محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

چهارمين دور ارزيابي عملكرد اداري و مالي دانشگاه

سر تیم ارزیابی عملکرد اداری و مالی فعالیت های دانشکده پرستاری و مامایی را ارزنده و در خور ستایش توصیف کرد

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: مهندس نوري دانشكده پرستاري و مامايي را الگوي مناسب براي استفاده از بضاعت هاي موجود بدون تحميل هزينه هاي اضافه براي سازمان دانست.

گالري عكس 
  
به گزارش روابط عمومي دانشكده پرستاري و مامايي؛ مهندس نوري سر تيم ارزيابي معاونت توسعه مديريت و برنامه ريزي منابع دانشگاه در افتتاحيه ارزيابي عملكرد اداري و مالي دانشكده كه دوشنبه دوم شهريورماه برگزار شد؛ فعاليت هاي دانشكده پرستاري و مامايي را ارزنده و در خور ستايش توصيف كرد.
وي خاطر نشان كرد: رشد در تمام عرصه هاي آموزشي، اداري و مالي و ... محقق نمي شود مگر در سايه يك مديريت قوي و هوشمند، در كنار پرسنل سخت كوش و زحمت كش و در نهايت سياست گذاري و راهبردهايي كه خط مشي مديريتي است.
مهندس نوري با اشاره به تفاوت موجود ميان فرايندها در واحدهاي درماني و دانشكده اي بر شيوه هاي متفاوت ارزيابي در اين دوبستر تاكيد كرد.
سر تيم ارزيابي عملكرد دانشكده پرستاري و مامايي همچنين تصريح كرد:‌ اصل اين است كه قبل از اين كه مورد ارزيابي خارجي قرار گيريم،‌در ابتدا خودمان را ارزيابي كنيم و خوشبختانه اين اتفاق در اينجا افتاده است. شما به نحو احسن خودتان را ارزيابي كرديد.
مهندس نوري گفت: اولين عاملي كه براي تشويق و پاداش مطرح است، رضايت فردي است. رضايت خود فرد از كاري كه انجام مي دهد.
وي رضايت فردي را حس مفيد بودن در مجموعه تعريف كرد و گفت:‌ حس حلقه موثر بودن در فعاليت و عملكرد يك واحد مي تواند رضايت مندي بسياري براي فرد ايجاد كند. حس مهم بودن براي هر شخصي انگيزه خوبي است كه به وي جسارت ابراز عقيده مي دهد. اين جسارت در انتقاد و بيان عقيده بسيار داراي اهميت است. خيلي از دلمردگي هاي موجود در سازمان ها ناشي از ديده نشدن هاست.
مهندس نوري مهم ترين اصل در مديريت را استفاده از بضاعت هاي موجود بدون تحميل هزينه هاي اضافه براي به ثمر رساندن فعاليت هاي تعريف شده براي سازمان دانست و اذعان كرد:‌ خوشبختانه در اين دانشكده اين اتفاق به نحو شايسته رخ داده و مي تواند باعث الگوسازي واحدهاي ديگر شود.
سر تيم ارزيابي دانشكده همچنين بر اهميت استفاده از بازخوردها در سازمان تاكيد كرد و گفت: تمام فرايندهاي رشدي برنامه ريزي،‌ آموزش و .. كه در گزارش ها ديده مي شود تنها در صورتي موثر است كه كنترل بازخوردها را هم داشته باشيم. اگر بازخوردها خوب تحليل شود مي تواند مرحله بعدي را محقق كند. اگر بازخوردي نداشته باشيم هدايت ها خيلي موثر نخواهند بود. مدير قوي هم اگر همه كار براي سيستم انجام دهد اما نتواند بازخوردهاي كارش را دريافت كند عملا هيچ دستاوردي نخواهد داشت.
وي ارزيابي را كاري دشوار دانست و خاطر نشان كرد: من زياد با به كار بردن لفظ هاي بازرسي و .. موافق نيستم چرا كه برخي از مواقع ارزيابي هاي غلطي كه توسط افراد صورت مي گيرد ناشي از ناآگاهي ماست. گاهي نيز خط كش هاي ما مناسب آن چيزي كه مي خواهيم ارزيابي كنيم، نيست. اگر خط كش ما درست نباشد گاهي ضربه هاي بزرگي به سازمان ها مي زنيم.
مهندس نوري افزود: در اين دانشكده فرايندها به نحو احسن انجام شده و نبايد با ارزيابي ها زير سئوال بروند. ارزيابي هاي ما غلط و يا  درست مبتني بر عدد است. من با ارزيابي عددي چندان موافق نيستم و معتقدم ارزيابي ها بايد كيفي باشند. خوشبختانه در سطح ستاد اجازه آزمون و خطا نداريم؛ و خطاي ما در اين بخش جبران ناپذير خواهد بود و سيستم را از برنامه ريزي عقب مي اندازد.
وي با ابراز خرسندي از نحوه گزارش دهي دانشكده پرستاري و مامايي؛‌ ضبط و ثبت تغييرات را نيز يكي ديگر از نقاط قوت دانشكده دانست و گفت:‌ خيلي از سازمان ها ۹۰ درصد كار مي كنند و تنها ۱۰ درصد آن را گزارش مي دهد و برخي بالعكس. اگر گزارش دهي ما به خصوص در كارهاي عمراني خوب نباشد، مديران بعدي اطلاعات جامعي از نحوه عملكرد ما در سيستم نخواهند داشت و نمي دانند چه اتفاقاتي افتاده است.

خبرنگار: شيما سادات عطري
عكس: حسين اكبريان
کلمات کلیدی
شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری