محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

ششمین جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1400 برگزار شد

دکتر دهقان: مهم‌ترین هدف ما در پایش عملکرد کارکنان، کمک به افزایش کیفیت ارائه خدمات و رضایتمندی بیماران است

در ششمین جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بر توجه ویژه به شاخص‌های عملکرد درمانی گروه‌های تخصصی پزشکی، در سامانه جامع ارزیابی عملکرد اعضای هیئت‌علمی دانشگاه تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) شنبه 29 آبان 1400، دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع در ششمین جلسه تیم رهبری و مدیریت که در سالن شورای ریاست این مرکز برگزار شد بر اهمیت کیفیت خدمات به بیماران تأکید و تصریح کرد: در بحث ارزیابی عملکرد اعضای هیئت‌علمی تنهاا بحث درآمدی مطرح نیست بلکه مهم ارتقای کیفیت خدمات و افزایش رضایتمندی بیماران است که باید به آن توجه شود.

رئیس مجتمع دیده شدن تفاوت‌های افراد در ارائه خدمات باکیفیت را عامل انگیزشی برای اصلاح فرآیندها خواند و گفت: باید از فرصت‌های درمانی در ارتقای آموزش استفاده کنیم. امروزه دیگر آموزش، تنها از طریق کتاب نیست. اقدامات تشخیصی درمانی ما بر بالین بیماران، خود کتابی پویا و مصور است.

وی بازدید مسئولان مجتمع از اورژانس تهران را باب خوبی برای گسترش همکاری‌های دوسویه خواند و افزود: ارائه اطلاعات درست و به‌موقع بیماران ارجاعی از مرکز اورژانس تهران در بهبود فرآیند درمان این بیماران به‌ویژه بیماران پرخطر یک چالش جدی و حیاتی است . هدف ما ارائه خدمت به بیماران است ولی کیفیت این خدمت‌رسانی نیازمند هماهنگی مناسب سازمان‌های ذی‌ربط است.

دکتر دهقان همچنین برگزاری جلسات تیم ترومای مجتمع را در رصد کردن مشکلات این حوزه مهم دانست و اظهار داشت: اصلاح فرآیندها در بحث مصدومان ترافیکی برای ما اهمیت دارد.

دکتر سورکی نیز در این جلسه با توضیح در خصوص درآمد حاصل از مصدومان ترافیکی مجتمع، افزود: جلسات منظم مسئولان مجتمع و اورژانس تهران در بهتر شدن همکاری‌های دو مرکز اهمیت بسزایی دارد و می‌تواند در رفع چالش‌های بیماران ارجاعی کمک‌کننده باشد.

معاون پشتیبانی مجتمع همچنین بر لزوم نیازسنجی تجهیزات تخصصی موردنیاز بخش‌ها، برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی برای خرید آن‌ها در سال 1401 تأکید و در خصوص راهکارهای مؤثر در بهبود عملکرد همکاران به وجود ضریب کیفی در محاسبه کارانه اشاره کرد و افزود: استخراج و پایش شاخص‌های عملیاتی عملکرد درمانی گروه‌های تخصصی و ارائه بازخورد دوره‌ای به روسای بخش‌ها در شفاف‌سازی و اصلاح فرآیندهای موجود اثرگذار است.

دکتر اورندی با ارائه گزارش مشترک معاونت‌های امور دانشگاهی و درمان مجتمع در خصوص ارزیابی عملکرد اعضای هیئت‌علمی این مرکز بر لزوم بازنگری و اصلاح شاخص‌های موردنظر در سامانه شعاع دانشگاه تأکید کرد و افزود: ما در چرخه‌ای هستیم که بیمار به آن وارد و درمان و آموزش فراگیران و پژوهش‌های جامعه‌محور انجام می‌شود که ماحصل همه این اتفاقات منجر به ارتقای اعضای هیئت‌علمی خواهد شد. به نظر می‌رسد در شرایط فعلی شاخص‌های عملیاتی که در درمان بیماران مهم است باید لحاظ شود تا افرادی که بیشترین وقت خود را در درمان بیماران می‌گذارند آسیب نبینند. همین‌طور باید توجه کنیم در این مجتمع گروه‌های مختلف با کارکردهای مختلف داریم که نمی‌شود آن‌ها را یکسان دید.

دکتر صالحی در ادامه جلسه افزود: این‌که اساتید کارنامه عملکرد داشته باشند اقدام خوبی است و به نظر من اگر عملکرد درمانی در ارتقای اساتید موثر باشد، کمک‌کننده است. در ارزیابی عملکرد گروه‌های تخصصی شاخص‌های مشترک و اختصاصی داریم اما نکته بسیار مهم‌تر این است که درمان مان باید همراه با رضایتمندی بیماران باشد.

در این جلسه دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، دکتر محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر محمدرضا صالحی معاون امور دانشگاهی، دکتر عباس علی بخشی رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج)، دکتر علیرضا کاظمینی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره)، دکتر سید حسن اینانلو مدیر نظارت بر درمان، دکتر علی گنجعلیخان مدیر درمان، دکتر سید علی مؤمنی رئیس امور پژوهشی و فناوری، دکتر نوید مقدم سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، محمدحسین امراللهی مدیر منابع انسانی، مصطفی مرادی دلیر مدیر پشتیبانی و امیر رجبی مسئول بهبود کیفیت از اعضای تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) حضور داشتند.

خبرنگار: نجمه باهو 

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *