محتوای خبری دانشکده پزشکی

متولد ماه مهر/ دکترحسین قناعتی بنیانگذار اینترونشن رادیولوژی

به بهانه ي 26 مهر، سالروز تولد دکتر حسين قناعتي استاد گروه راديولوژي و در راستاي تکريم اساتيد و بزرگان دانشگاهي، بخشي از خاطرات استاد را بازخواني مي کنيم.

 تقويم سلامت دانشکده پزشکي در نظر دارد به مناسبت سالروز تولد اساتيد دانشکده، معرفي و خاطره اي کوتاه از استادان را بيان کند، اين بار به مناسبت 26 مهر سالروز تولد دکتر حسين قناعتي استاد گروه راديولوژي بخشي از خاطرات ايشان را مرور مي کنيم.
من يک الگويي را در مديريت دوران جنگ ياد گرفتم که مدل مديريت کشتي دزدان دريايي است.در اين روش دزدان دريايي تا وقتي در کشتي هستند با هم شاد هستند و مي‌خندند ولي وقتي که کار پيش مي‌آيد هر کس سر جاي خودش است و اگر کسي کوچک‌ترين اشتباهي کند او را به دريا مي‎‌اندازند و من بر اساس اين مدل مديريتي، در عرصه مديريت اندکي خشن هستم. با توجه به تجربه مديريتي طولاني که در بخش دولتي و خصوصي دارم؛ اگر باهم تصميمي را براي اجراي کاري مي‌گيريم، مانند ساعت کار مي‌کنيم و در صورت بروز خطايي از کارمندمان بر اساس توافق قبلي وي برکنار مي‌شود و قراردادي با وي بسته نمي‌شود به‌بيان‌ديگر کوچک‌ترين خطايي در بخش خصوصي پذيرفته نمي‌شود متأسفانه در اين عرصه در بخش دولتي مشکلات زيادي داريم و اين نحوه مديريت در بخش دولتي قابل‌اجرا نيست چرا که يکي از معضلات بخش دولتي نحوه استخدام است. بعد از استخدام، ديگر مدير روي فرد کنترلي ندارد و فرد در برابر اعمال خود پاسخگو نيست.
.... اين دانشگاه همان‌طور که رهبري فرمودند " نماد آموزش عالي در کشور است " و بهترين‌ها از اينجا بيرون مي‌آيند.با اينکه تعداد مهاجرت بالايي داريم و شرايطمان در اين عرصه خوب نيست، ولي هنوز اين همه جوشش داريم؛ همان‌طور که اميرکبير در آن شرايط سخت زحمت کشيد و اساتيد ديگر زحمت کشيدند ما هم بايد زحمت بکشيم و اين بار را به سرمنزل مقصود برسانيم و اين وظيفه‌اي است که همه ما داريم. هر دانشجويي که در دانشگاه علوم پزشکي تهران درس مي‌خواند و هر استادي که اينجا تدريس مي‌کند وظيفه سنگيني دارد و بايد از کرامت اين مرکز، شرافت و قداست و سوابق درخشان اين دانشگاه دفاع کند و آن را ارتقا دهد.
....من فلوشيپ سي تي اسکن و ام آر آي در لندن گذراندم، آقاي لئوناردي رئيس راديولوژي اروپا به ايران آمدند و گفتند در يک کورس شرکت کنيد و من کمک مي‌کنم که به شما مدرک معادل بدهند. نهايتاً من با کورس‌هايي که گذراندم و با کار عملي که در داخل ايران طي دو سال به همراه دکتر فيروزنيا انجام داديم نهايتاً مدرک نوروراديولوژي که در اروپا معتبر است را گرفتيم.
دوره‌هاي کوتاه‌مدت زيادي گذرانده‌ام، براي راه‌اندازي اينترونشن دوره‌هاي 3 روزه و 5 روزه مي‌ديدم و کار را ياد گرفته و انجام مي‌دادم و سپس کارهاي بعدي و به همين ترتيب اين بسته‌ها را به هم چسباندم و آن چيزهايي که براي راه اندازي اين رشته نياز داشتم فرا گرفتم و در ايران پياده سازي کردم.
مصاحبه تفصيلي روابط عمومي دانشگاه با دکتر قناعتي را اينجا بخوانيد.
خبر:مینا محمدی

کلمات کلیدی
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی