محتوای خبری دانشکده پزشکی

با تاکید بر توسعه، به روز رسانی و ساختارمند شدن آموزش مجازی، جلسه کمیته اجرایی دانشکده پزشکی برگزار شد

تدوین برنامه جامع مجازی سازی آموزش دانشکده پزشکی با هدف آمادگی برای تداوم بحران همه گیری عفونت کووید-19، در دستور کار کمیته اجرایی بازنگری دوره پزشکی عمومی، دانشکده پزشکی قرار گرفت.  

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، جلسه کمیته اجرایی بازنگری دوره پزشکی عمومی دانشکده پزشکی بعدازظهر روز یکشنبه اول تیرماه ماه ۹۹ با حضور دکتر نفیسی ریاست دانشکده، دکتر عکاظی معاون آموزش پزشکی عمومی، دکتر خواجوی راد مدیر دفتر توسعه آموزش و جمعی از مسئولین حوزه آموزش پزشکی در سالن شورای دانشکده برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر خواجوی راد گزارشی از برنامه جامع دانشکده پزشکی در زمینه فعال سازی آموزش دوره پزشکی عمومی در بحران همه گیری عفونت کووید-۱۹ ارائه کرد.
  وی در ادامه به برگزاری کلاس‌های آنلاین دو کورس قلب و غدد در دوره مبانی طب بالینی و چگونگی برگزاری برگزاری آزمون ها، چالشهای موجود و اقدامات انجام شده در این خصوص اشاره کرد.
دکتر خواجوی با بیان این که بازگشت دوباره اوج همه گیری عفونت کووید ۱۹ قابل پیش بینی نیست اظهار داشت: باید از هم اکنون به فکر آغاز سال تحصیلی جدید و نحوه برگزار دوره‌های پیش بالینی و بالینی باشیم.  
مدیر دفتر توسعه آموزش با تاکید بر این که در این میان آموزش نباید متضرر شود، تصریح کرد: باید با دور اندیشی و برنامه ریزی به گونه‌ایعمل کنیم که غافلگیر نشویم.
در این جلسه دکتر مریم مهرپویا مسئول دفتر مجازی در دانشکده پزشکی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در ترم جاری، از همکاری معاونت آموزشی و دفتر توسعه و مشاوره‌های ارائه شده توسط دکتر میرزازاده برای کمک به شکل گیری روند مجازی سازی در دانشکده، برنامه ریزی و مدیریت برگزاری کلاس‌های آفلاین و آنلاین در فازهای علوم پایه و مبانی طب بالینی تشکر و قدردانی کرد و خاطر نشان ساخت که برای ادامه این فرایند در سطح دانشکده و پیگیری امور اجرایی لازم است تا دفتر مجازی سازی در مجموعه دانشکده پزشکی و زیر نظر معاونت آموزشی هرچه سریعتر شکل گیرد تا با پیگیری و فراهم ساختن زیر ساخت‌های لازم و پیش بینی شده، در صورت ادامه وضعیت همه گیری در ترم‌های آتی بتواند گام‌های موثری  در این جهت بردارد و در ادامه مسیر شاهد بسط و گسترش مجازی سازی در همه دروس و در فازهای مختلف باشیم.
در ادامه دکترخواجوی اذعان داشت که بر اساس نظرسنجی غیر رسمی از فراگیران مطب در خصوص کلاس‌های آنلاینی که در دو کورس قلب و غدد برگزار شده، دانشجویان از کلاس‌های تعاملی آنلاین خیلی راضی بودند و با اینکه محتوای کلاس‌ها برای دانشجویانی که امکان حضور نداشتند (علی الخصوص دانشجویان خارج از کشور) ضبط می‌شد و بعد از کلاس در اختیارشان قرار می‌گرفت، با این حال مشارکت آنها در کلاس‌ها بسیار خوب و اکثریت فراگیران در زمان کلاس حضور فعال داشتند.  
در ادامه دکتر شهریار نفیسی رئیس دانشکده پزشکی با مثبت ارزیابی کردن آموزش مجازی در دوره فیزیوپاتولوژی خواستار فراهم سازی مقدمات لازم برای برگزاری کلاس‌های تعاملی آنلاین در فاز علوم پایه شد.
وی در خصوص تجربه موفق وزارت علوم و دانشگاه تهران در استفاده از سیستم آزمون دانشگاه پیام نور برای برگزاری آزمون پایان ترم دانشجویان خود گفت: با توجه به شرایط موجود، گویا ناگزیر به برگزاری آزمون به صورت الکترونیک هستیم که می‌توانیم بر مبنای بضاعت و امکانات موجود و در دسترس نبودن نرم افزار احراز هویت، با استفاده از راهکارهایی مانند عدم امکان بازگشت به سوال قبلی، محدودیت زمانی در آزمون و… امنیت آزمون را برقرار و تامین کنیم.
در ادامه دکتر عکاظی با بیان این که مجازی سازی آموزش یک مرحله جدید از آموزش پزشکی بود که ما وارد آن شدیم ضمن تشکر از زحمات دکتر ایزدی و دکتر حسینی و سایر مسؤولین در پیشبرد روند مجازی سازی در دانشکده، ادامه مسیر را منوط بر فراهم سازی زیر ساخت‌های لازم اعم از حداقل ۷ تا ۸ اتاق مجازی سازی محتوا در سطح دانشکده و پرسنل و نیروی اجرایی کافی برای پیشبرد امور مربوط دانست و با توجه به سلایق مختلف گروه‌های آموزشی و اظهار نظر‌های مختلف در خصوص نحوه ارائه دروس به صورت مجازی، از دفتر توسعه آموزش خواست تا در این زمینه همانند تدوین شیوه نامه‌های ارزیابی دانشجو برای برگزاری آزمون‌های آنلاین و نحوه برگزاری کلاس‌های تعاملی آنلاین، با فعال سازی کمیته‌های فازهای مختلف، در جهت تدوین شیوه نامه‌هاییدر خصوص فرایند یاددهی و یادگیری در فازهای مختلف، تعیین سهم تکالیف و ارزیابی نهایی در دروس مختلف، بازنگری سیلابس‌های دروس اعم از دروس نظری و عملی و سایر موارد اقدامات لازم را انجام دهند.
  در ادامه دکتر میرزازاده خواستار تعیین دقیق خط مشی دانشکده با فرض سخت‌ترین شرایط ممکن در تداوم بحران همه گیری شد و پیشنهاداتی در این زمینه ارائه کرد که با دستور ریاست دانشکده مقرر شد پس از ترسیم بحرانی‌ترین شرایط برای وضعیت تحصیلی در ترم آتی توسط مسوولین دانشکده، تصمیم نهایی در خصوص وضعیت تحصیلی دانشکده در ترم آتی توسط رییس و معاونین دانشکده اخذ و اعلام شود.
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *