محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

بازدید معاون اقتصادی رئیس جمهور از پروژه ملی مهدی کلینیک

دکتر محمد نهاوندیان: پروژه مهدی کلینیک افتخار کشور است

دکتر نهاوندیان در بازدید از مهدی کلینیک بر رفع موانع موجود، اتمام و بهره‌برداری از این بیمارستان در فروردین سال آتی تاکید کرد.

بیش از این تاخیر جایز نیست باید همه موانع پروژه مهدی کلینیک مرتفع شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، پنج‌شنبه 7 اسفند 1399 مقارن با 13 رجب سالروز میلاد باسعادت حضرت امیرالمونین علی علیه‌السلام، دکتر محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با همراهی دکتر سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه وزارت بهداشت و دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه از پروژه رو به اتمام مهدی کلینیک بازدید کرد.
همچنین جمعی متشکل از نماینده بانک مرکزی، مسئولان دانشگاه و مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و اعضای هیئت‌مدیره بیمارستان مهدی کلینیک در این بازدید حضور داشتند.
 
 
شرف آدمی به همت اوست
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با تبریک میلاد امام علی (ع) و روز پدر، ایشان را امیر دین باوران و اسوه زندگی حکیمانه و شجاعانه خواند و با اشاره به حدیثی از این امام همام که فرموده است  الشّرف بالهمم العالیة لا بالرّمم البالیة» (شرافت به همت‌های بلند است نه به استخوان‌های پوسیده) افزود: شرف آدمی به همت اوست. پول و مقام اعتباری است و با یک امضا، بالا بودنی به پایین بودنی بدل می‌شود. حتی علم انسان نیز با به مخاطره افتادن یک سلول حافظه از بین می‌رود. گذشته هم اگرچه قابل افتخار است ولی جانشین شرف واقعی انسان نیست. اگر می‌خواهیم برتری‌های حقیقی را ببینیم باید سراغ همت‌های بلند برویم. این‌که در این شرایط دشواری که به کشور تحمیل‌شده و در سخت‌ترین سال اقتصادی ایران، پروژه بزرگ و افتخارآمیز مهدی کلینیک را پیش بردید قابل قدردانی است. آیندگان خواهند دانست که ایران در سال 1399 به لحاظ اقتصادی چه سختی‌هایی را پشت سر گذاشت؛ و به اعتراف رسمی همان دولت ستمگر (آمریکا) سیاست فشار حداکثری نیز با شکست مواجه شد که افتخار بزرگی برای کشور است.

همت و تدبیر دو روی سکه موفقیت
دکتر نهاوندیان ضمن تشکر از همکاری دانشگاه، وزارت‌های نفت، نیرو و ارتباطات و سایر نهادها و سازمان‌ها در کمک به پیشرفت بیمارستان مهدی کلینیک از این پروژه با نام پروژه افتخار کشور یاد و تاکید کرد: بیش از این تاخیر جایز نیست. باید همه موانع پروژه مهدی کلینیک مرتفع شود. خوشبختانه بانک مرکزی آمادگی لازم را برای تامین مالی این پروژه دارد. همگی باید همت کنیم بیمارستان مهدی کلینیک 12 فروردین 1400 افتتاح و به بهره‌برداری عموم برسد. وقتی صحبت از همت می‌شود یاد این حدیث امام صادق از قول نبی اکرم (ص) می‌افتم که فرموده‌اند «أوصیک إذا أنْت هممْت بأمْرٍ فتدبّرْ عاقبته» ( اگر قصد انجام کارى را کردی قبلاً عاقبت آن کار را تدبر و اندیشه کن.) همت و تدبیر دوروی سکه موفقیت است. مؤمن باید هر کارش با تدبیر و عاقبت‌اندیشی باشد. دوراندیشی در مسائل عقلی و اجتماعی عین وظیفه است. من تبریک می‌گویم که الحمدالله در این پروژه هم همت و هم تدبیر است. اگرچه 95 درصد کار پیش رفته ولی این گام آخر است که برنده را برنده می‌کند.

سلامت مردم اولویت دولت
 وی همچنین از اتمام 280 پروژه درمانی و 1100 پروژه بهداشتی در کشور تا تیرماه 1400 خبر داد و تصریح کرد: انصافاً در سال‌های اخیر وعده دولت در اینکه سلامت مردم اولویت درجه‌یک کشور شود تحقق‌یافته است و پیشرفت‌های زیادی هم در بخش سلامت و هم محیط‌زیست صورت گرفته است و از این منظر دولت کارنامه درخشانی دارد که نمودش را در پاندمی کرونا دیدیم. در حالیکه بسیاری از کشورهای برجسته جهان در برابر این بیماری زانو زدند. اگر نبود این زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، توسعه بهداشت و درمان تا این حد میسر نبود. خدا را شاکریم که به ما توفیق خدمت داد.

بزرگ‌ترین بیمارستان کشور
دکتر سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه وزارت بهداشت از دکتر نهاوندیان به‌عنوان یکی از یاران و مدافعان واقعی نظام سلامت یاد کرد و گفت: دلدادگی‌های کادر سلامت کشور در یک سال اخیر از افتخارات بزرگی است که در تاریخ ایران ثبت خواهد شد. دکتر عباسعلی کریمی (رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران) و دکتر خسرو صادق نیت (رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)) نمونه‌ای از کسانی هستند که از روی دل کار می‌کنند.
 
 
وی مهدی کلینیک را بزرگ‌ترین بیمارستان تاریخ نظام سلامت ایران خواند و افزود: علاوه بر پروژه مهدی کلینیک و سایر طرح‌ها و پروژه‌های حوزه سلامت، در سال تحریم اقتصادی توانستیم ظرفیت اکسیژن سازه‌ای بیمارستان‌های کشور را از 92 هزار لیتر در دقیقه به 390 هزار لیتر در دقیقه افزایش دهیم، یعنی 65 هزار بیمار هم‌زمان می‌توانند اکسیژن دریافت کنند. 35 درصد تخت‌های ویژه در سال جاری ایجاد شد و در کل 65 درصد تخت‌های ویژه مربوط به دولت یازدهم است. اتفاقاتی ازاین‌دست به همت مردان بزرگی در این دولت محقق شد.

مهدی کلینیک متعلق به همه کشور است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در این مراسم ضمن تبریک روز میلاد و خیرمقدم به دکتر نهاوندیان گفت: وظیفه خود می‌دانم از تمامی کسانی که به‌صورت گمنام در ساخت این بیمارستان نقش داشتند از مهندسان، کارگران و همه زحمت کشان این پروژه در تمامی سطوح تشکر کنم و صمیمانه سلامتی خود و خانواده‌شان را از خداوند خواهانم. من به دلیل سن و تخصصم هم دوران دفاع مقدس و عملیات‌های مختلف و هم این دفاع ثانویه مدافعان سلامت در برابر ویروس کرونا را طی یک سال اخیر دیده‌ام. در 46 سالی که از زمان دانشجویی تا امروز که مسئول دانشگاه هستم و چه آن سال‌هایی که مسئولیت مرکز قلب را داشتم تجربیات زیادی را کسب کرده‌ام. مراجع عظام زیادی را دیدم که در مراکز ما بستری می‌شدند و تقریباً همه‌شان آرزو می‌کردند که کاش می‌توانستند یک مرکز درمانی تأسیس کنند. رمز این‌که بزرگان دینی ما با عمری عبادت، پیش از فوتشان چنین آرزویی داشتند در چیست؟!

 
وی در ادامه افزود: اتمام و راه‌اندازی پروژه مهدی کلینیک نیاز به همان همتی را دارد که گفتید. بیمارستان‌هایی مثل امام خمینی (ره) و مرکز قلب بیمارستان‌های کشور ایران هستند و نه‌فقط تهران، از چهارگوشه کشور کسانی به این مراکز مراجعه می‌کنند که از همه‌جا مانده و رانده‌شده‌اند و آخرین امیدشان به اینجاست. حقیقت این است که همت افرادی چون شما در لحظات آخر بسیار کمک‌کننده است. یادمان باشد مرکزی که امروز در آن جمع شده‌ایم به همه کشور خدمت می‌دهد و هر تلاشی که می‌کنیم برای همه کشور است.

توجه ویژه رئیس‌جمهور به حوزه سلامت کشور
رئیس هیئت‌مدیره شرکت محب سلامت مهدی ضمن خوشامدگویی به معاون رئیس‌جمهور و سایر مهمانان گفت: موهبت ورود دکتر نهاوندیان به این پروژه منشأ اتفاقات و حمایت‌های خوبی از سوی وزارت بهداشت و سایر نهادهای ذی‌ربط بود که قابل‌تقدیر است.
 
 
دکتر فیروز فر در ادامه با استناد به گزارش معاونت توسعه وزارت متبوع با عنوان پروژه‌های در دست‌کار دولت یازدهم در حوزه سلامت کشور افزود: تا پایان مسئولیت دولت، 87 پروژه بیمارستانی، 26 مرکز بیماری‌های خاص، 74 کلینیک و 24 طرح بهسازی بلوک‌های زایمان، جمعاً به میزان 16 هزار تخت بیمارستانی با زیربنایی حدود دو میلیارد و 482 هزار مترمربع به اتمام خواهد رسید که در تاریخ سلامت کشور بی‌نظیر است و خود بیانگر توجه شخص رئیس محترم جمهور به حوزه سلامت کشور است.
وی با اشاره به برخی چالش‌های پروژه مهدی کلینیک افزود: این پروژه در قالب مشارکت بخش خصوصی و دولتی انجام‌شده و می‌توان گفت که با 19 طبقه، یک هزار تخت بیمارستانی و 112 هزار مترمربع بزرگ‌ترین پروژه بیمارستانی پس از انقلاب است.
در این مراسم یک جلد کلام‌الله قرآن کریم به دکتر علی اعتمادیان مدیرعامل شرکت محب سلامت مهدی اهدا شد و در پایان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و هیئت همراه از پارکینگ طبقاتی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) نیز دیدن کردند.

خبر: نجمه باهو 
عکس: علی مرزبان

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *