مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

مراسم گرامیداشت روز روابط عمومی و ارتباطات برگزار شد

دکتر جعفریان: روابط عمومی دانشگاه مجموعه ای زنده، پویا و شاداب است

در نشست سراسری مدیران و کارکنان روابط عمومی با رییس دانشگاه بر نیازسنجی و جذب مخاطبان تاکید شد.

گالری عکس یک

گالری عکس دو
در نشستی که به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات 26 اردیبهشت 95 در سالن اجلاس دانشگاه برگزار شد، ابتدا دکتر علیرضا پارساپور مدیر دفتر ریاست و سرپرست روابط عمومی دانشگاه، ضمن تبریک این روز و معرفی پرتال جدید روابط عمومی دانشگاه تأکید کرد: در حال حاضر ابزار مناسب اطلاع‌رسانی در اختیارمان قراردارد و باید به سمت تولید  محتوایی برویم که برای مخاطب جذابیت داشته باشد.
ویژگی های کارآمد پرتال جدید روابط عمومی
وی به بیان قابلیت‌های پرتال جدید روابط عمومی پرداخت و گفت: سایت قبلی روابط عمومی در زمان خود روزآمد و ارزشمند بود اما به‌مرور از عهده تأمین توقعات مخاطبان بر نمی‌آمد و علاوه برنداشتن جذابیت ظاهری، از امکان به‌کارگیری تکنولوژی‌های روزآمد نیز برخوردار نبود.
دکتر پارساپور تعیین سطوح دسترسی کاربران پرتال، قابلیت ویراستیاری، درج نظرات در بخش‌های مختلف سایت و امکان پاسخگویی به آن و افکار سنجی از مخاطبان را ازجمله ویژگی‌های سایت جدید روابط عمومی برشمرد و گفت: در حال حاضر پرتال روابط عمومی در وضعیت مطلوبی قرار دارد می‌تواند امکانات زیادی را در اختیار مخاطبان قرار دهد.
سرپرست روابط عمومی دانشگاه، با اشاره به میزان محتوای درج‌شده در پرتال روابط عمومی گفت: حدود 60 هزار خبر، 14 هزار گزارش تصویری، 160 فیلم و بیش از 240 هزار عکس در پرتال روابط عمومی قابل‌دسترسی است.
دکتر پارساپور به توضیح بخش بی‌واسطه با مسئولان دانشگاه، افکار سنجی، ندای تندرستی، طلایه داران و سامانه کیوسک پرداخت و گفت: با توجه به تاکید رییس دانشگاه بر لزوم پایبندی به تعهد حرفه‌ای، حمیت دانشگاهی و عرق ملی که در برنامه 4 ساله نیز گنجانده‌شده بخش طلایه داران به‌منظور مصاحبه با پیشکسوتان و صاحب‌نظران علمی و حوزه مدیریتی در دستور کار روابط عمومی قرار گرفت و تاکنون حدود 60 مصاحبه در این زمینه صورت گرفته است.
وی افزود: در سامانه کیوسک که  اخبار دانشگاه در رسانه‌ها و فضای مجازی رصد می‌شود؛ تاکنون 3 هزار 700 خبر و بیش از 300 گزارش تصویری از مدیران بخش‌های مختلف دانشگاه درج‌شده که بیش از 120 هزار بازدیدکننده داشته است.
سرپرست روابط عمومی، مکان‌یاب دانشگاه با استفاده از گوگل را قابلیت جدید پرتال روابط عمومی معرفی کرد و افزود: با استفاده از این نقشه، مشخصات مراکز مختلف دانشگاه برای کاربران قابل‌دسترسی است.
دکتر پارساپور هدف اصلی سایت را جذب بیشتر مخاطبان دانست و افزود: برای افزایش اثربخشی در مجموعه دانشگاه، باید نسبت به محتوای تولیدشده حساس بود.
تاکید بر امانت داری و انتشار به موقع و دقیق اخبار
سپس دکتر علی جعفریان رییس دانشگاه، همکاران روابط عمومی را باانگیزه و حساس نسبت به‌کار خود توصیف کرد و گفت: وظیفه اصلی روابط عمومی انعکاس فعالیت‌های واحدهای مختلف دانشگاه است و این اطلاع‌رسانی باید به‌موقع و مؤثر باشد.
رییس دانشگاه، با بیان اینکه هرچه سایت دانشگاه اخبار افراد پرطرفدار مجموعه‌های محیطی را منتشر کند مخاطبان بیشتری جذب آن می‌شود افزود: بسیاری از رخدادهای مراکز مختلف دانشگاه دارای ارزش خبری در داخل و خارج از دانشگاه است به‌شرط آنکه به‌موقع منتشر شود.
وی با تاکید بر نیازسنجی مخاطبان افزود: سایت دانشگاه مخاطبان خاص خود را دارد که در حال کم شدن هستند و باید علت آن آسیب‌شناسی شود.
دکتر جعفریان یکی از فرضیه‌های کم شدن مخاطبان دانشگاه را افزایش شبکه‌های اجتماعی دانست و افزود: البته باید تحقیق کرد که آیا این اتفاق با افزایش شبکه‌های اجتماعی همزمان بوده یا عوامل دیگری همچون ناخوشایندی از سایت جدید و بی توجهی به سلیقه مخاطب در تولید محتوا در آن نقش دارد.
رییس دانشگاه تعداد مخاطبان دانشگاه را بیش از 30 هزار نفر برشمرد و افزود: در دانشگاه 15 هزار کارمند، هزار و 700 هیات علمی و 13 هزار دانشجو فعالیت دارند درحالی‌که نمی‌توان مطمئن بود هر آنچه در سایت دانشگاه درج می‌شود مورد بازدید این گروه‌ها قرار می‌گیرد لذا باید اطلاع‌رسانی به گونه‌ای باشد که مخاطبان با آن ارتباط برقرار کنند.
دکتر جعفریان راهکار جذب مخاطب سایت را در تولید محتوای متناسب با نیاز کارکنان و ایجاد ابزارهای کاربردی برای اعضای هیات علمی و دانشجویان دانست و افزود: کاربران با مراجعه به سایت علاوه بر اطلاعات، باید بتوانند به ابزار مفید نیز دسترسی پیدا کنند به‌عنوان مثال آرم دانشگاه و عکس واحدهای مختلف دانشگاه و به مرور الگوی پاورپوینت و... باید به‌راحتی برای مخاطبان قابل‌دسترس باشد
وی با تاکید براینکه از همکاران روابط عمومی انتظار می‌رود خوش‌برخورد باشند افزود: افرادی که چنین ویژگی ندارند نمی‌توانند در مجموعه خود موفق عمل کنند.
دکتر جعفریان با اشاره به حساسیت انتشار اخبار در سایت دانشگاه گفت: سایت ابزاری است که به‌سرعت اخبار را منتشر می‌کند لذا باید دقت داشت که محتوای تولیدی بدون اشتباه باشد.
رییس دانشگاه بر حفظ امانت‌داری در انتشار اخبار تاکید کرد و گفت: صنعت ژورنالیسم الزاماتی دارد که باید برای ایجاد جذابیت رعایت شود ولی این نباید به اصل واقعیت و امانت‌داری خدشه وارد کند.
وی در بخش پایانی سخنان خود مجموعه روابط عمومی دانشگاه را قوی، زنده، پویا و شاداب توصیف کرد و افزود: با توجه به همت دکتر پارساپور و مجموع کارکنان این حوزه،  بازخوردهایی که از روسای دانشگاه‌های تهران و خارج از تهران دریافت می کنم، نشان می‌دهد که روابط عمومی در حوزه پزشکی تاثیرگذاری خود را حفظ کرده است.
 در ادامه، نسیم قرائیان دبیر روابط عمومی به معرفی کامل پروژه طلایه داران، مهندس سارا نعیمی مسئول اطلاع‌رساني و انفورماتيك به سیر تحول سایت روابط عمومی و مهدی گلپایگانی سردبیر روابط عمومی در گزارشی خاطره‌انگیز به‌مرور تاریخچه انتشار اخبار از گذشته تاکنون پرداختند.
سپس رابطان روابط عمومی دیدگاه‌ها و نظرات خود را درخصوص ارتقا مجموعه روابط عمومی بیان کردند.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: جمشید ربیعی

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

6 نظر برای این مقاله وجود دارد

سمیه عبدالمالکی -روابط عمومی پژوهشکده علوم دندانپزشکی

سمیه عبدالمالکی -روابط عمومی پژوهشکده علوم دندانپزشکی

78/10/11 - 00:00

جناب آقای دکتر پارساپور از حضرتعالی و همه همکاران روابط عمومی،تشکر و قدردانی دارم و یک سپاس ویژه بدلیل گرامیداشت روز روابط عمومی

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

جناب آقای دکتر پارساپور از حضرتعالی و همه همکاران روابط عمومی،تشکر و قدردانی دارم و یک سپاس ویژه بدلیل گرامیداشت روز روابط عمومی و اجرای زیبای آقای گلپایگانی

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
داودزاده

داودزاده

78/10/11 - 00:00

جناب آقای دکتر پارساپور از توجه شما به موضوع ارتباطات و روابط عمومی و برنامه تدارک دیده شده بسیار سپاسگزارم.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
طططط

طططط

78/10/11 - 00:00

با سلام و سپاس از دکتر پارساپور و همه همکاران روابط عمومی، روز خیلی خوبی بود فقط یک نکته رو متذکر می شم عدالت را در همه امور در عرصه روابط عمومی برقرار کنید، چرا فقط یک سری از رابطین به واسطه دوستان باید گلد شوند، این در روابط عمومی جنبه زیبای نداره

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
محمدرضا

محمدرضا

78/10/11 - 00:00

جناب آقای مهدی گلپایگانی به نظر شما بهتر نبود در این روز روابط عمومی از همه مسئولین و رابطین روابط عمومی های دانشگاه علوم پزشکی تهران دعوت به عمل می آوردید؟؟ و این طور گزینشی عمل نمی کردید که فقط عده خاصی را به این جلسه دعوت کنید؟؟

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
وسکویی

وسکویی

78/10/11 - 00:00

با سلام و احترام به جناب آقای دکتر پارساپور و همکاران محترم روابط عمومی دانشگاه ارتباط همکاران مرکز فوق با مجموعه های دیگر دانشگاه، در اجرای برنامه های مختلف بسیار سازنده و راهگشاست. تجربه و دانش فنی همکاران روابط عمومی درکنار ادب و بزرگ منشی آنان باعث شده که کارها درمسیر تعالی و تعامل سازنده بیش روند.لذا برخود فرض میدانم تا ضمن تشکر از مساعی از مدیریت محترم و کارشناسان آن مرکز، از خداوند منان توفیق خدمت، تندرستی و شادکامی آرزو نمایم

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *