جلسه پایانی شورای فرهنگی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401
اعضای شورای فرهنگی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در آخرین هماندیشی سال جاری، در مورد نحوه اجرای برنامههای فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز تبادلنظر کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، جلسه شورای فرهنگی مجتمع دوشنبه یکم اسفندماه 1401 با حضور دکتر زهرا پناهی رئیس بیمارستان ولیعصر (عج)، دکتر سید حسن امامی رضوی رئیس بخش جراحی عمومی ساختمان ولیعصر (عج)، دکتر محمدرضا عباسی هیئتعلمی گروه نفرولوژی، دکتر مرتضی دارایی مدیر امور آموزش و فراگیران مجتمع، دکتر مریم عدالتی فرد هیئتعلمی گروه ریه، پرستو آریاملو مدیره پرستاری، احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی، مصطفی مرادی دلیر مسئول روابط عمومی، مهندس شیری رئیس امور عمومی معاونت امور دانشگاهی و سایر اعضا، طرحهای پیشنهادی و نحوه برپایی مناسبتهای فرهنگی دو ماهه اول 1402 و برنامههای ویژه مجتمع در بهار قرآن و بهار طبیعت بررسی شد.
مهندس شیری در ابتدای این جلسه گزارشی از عملکرد شورای فرهنگی مجتمع در برگزاری مناسبتهای فرهنگی دی و بهمن 1401 و اقدامات انجامشده در تجهیز مسجد المهدی و بخشها ارائه کرد.
وی در ادامه از برگزاری مسابقات ورزشی مجتمع (10 تا 20 اسفند 1401) برای استقبال از سال نو و همچنین آذینبندیها و راهاندازی کارناوال شادی در سطح مجتمع به مناسبت عید ولادت باسعادت حضرت مهدی علیهالسلام در نیمه شعبان خبر داد.
دکتر پناهی با اشاره به اهمیت عید ولادت حضرت فاطمه زهرا سلامالله علیها و روز زن بر گسترش برنامههای فرهنگی در این روز برای تقویت روحیه بانوان مجتمع تاکید کرد.
وی همچنین در خصوص اقدامات روابط عمومی برای اطلاعرسانی و نشر اخبار مهم گفت: اینکه فعالیتها و تلاش افراد در سطوح مختلف از طریق دوربین روابط عمومی به تصویر کشیده و در جامعه منتشر میشود، مهم و امیدبخش است.
دکتر امامی رضوی نیز توسعه ارتباطات شورای فرهنگی مجتمع و معاونت امور فرهنگی دانشگاه را ضروری خواند و گفت: برای اعتلای برنامههای فرهنگی، باید بازخورد نظرات اعضای شورا به گوش مسئولان فرهنگی دانشگاه برسد.
وی در ادامه با اشاره به فعالیتهای فرهنگی ویژه ماه ضیافت الهی افزود: بهتر است برای تکریم روزهداران در این ایام مبارک تمهیدی شود تا وعدههای غذایی افطار و سحر نسبت بهروزهای عادی کمی متفاوت دیده شود. همچنین میتوان با تشکیل گروههای مختلف در فضای مجازی در سطوح پزشکان، پرستاران، کارکنان و فراگیران برنامههای آنلاین ختم قرآن جمعی را نیز برنامهریزی کرد. بههرحال ماه مبارک رمضان بهار قرآن است و پرداختن به روخوانی، روانخوانی، معانی و تفاسیر آیات در این ایام بیشازپیش موردتوجه است. از طرفی با توجه به تاثیر زیباسازی ورودیهای مسجد در جذب افراد، باید روی آن کار شود.
دکتر امامی رضوی همچنین در خصوص اهمیت روز استاد گفت: حدود یکسوم اعضای هیئتعلمی دانشگاه در این مجتمع حضور دارند و شایسته است با حمایت دانشگاه، بزرگداشت مقام استاد به شکل درخوری در این مرکز، برنامهریزی و اجرا شود.
وی در خصوص راهکارهای جذب مخاطب در رسانه سینا گفت: باید دید مخاطب شما کیست؛ اگر مردم است پس هدفتان اطلاعرسانی عمومی است؛ ولی اگر به دنبال جذب مخاطب در گروه پزشکی هستید باید به دنبال مدلهای ارتباطی مناسب با اعضای هیئتعلمی و فراگیران پزشکی باشید. تولید فیلم سرخط خبرها، برنامه خوبی بود و این امکان را به فرد میدهد تا در یکزمان محدود در جریان چکیدهای از مهمترین خبرهای دانشگاه را در یک هفته و یا یک ماه قرار گیرد.
دکتر عباسی با اشاره به نقش رسانه در مقابله با اخبار غلط گفت: مردم به دنبال اطلاعات صحیح از مجرای صحیح هستند. وقتی اطلاعات درست، کم در اختیار مردم قرار گیرد بستر برای تولید و انتشار اطلاعات نادرست فراهم میشود. در بحث پزشکی مجتمع بیمارستانی امام خمینی منبع عظیمی از اطلاعات درست است که میتوان از آن بهره جست و حتی آن را در اختیار صداوسیما قرارداد؛ تا مردم جامعه کمتر در معرض اطلاعات نادرست قرارگرفته و کمتر آسیب ببینند.
دکتر دارایی در این جلسه گفت: باهدف گرامیداشت مناسبتهای مذهبی و احترام به اعتقادات افراد، لازم است پوسترهای حاوی احادیث معصومین علیهمالسلام به مناسبت ایام شهادت و ولادت ایشان در بخشها و پاویونهای مجتمع نصب شود.
در پایان این نشست مصطفی مرادی دلیر مسئول روابط عمومی مجتمع فیلم افتتاحیه دانشگاه سبطین عراق که به هزینه دولت عراق و با هدایت علمی و مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلای معلا احداث و راهاندازی شده است را اکران کرد و ضمن نظرخواهی از اساتید حاضر، توضیح داد: روابط عمومی دانشگاه این کلیپها را در دستهبندیهای مختلفی همچون تامز آپ، تامز استادی، تامز لایف، تامز هیستوری و ... تهیه و در فضای مجازی باهدف اطلاعرسانی عمومی در سطح جامعه منتشر میسازد. هدف از این اکران خصوصی استفاده از راهنمایی اساتید برای جذب مخاطب بیشتر در جامعه است.
نظر دهید