محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

بیست و پنجمین جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال ۱۴۰۱

در جلسه این هفته تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) به موضوعاتی همچون آمار کنسلی اتاق عمل ها ، ارزیابی اعتبار بخشی و اهم مشکلات HIS پرداخته شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، بیست و پنجمین جلسه تیم رهبری و مدیریت این مرکز ‌شنبه 14 آبان ۱۴۰۱ با حضور دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، معاونین ومدیران پشتیبانی، درمان ،امور دانشگاهی و روسای بیمارستان‌ها در سالن شورای ریاست برگزار شد.
رئیس مجتمع با اشاره به مهم‌ترین رویدادهای هفته گذشته گفت:یکی از مهمترین  اتفاقاتی که در هفته گذشته رخ داد برپایی مراسم جشنواره آموزشی  در مجتمع بود که  در این مراسم از رتبه ها ، دستیاران، بخش های  برتر و همچنین فعالان عرصه آموزش  این مرکز تقدیر بعمل آمد.
وی افزود: جشنواره آموزشی  امسال مجتمع  ویژگی های خاص خودش را داشت، یکی حضور رئیس ، معاونین دانشگاه علوم پزشکی تهران و روسای بیمارستان های تابعه بود و دیگری ارائه گزارش عملکرد یکساله  رئیس دانشگاه  که نشان دهنده آن است که مسیر دانشگاه برای رسیدن به اهداف  کاملا مشخص است.
دکتر دهقان با اشاره به اعتباربخشی بیمارستان ها گفت: احتمالا 3 الی 4 ماه آینده برنامه اعتبار بخشی بیمارستانها انجام می شود و با توجه به اینکه امسال ارزیابی ها  به صورت جدی تری بویژه در مبحث ایمنی بیمار  صورت می پذیرد  لذا همچنان که سنجه های مرتبط با  اعتبار بخشی در حوزه های مختلف  هر هفته در جلسات تیم رهبری و مدیریت  مجتمع مورد بررسی قرار می گیرد  باید برنامه ریزی هایی انجام شود  تا امسال به مانند  گذشته ارزیابی اعتبار بخشی  را به خوبی پشت سر بگذرانیم.
رئیس مجتمع  با اشاره به  مبحث ارزیابی و مقایسه بیمارستانها گفت:  خوشبختانه  شاخص عملکرد این مرکز  در حوزه های پزشکی ، پرستاری ، رضایت سنجی ، ایمنی بیمار و...  درطی 6 ماه گذشته ارتقا قابل توجهی داشته که این روند باید همچنان ادامه یابد.
وی افزود: انتظارات  در نظام سلامت  از مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با توجه به پتانسیل  و  ظرفیتی که دارد بسیار بالا است لذا باید به این مرکز در راستای تامین منابع ، اعتبارات ، نیرو و... نگاه و حمایت ویژه ای شود.  
دکتر دهقان گفت:  طبق نظر سنجی صورت گرفته   از مراجعان این مرکز 85 درصد آنها  بیان کردند که  از کیفیت خدمات درمانی این مرکز رضایت داشته اند  و این آمار  به ما نشان می دهد که با توجه به اینکه در بعضی از حیطه ها نارضایتی وجود دارد و  باید در جهت رفع آن بکوشیم اما  مراجعین از لحاظ عملکرد درمانی این مرکز  ابراز رضایت کافی داشته اند  که شاخص خوبی است و مایه افتخار برای ما است.  
رئیس مجتمع در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با مشکلات HIS گفت:  با توجه به اینکه بیش از  یک ماه از  استقرار HIS جدید در مجتمع می گذرد ولی هنوز مشکلاتی  در این سامانه وجود دارد که   در این راستا  برگزاری جلسات متعدد با مسئولان شرکت  مربوطه و ارائه  ایرادات به صورت مکتوب  به ویژه در مبحث کارانه پزشکان   به دانشگاه و شرکت مربوطه داده شده است که امیدواریم هر چه سریعتر موانع و مشکلات در این رابطه  برطرف شود .
وی تاکید کرد: اساتید ، پرستاران، منشی ها و کسانی که با نرم افزارHIS  کار می کنند ایرادات و مشکلات را به واحد فناوری اطلاعات مجتمع بازخورد دهند تا اگر ایراد کاربری است رفع شود در غیر این صورت به شرکت مربوطه بازخورد داده تا مدیریت مناسبی صورت پذیرد ومشکلات مزمن  نشود .
در ادامه مهندس  سورکی معاون پشتیبانی مجتمع گفت: یکپارچگی HIS  در اصل کار بسیار خوبی است  و بروز مشکل در اوایل  استقرار کاملا طبیعی است ولی باید شرکت مربوطه  در رابطه با  مسائل و چالش های  آن دقت نظر داشته ودر جهت رفع آن بکوشد و همچنین  نیازمند مداخله  جدی دانشگاه  در رابطه با حل چالش های  HIS در این مرکز  را داریم.
وی بر برگزاری جلسات در رابطه با ارتقای خدمات اورژانس  و همچنین تعیین تکلیف دیسپچ تاکید کرد.
معاون پشتیبانی مجتمع گفت: گزارش های آماری باید منتج به  یک نتیجه نهایی و برنامه ریزی باشدوبا توجه به اینکه درآمد بیمارستان ها  مرتبط با عملکرد اتاق عمل ها است و باید راهکارهایی درنظر گرفته شود تا آمار کنسلی تا حدی کاهش پیدا کند.
دکتر اورندی معاون درمان با اشاره به آمار  کنسلی اتاق عمل ها گفت: پره آپ بیماران بسیار مهم است و قبل ورود بیمار به اتاق عمل باید تمام  مواردی که باعث کنسلی عمل می شود مورد بررسی قرار گیرد  همچنین اساتید گروه های مختلف  در خصوص تغییربرنامه درمانی مداخلات لازم را داشته باشند تا از کنسلی اعمال جراحی و بلاتکلیفی بیمار تا حدی کاهش یابد. 
وی افزود:  با توجه به اینکه در دنیا دامنه کنسلی عمل بین 5  تا 17 درصد است،آمار کنسلی اتاق عمل مجتمع  درسال جاری  7 درصد می باشد که در مقایسه با آمار جهانی مناسب است و باید در جهت کاهش این آمار همکاری و تلاش بیشتری صورت پذیرد.
در بخشی دیگری از جلسه رسولی سوپروایزر اتاق عمل  گزارشی از آمار کنسلی اتاق عمل ها ، عمده دلایلی کنسلی اعمال جراحی در 6 ماه اول سال ،اقدامات انجام شده برای کاهش کنسلی، تجهیزات مورد نیاز اتاق عمل ها و... ارائه کرد.
وی افزود: با توجه به اینکه در گذشته بیشترین عامل کنسلی های ما در اتاق عمل ها نبود تخت  icu بود ولی  خوشبختانه الان با همکاری و تعامل خوب  icu  با اتاق عمل ها میزان آن کمتر شده است.
سوپروایزر اتاق عمل گفت: با توجه به  همکاری همه جانبه همه گروه ها و افزایش اعمال جراحی در سال 1401 تا کنون 17894 مورد، حدود 7 درصد  آن کنسل شده است که مایه  بسی خوشحالی دارد توانسته ایم آمار کنسلی را حدود 2 درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش دهیم.
در این جلسه دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، مهندس محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر علیرضا کاظمینی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره)، دکتر سید روح‌الله میری رئیس انستیتو کانسر، دکتر زهرا پناهی سرپرست بیمارستان ولی‌عصر (عج)، دکتر علی گنجعلی خان مدیر درمان مجتمع،  دکتر سید حسن اینانلو مدیر نظارت بر درمان، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، دکتر نوید مقدم سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات، احد اکرمی سرپرست مدیریت  خدمات پشتیبانی، مهندس رسولی سرپرست مدیریت دفتر فنی، امیر رجبی رئیس دفتر ریاست و مسئول بهبود کیفیت از اعضای تیم رهبری و مدیریت ورسولی سوپروایزر اتاق عمل به‌عنوان مهمان  ویژه جلسه این هفته حضور داشتند.

 

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *