محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

برگزاری جلسه هماهنگی آموزشی کارشناسان بهداشت حرفه‌ای مراکز محیطی در شهرستان اسلامشهر

واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، جلسه هماهنگی آموزشی کارشناسان بهداشت حرفه‌ای مراکز محیطی را برگزار کرد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، این جلسه که چهارشنبه 19 تیر 98 در سالن اجتماعات شبکه با حضور کارشناسان بهداشت حرفه‌ای برگزار شد، در ابتدا مهندس معصومه امانیان، کارشناس بهداشت حرفه‌ای شبکه به نامه معاونت در خصوص مصوبات جلسه مشترک کارشناس مسئول بهداشت حرفه‌ای معاونت و اتحادیه چوب‌فروشان اتاق اصناف استان تهران اشاره و در ادامه با توجه به ابلاغ برنامه عملیاتی سال ۹۸ بهداشت حرفه‌ای دانشگاه به  تمام مراکز محیطی، ۱۰ برنامه ارسالی را به‌طور اجمالی تشریح کرد. 
وی همچنین  به شاخص‌های سال ۹۷ ارسالی به تمام مراکز محیطی (استخراج‌شده از سامانه جامع بازرسی)  اشاره کرد و گفت:  لازم است ظرف مدت دوهفته این شاخص‌ها به‌صورت مقایسه‌ای با سال ۹۶ تجزیه‌وتحلیل مقایسه‌ای و به ستاد شبکه ارسال شود.  
مهندس عباسعلی چمنی، کارشناس واحد بهداشت حرفه‌ای شبکه نیز در این جلسه به ارائه مقایسه میزان پوشش بازدید سه شبکه تحت پوشش دانشگاه در سال ۹۷، مقایسه شاخص‌های بهداشت حرفه‌ای  سه شبکه تحت پوشش دانشگاه در سال ۹۷ پرداخت و به آیتم‌های تعیین‌شده عملکرد برای کارشناسان مراکز شامل: تعداد بازرسی‌ها، آموزش، سنجش‌های بهداشت حرفه‌ای و چک‌لیست برنامه‌ها که به‌صورت ماهانه بررسی و بازخورد آن اشاره کرد.  
  مهندس فخاریان، کارشناس مسئول  بهداشت حرفه‌ای حوزه معاونت بهداشت ضمن تشکر از همکاران برای شرکت فعال در اجرای طرح ملی فشارخون، در خصوص برنامه مقابله با صدا و برنامه عملیاتی مربوطه و آموزش برنامه تأمین روشنایی مناسب در محیط کار و برنامه عملیاتی مربوطه و لزوم بررسی نتایج اندازه‌گیری روشنایی در بازدید از کارگاه‌ها و صنایع توضیحاتی را ارائه کرد. 
از دیگر مباحث این جلسه مهندس آشتیانی و مهندس کریمی، کارشناسان  بهداشت حرفه‌ای حوزه معاونت در خصوص  بهداشت پرتو کاران در کار پرتوهای یونیزان مراکز بهداشتی درمانی، قوانین، استانداردها، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های حفاظت در برابر اشعه و برنامه مدیریت حوادث شیمیایی و معرفی نرم‌افزارهای مربوطه (WIZER,CAMEO,HAZMAT) مطالبی را بیان کردند.
در پایان آقای مهندس کشیر، کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه ضمن تشکر از زحمات همکاران در اجرای طرح بسیج ملی فشارخون، درباره اجرای طرح تشدید بهداشت حرفه‌ای، نحوه پوشش بازدید و اولویت بازدید مناطق صنعتی بر اساس ریسک و بعد شاغلین مطالبی را بیان کرد و در ادامه ضمن بررسی مشکلات مطروحه همکاران، به سؤالات ارائه‌شده پاسخ داد.  
خبر: خورسندفرد
عکس: بیاتی نیاز

 

کلمات کلیدی
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی