مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

با حضور رییس دانشگاه، دومین نشست شورای راهبری توسعه مدیریت برگزار شد

در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت، پس از بررسی گزارش عملکرد و مصوبات کمیته‌های شورا، درخصوص چگونگی ادامه روند میز خدمت ستاد دانشگاه بحث و تبادل‌نظر شد.

گالری عکس
در این نشست که یکشنبه 29 مهر 97 در سالن شورای دانشگاه تشکیل شد، دکتر بیگلر معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه، بابیان اینکه شورای راهبری توسعه مدیریت، در سطح هیات رییسه دانشگاه برگزار می‌شود گفت: در این جلسه نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری هم حضور دارند.
وی با اشاره به تفاوت دانشگاه‌های علوم پزشکی با سایر دستگاه‌های اجرایی گفت: مأموریت‌های دانشگاه و خدماتی که در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی ارائه می‌شود؛ همچنین  نوع ارباب‌رجوع دانشگاه با سایر دستگاه‌های اجرایی متفاوت است.
معاون توسعه دانشگاه، مستندسازی اقدامات دانشگاه را در  پایش عملکردی که از سوی استانداری انجام می‌شود مؤثر دانست و گفت: شاخص‌های ارزشیابی که از سوی استانداری اعلام می‌شود یا مصداقی با فعالیت‌های دانشگاه  ندارد و یا عوامل دیگری در آن تأثیرگذار است که باعث می‌شود دانشگاه رتبه لازم را کسب نکند. لذا امسال با تعامل بیشتر با استانداری سعی کردیم هماهنگی بیشتری در شاخص‌های عمومی و اختصاصی ایجاد کنیم.
دکتر بیگلر اولین محصول همکاری دانشگاه با استانداری را استقرار میزخدمت دانست و گفت: این اقدام در راستای تکریم ارباب‌رجوع، جلوگیری از سرگردانی و به حداقل رساندن زمان رسیدگی به امور آنان انجام‌شده است.
در ادامه دکتر امانلو مدیر تحول، نوسازی و مطالعات کاربردی دانشگاه با اشاره به گزارش عملکرد و مصوبات کمیته‌های شورا، به تحلیل عملکرد میز خدمت پرداخت و گفت: در میز خدمت کارشناسان مطلع، شایسته و پاسخگویی مستقر هستند. همچنین امکان ملاقات حضوری مراجعه‌کنندگان با مدیران ارشد و میانی دانشگاه مانند دکتر بیگلر و خانم چترروز نیز فراهم است.
وی راه‌اندازی میز خدمت را در راستای ترویج فرهنگ مشتری مداری و تکریم ارباب‌رجوع دانست و گفت: سازوکار تشویقی و ارائه بازخورد به کارشناسان در خصوص نحوه ارتباط آنان با ارباب‌رجوع نیز پیش‌بینی‌شده است.
دکتر امانلو با اشاره به میزان مراجعه به طبقات دانشگاه در سال 96 گفت: در سال گذشته ابزار لازم برای پایش دقیق افرادی که به طبقات مراجعه می‌کردند وجود نداشت اما براساس مستندات موجود،  4 هزار و 374 نفر به معاونت آموزشی، 803 نفر به حوزه ریاست، 852 نفر به معاونت تحقیقات و فناوری و 5هزار 723 نفر به معاونت توسعه مراجعه کردند.
وی با اشاره به عملکرد میز خدمت در 55 روز کاری که از راه‌اندازی آن در سال 97 می‌گذرد گفت: در این مدت، 7 هزار و 732 ارباب‌رجوع به ستاد مرکزی دانشگاه مراجعه کردند که 82 درصد از آنان در محل میز خدمت پاسخ خود را دریافت کرده‌اند.
دکتر امانلو با اشاره به راهکارهای بهبود میز خدمت در هریک از واحدهای ستادی گفت: براساس نظرسنجی انجام‌شده از مراجعه‌کنندگان، بیش از 93 درصد از آنان از خدمات دریافت شده رضایت داشتند امیدواریم این روند تا 100 درصد رضایتمندی ادامه پیدا کند.
مدیری تحول، نوسازی  و مطالعات کاربردی دانشگاه، با اشاره به برنامه‌های آینده افزایش اثربخشی میز خدمت گفت: به‌منظور تسریع در پاسخگویی و انجام کارشناسانه امور، لازم است دبیرخانه مرکزی دانشگاه با میزخدمت ادغام شود. همچنین امکانی برای ثبت الکترونیک اسناد و اوراق مربوطه ایجاد شود.
وی با اشاره به ترویج الگوی میز خدمت دانشگاه در دانشگاه‌های دیگر گفت: نماینده دانشگاه‌های سمنان، اصفهان و بانک توسعه اسلامی از میزخدمت دانشگاه، بازدید حضوری داشتند و این تجربیات به‌صورت تلفنی در اختیار دانشگاه‌های تبریز، ارومیه، مازندران و خراسان نیز قرارگرفته است.
سپس دکتر محرابی نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به برگزاری جشنواره شهید رجایی و نقش دانشگاه‌های علوم پزشکی در این جشنواره گفت: در این جشنواره شاخص‌های عمومی و اختصاصی برای دانشگاه‌ها در نظر گرفته‌شده و انتظار می‌رود دانشگاه‌ها مستندات خود در هریک از این شاخص‌ها ارائه دهند.
وی با اشاره به بخشنامه ایجاد میزخدمت در دانشگاه گفت: فرآیند میز خدمت الکترونیک نیز باید به مجموعه فعالیت‌های دانشگاه اضافه شود.
سپس هریک از اعضای نشست به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.
دکتر کریمی رییس دانشگاه نیز بر ادامه فعالیت میزخدمت تأکید کرد و گفت: باید امکان پاسخگویی به ارباب رجوع را به بهترین روش و کوتاه‌ترین زمان فراهم  کنیم.
وی درخصوص جشنواره شهیدرجایی گفت: باید در جمع‌آوری مستندات شفافیت و صداقت لازم وجود داشته باشد و ما این رویه را از خودمان در دانشگاه آغاز کرده‌ایم.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: جمشید ربیعی

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی