرستاری و مامایی و ساخت آمفی تئاتر از دانشگاه طلب حمایت کرد.

دکتر ناهید دهقان نیری، معاون آموزشی دانشکده نیز همکاری بین دانشکده و بیمارستان ها را از جمله مهم ترین چالش های دانشکده در آموزش بالین عنوان کرد.

وی همچنین توجه به نقشه جذب هیات علمی، درگیری افراد در پست های اجرایی و تناسب تعداد اساتید با پذیرش دانشجو و دانشجوی مهمان را خواستار شد.

دکتر نیکبخت نصرآبادی، معاون بین الملل دانشکده نیز ضمن قدردانی از حمایت های معاونت بین الملل دانشگاه؛ مهیا نشدن استفاده از فرصت مطالعاتی برای دانشجویان دکتری، پرداخت بخشی از هزینه شرکت در کنگره ها بعد از گذراندن دوره به دانشجویان، بی خبری از دانش آموختگان خارجی بعد از فارغ التحصیلی و نبود آئین نامه و دستور العمل برای شرکت اعضای هیات علمی در کارگاه های بین المللی را از جمله چالش های موجود قلمداد کرد و اعطای تسهیلات کامل به بخشی از دانشجویان برای شرکت در کنگره ها را خواستار شد.

دکتر زیبا تقی زاده، معاون پژوهشی دانشکده وجود 18 هزار جلد کتاب متعلق به 10 سال گذشته در کتابخانه و مشکلات مالی برای جایگزینی آن با کتاب های جدید را چالش این معاونت دانست: 7 درصد کتاب های ما تک جلدی است و دانشجو نمی تواند آن را از کتابخانه خارج کند. ما برای جبران این نقص کتابخانه مجازی را راه اندازی کردیم اما آن هم پاسخگوی نیاز دانشجویان نیست.

وی همچنین از اعتراضات دانشجویی درخصوص مشکلات موجود در تین کلاینت های موجود در آی تی دانشکده سخن گفت و حل این مشکل را نیازمند تعویض با کامپیوتر و حمایت بودجه ای دانست.

رحیمی کیان، معاون دانشجویی و فرهنگی نیز نبود بودجه در بخش دانشجویی را یکی از مشکلات این معاونت عنوان کرد.

مدیران گروه های آموزشی نیز بر حمایت از دانشکده در راه اندازی ایستگاه سلامت به عنوان محیط بالینی برای آموزش به دانشجویان و ارائه خدمت به شهروندان، نداشتن پاویون مختص اساتید گروه پرستاری و دانشجویان در بیمارستان ها، فرسودگی ساختمان دانشکده، فاصله موجود میان پرستاری بالینی با پرستاری آموزشی و مناسب نبودن مرکز مهارت های بالینی دانشکده برای آموزش بالینی به دانشجویان به عنوان بزرگترین دغدغه و مشکل گروه های آموزشی تاکید کردند.

در بخشی از این برنامه علیرضا آرمان، دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری و دبیر شورای نمایندگان دانشجویی به نمایندگی از دانشجویان به طرح مشکلات و خواست های دانشجویان پرداخت و نداشتن گیت ورودی و تردد افراد غیر دانشجو به دانشکده، نداشتن مرکز مهارت های بالینی در شان دانشجویان دانشگاه و مناسب برای آموزش، نداشتن آمفی تئاتر مناسب برای برگزاری برنامه ها و جدایی بالین از آموزش را از جمله مهم ترین مشکلات و خواست های دانشجویان عنوان کرد. 

هیات علمی بالینی؛ تنها راه حل مشکل آموزش در بالین

دکتر علی جعفریان، رئیس دانشگاه، دانشکده پرستاری و مامایی را در چند جنبه برجسته توصیف کرد و گفت: یکی از این جنبه ها ارتباط دانشجویی است. فضای دانشجویی این دانشکده خیلی بهتر از دیگر دانشکده هاست و این یک امتیاز است. محیط دانشجویی اش، محیط فعالی است و ارتباط دانشجویان با مسئولین ارتباط راحتی است. این باعث می شود که فضای دانشجویی اینجا، شاداب و فعال باشد و این ارزشمند است.

وی حضور فعال تر همکاران دانشکده پرستاری و مامایی نسبت به سایر دانشکده ها در دوره های توانمند سازی را یکی دیگر از جنبه های برجسته دانشکده و نشانه علاقه مندی اساتید به توسعه آموزش و حساسیت به اضافه کردن ظرفیت ها دانست. 

رئیس دانشگاه از عملکرد خوب معاونت بین الملل دانشکده به عنوان سومین جنبه برجسته دانشکده یاد کرد و افزود: این دانشکده در حوزه بین الملل فعال است و اتفاقا این یکی از مزیت های نسبی این دانشکده است. در زمینه پرستاری و مامایی در منطقه و در کشورهای اطراف ما فقر جدی ای وجود دارد و این دانشکده می تواند در این موضوع خوب پیش رود.

دکتر جعفریان توجه به امور کارکنان را هم یکی دیگر از برجستگی های دانشکده پرستاری و مامایی نسبت به سایر دانشکده ها دانست.

وی با تاکید بر اهمیت ارتباط آموزش با بالین، راه حل این مشکل را حضور هیات علمی پرستاری در بیمارستان دانست و گفت: کلید این موضوع یک نکته بیشتر نیست و هیچ راهی غیر از آن هم به نتیجه نخواهد رسید؛ آن هم این است که دانشکده پرستاری و مامایی هیات علمی برای بیمارستان بگیرد. اگر این کار را انجام دادید، باقی موارد حل خواهد شد. تازمانی که این کار انجام نشود هیچ کدام از مشکلات حل نمی شود.

وی تصریح کرد: دانشجوی پزشکی در بیمارستان پاویون ندارد؛ بنابراین دانشجوی پرستاری هم نخواهد داشت. دلیلی هم ندارد که پاویون داشته باشد. دانشجو در بیمارستان کارش را انجام می دهد و می رود. اگر دانشجوی پرستاری ما در شیفت است، تکلیف شیفت و پاویون آن هم معلوم است.  

رئیس دانشگاه تاکید کرد: علت این که کار دانشجوی پزشکی در بیمارستان خوب پیش می رود، این است که هیات علمی اش مسئول کار بیمارستان هستند. در پرستاری اینطور نیست. چطور است که رئیس دانشکده پزشکی برای رئیس بخش بیمارستان ابلاغ می زند. باید افرادی داشته باشیم که هیات علمی بیمارستان شریعتی و یا هر بیمارستان دیگری شود، آنجا کار کند و دانشجو زیر دست او باشد. در این صورت بیمارستان با شما همکاری خواهد کرد. تا این اتفاق نیفتد انتظار نداشته باشید که بیمارستان کارش را تعطیل کند و به مشکلات دانشجویان رسیدگی کند.

دکتر جعفریان با انتقاد از افزایش دانشجو در دوره دکتری تخصصی گفت: دکتری پرستاری عمدتا وارد کارهای تحقیقاتی می شوند؛ ما در کشور چقدر کار تحقیقی در پرستاری نیاز داریم؟ ما در این کشور شروع کرده ایم به تربیت دکتری تا برود و دکتری تربیت کند؛ این غلط است. در هر جایی اگر این کار را می کنیم غلط است و ربطی به پرستاری و مامایی ندارد. اگر ما دکتری تربیت می کنیم که کاری انجام دهد، کار درستی است. اما اگر با این همه هزینه و گرفتاری دکتری ای تربیت می کنیم که برود و دکتری تربیت کند که بیکار بماند با عقل جور در نمی آید. از زمانی که در چند سال قبل آمار دانشجویان دکتری یکباره افزایش پیدا کرد، ما داریم همین کار را می کنیم و این اصلا قابل دفاع نیست.  

وی افزود: دانشجوی پزشکی ما تخصص نمی گیرد که کار نکند؛ تخصص می گیرد که کار خودش را انجام دهد. اما دانشجوی پرستاری تخصص می گیرد که در بیمارستان کار نکند و کار دیگری انجام دهد. اگر کار می کرد الان تمام مترون های بیمارستان ها دکتری پرستاری بودند.

رئیس دانشگاه ادامه داد: وقتی ما در کشور مشکل جدی پرستار داریم، تربیت دکتری به چه درد ما می خورد؟ ما دانشگاه علوم پزشکی تهران هستیم، باید فعالیت علمی داشته باشیم، محل تولید علم در پرستاری هستیم و این کار دکتری می خواهد و به همین خاطر دکتری تربیت می کنیم؛ این حرف درستی است. اما مشکل بالین اینطور حل نمی شود و نباید از بیمارستان توقع داشت تا خیلی همکاری کند. 

وی با اشاره مجدد به برجستگی دانشکده در بخش بین الملل خاطر نشان کرد: یکی از مزایایی که این دانشکده و باقی دانشکده های ما که دکتری تخصصی تربیت می کنند دارند این است که کشورهای منطقه عمدتا دکتری ندارند. اولین دکتری اپیدمیولوژی اتیوپی دانشجوی ماست و تنها دکتری کل کشور است؛ این مزیت ماست. دانشکده می تواند در بخش بین الملل دانشجوی دکتری تخصصی بگیرد. اشکالی ندارد اگر کل ظرفیت را به بین الملل بدهید و حتی ظرفیت را افزایش دهید. چون برای کشورشان مفید است و آنجا کاربرد دارد.

رئیس دانشگاه اذعان کرد: من در جلسات مشترک با روسای بیمارستان ها مکرر گفته ام که بیمارستان های آموزشی، بیمارستان های آموزشی همه دانشگاه هستند و باید به هر رشته بالینی ای سرویس دهند. اما آنها هم می گویند ما به اندازه ای که سرویس بگیریم، سرویس می دهیم. ما برای درست شدن این قسمت تا به حال چه کاری کرده ایم؟ اگر نشان دهیم که می توانیم به یک بخش بالینی سرویس دهیم، می توان این قسمت را درست کرد. آن وقت بیمارستان دیالوگش با شما تغییر می کند. یک هیات علمی دانشکده یک شیفت را قبول کرد، در این صورت کل دیالوگ بیمارستان با شما تغییر خواهد کرد.

دکتر جعفریان افزود: در عرصه هایی که به بالین مربوط است و در پرستاری، توانبخشی و تا حدودی پیراپزشکی خیلی بیشتر است؛ یک راه موفقیت بیشتر نداریم. این مسیر هم البته مسیر راحتی نیست؛ چون یک سری مقاومت از آن طرف در بالین وجود دارد. نیروهای پرستاری که در بیمارستان کار می کنند، مقاومت دارند و این طرف هم کمی مقاومت وجود دارد.

رئیس دانشگاه با اشاره به همکاری دانشکده پرستاری و مامایی با بیمارستان شریعتی گفت: دانشکده می تواند با هر مکانیسمی مثل قرارداد و یا جذب هیات علمی جدید که محل خدمتش در بیمارستان شریعتی باشد، دانشجوی مستقل در بیمارستان شریعتی بگیرد.

وی در بحث پژوهش گفت: ما در پژوهش های پایه ای به طور طبیعی کارمان راحت پیش نمی رود. پژوهش های پایه ای فوق العاده پر هزینه هستند؛ اما در فیلد شما که پایه ای آن کمتر است خیلی راحت تر می توان کار را پیش برد. زمینه ای که شما نیاز دارید اینجا فراوان است و احتیاج به ایجاد ارتباط با محیط های بالینی دارد. اینجا ماهیت کار بیشترش یک ایده و محیطی است که در اختیارمان هست. این یک مزیت نسبی است که باید از آن استفاده کرد.

دکتر جعفریان به جدی گرفتن بحث زبان و آموزش آن برای استفاده از ظرفیت دانشکده در بخش بین الملل و جذب دانشجوی خارجی تاکید کرد و افزود: دکتر جلیلی مصوبه هیات ممیزه را ابلاغ کردند و تسلط به زبان برای ارتقا در نظر گرفته شده است. نباید در سال های آتی هیات علمی ای داشته باشیم که وارد دانشگاه شود و نتواند به زبان انگلیسی دیالوگ و تعامل برقرار کند.

این دانشکده در مجموع دانشکده بسیار پر ظرفیتی است و به این خاطر که فیلد پرستاری و مامایی مورد نیاز جامعه است و جای کار دارد. فقط باید ایده هایش را تولید کنیم. اگر می خواهیم پیشرفت کنیم باید ایده پردازی کرده و فکر جدید داشته باشیم. می دانم که موانعی هم وجود دارد اما آنها هم قابل حل است؛ باید روی آن انرژی گذاشت و کار کرد.

رئیس دانشگاه همچنین بر بهینه سازی مرکز مهارت های بالینی، اختصاص بودجه دانشجویی، ساخت آمفی تئاتر و گیت ورودی دانشکده تاکید کرد.

در پایان اعضای هیات رییسه دانشگاه، در رابطه با مسایل و چالش های مطرح شده به ارایه نقطه نظرات و راهکار پرداختند.

در حاشیه:

هیات رئیسه در لحظه ورود با استقبال تعدادی از نمایندگان دانشجویان مواجه شدند.

دکتر چراغی به نیابت از شورای نمایندگان دانشجویی با تقدیم هدیه ای از دکتر جلیلی به خاطر حضورش در مراسم تقدیر از استاد محبوب من قدردانی کرد.

دکتر چراغی و روابط عمومی دانشکده در آستانه فرارسیدن روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی از دکتر پارساپور، مدیر روابط عمومی دانشگاه تقدیر کردند./ق

 خبرنگار: شیما سادات عطری
عکس: حسین اکبریان 

کلمات کلیدی
شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری

6 نظر برای این مقاله وجود دارد

هیات علمی دانشکده پرستاری

هیات علمی دانشکده پرستاری

78/10/11 - 00:00

بسمه تعالی روابط عمومی محترم دانشگاه ضمن تبریک صمیمانه روز روابط عمومی و نیز اعیاد شعبانیه، اینجانب بعنوان یک عضو هیات علمی دانشگاه شاغل در دانشکده پرستاری تهران، در وب سایت وزین شما اخبار حضور مبارک رئیس محترم دانشکاه در دانشکده پرستاری، جناب استاد جعفریان را مطالعه کردم. در این اخبار با نظر استاد جعفریان مبنی بر عدم حضور فارغ التحصیلان دکتری پرستاری در بالین روبرو شدم. حقیقتا از خواندن این خبر دلسرد شدم چون حداقل تعدادی از ما فارغ التحصیلان دکتری پرستاری از بدو ورود به این دانشگاه بطور مداوم در بالین مشغو

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

با سلام حضورریاست محترم هم اکنون نیز هیات علمی دانشکده پرستاری در بیمارستان ها حضور دارند این نگاه نیاز به تغییری جدی دارد که ما هیات علمی در بیمارستان ها حضور نداریم . اگر چنین نبود دانشجویان توسط چه کسانی بر بالین بیمار آموزش می دیدند ؟

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

بسمه تعالی با سلام و احترام فراوان حضور ریاست و هیات رییسه محترم دانشگاه بدین وسیله به استحضار می رساند که در سال گذشته بیش از 400 واحد کاراموزی صرفا توسط گروه پرستاری در بیمارستان ها پوشش داده شده است که معادل 22000 ساعت حضور اعضای هیات علمی در بالین می باشد. با سپاس و تشکر فراوان دکتر دهقان نیری معاون آموزشی دانشکده

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

با سلام و عرض احترام، نکته ای که ریاست محترم دانشگاه در خصوص هیات علمی بالینی اشاره فرمودند به طور جدی باید پیگیری شود. متاسفانه بعضی از اعضای هیات علمی فقط برای آموزش دانشجویان در مدت کوتاهی در بالین حاضر می شوند در حالیکه مانند دانشکده پزشکی باید بخشی از کار بیمارستان و خدمات مراقبت از بیماران را به عهده بگیرند و همانطور که در خبر اشاره شده یک هیات علمی دانشکده یک شیفت پرستاری و یا مامایی را قبول کنند نه در مدت کوتاهی به بیمارستان بروند و به دفترخود در دانشکده برگردند. در حال حاضر حتی بعضی از اعضای ه

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
هیات علمی داخلی-جراحی

هیات علمی داخلی-جراحی

78/10/11 - 00:00

مشکل ما از نداشتن رشته دکتری بالینی پرستاری نیست. مشکل مان از بزرگان این رشته اند که در جریان مشارکت در بالین بهانه جویی می کنند. یکیشان میگوید کن قبلا بالین بوده ام لازم نیست مجدد بروم، یکی دیگر می گوید من رئیسم وقت ندارم درصورتی که روسای سایر دانشکده ها ازجمله پزشکی علیرغم کار بیشتر و مشعله فراوان هفته ای یکروز در محیط بالین حاضرند و از این دست افراد. مشکل ما با حضور در بالین توسط همه همکاران دانشکده حل خواهد شد چون بیمارستان مجبور به ارائه سرویس به هیات علمی ها می شود و از طرفی زبانمان برای ارائه درخواست

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
رضا نگارنده
78/10/11 - 00:00

با عرض سلام و تشکر از فراهم شدن فرصت ارایه نظر در خصوص اخبار و رویدادهای دانشگاه در ذیل آنها، می خواهم به همکاران محترمی که مدل آموزش پزشکی را به سایر رشته ها از جمله پرستاری و فارغ از ماهیت و شرایط حاکم بر آن رشته ها تجویز می کنند و بر این تفاوت مشی ها به عنوان کاستی می نگرند عرض کنم که اولا آیا رشته ای با این قدمت و با این مقدار توسعه از درون خود نمی تواند مسایل خود را حل نماید؟ آیا بهتر نیست صرفا طرح مساله شود و بصورت نظام مند و بر اساس تجارب داخل و خارج کشور راه کار منطقی و مدل مناسب شرایط برای آن مشک

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *