محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

در شهرستان اسلامشهر

غربالگری معتادین متجاهر در کمپ ایرانیان روستای ایرین انجام شد

واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، غربالگری معتادین متجاهر با همکاری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر و نماینده بهزیستی انجام داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، عبداله حسنی، کارشناس مبارزه با بیماری‌ها در این خصوص گفت: در این عملیات ابتدا افراد جمع‌آوری‌شده توسط دکتر عباس امیراحمدی، معاون شبکه بهداشت ویزیت و معاینه شدند و سپس تست اعتیاد (وابستگی به نوع مواد) و تست اچ ای وی یکشنبه 10 اردیبهشت 96 انجام شد.
وی در ادامه افزود: در این غربالگری 85 درصد وابستگی به شیشه هروئین و 4 درصد مبتلابه  اچ ای وی تشخیص داده شد که پس از مشاوره اولیه به مرکز مشاوره بیماری‌ها رفتاری ارجاع شدند و همچنین زخم‌های باز و عفونی معتادین ضدعفونی و پانسمان شد.
کارشناس مبارزه با بیماری‌ها، با اشاره به این موضوع که بیشترین گروه سنی در این طرح افراد 25 تا 34 سال بودند؛ افزود: نگاه جامعه به فرد معتاد باید تغییر کند تا فرد معتاد بعد از پاک شدن بتواند در خانواده، جامعه و اجتماع بدون دغدغه حضور پیدا کند.
حسنی بابیان اینکه هم‌اکنون زمینه‌های لازم برای درمان و ترک افراد معتاد فراهم‌شده است، عنوان کرد: بیشترین حجم درمان معتادان در کمپ‌های ترک اعتیاد صورت می‌گیرد و افراد مصرف‌کننده مواد مخدر می‌توانند با مراجعه به این مراکز و یا معرفی از طرف نهادهای مربوطه تحت درمان قرار گیرند.
خبر: خورسندفرد
عکس: بیاتی نیاز

 

 

کلمات کلیدی
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی