محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اسلامشهر

واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر جلسه آموزشی با عناوین ' فواید ید و عوارض مصرف نمک دریا '، ' انواع روغن‌ها ' ،' پیشگیری از سرطان پستان' و 'آموزش خودآزمایی پستان' برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، این کارگاه با حضور مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارشنبه 26 تیر 98 در اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اسلامشهر برگزار شد. 
در ابتدا سارا فهیمی، کارشناس تغذیه شبکه، نکات مهمی در خصوص عوارض ناشی از کمبودید، لزوم مصرف نمک یددار تصفیه‌شده، مضرات نمک دریا و سنگ نمک و نکات تغذیه‌ای در مورد نوع روغن، نحوه نگهداری و مصرف روغن ارائه کرد. 
در ادامه لیلا محمدی نژاد، کارشناس برنامه میان‌سالان با توجه به اهمیت پیشگیری از سرطان‌های شایع در زنان به‌خصوص سرطان پستان و دهانه رحم بر انجام آزمایش پاپ اسمیر تأکید و در ادامه در ارتباط با افراد در معرض ابتلا به سرطان پستان و نحوه صحیح خود مراقبتی در آنان توضیحات لازم ارائه داد. سپس علائم سرطان پستان و شیوه صحیح خودآزمایی پستان آموزش داده شد و توصیه شد تمام زنان بالای 20 سال به‌صورت منظم ماهیانه یک‌بار خودآزمایی پستان را برای خود انجام دهند.
وی در پایان در خصوص علائم و نشانه‌ها و روش‌های پیشگیری از تخمدان پلی کستیک مطالبی را عنوان کرد و گفت: این بیماری در میان خانم‌ها در سن باروری نسبتاً شایع است و اگر بدون درمان برای مدتی ادامه پیدا کند بر سلامت فرد اثر می‌گذارد.
توضیح اینکه در این جلسه پمفلت و بسته‌های آموزشی بین حاضرین در جلسه توزیع و به سؤالات حاضرین پاسخ داده شد. 
خبر: خورسندفرد
عکس: بیاتی نیاز
 
 
 
 
 
کلمات کلیدی
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی