محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

چهارمین جلسه کمیته ارتقای خدمات اورژانس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401

معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره): اورژانس گلوگاه، پیشانی و نقطه حیاتی بیمارستان است و باید آمادگی لازم برای ارائه خدمت باکیفیت در هر زمان را داشته باشد

در چهارمین جلسه کمیته ارتقای خدمات اورژانس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در خصوص فرآیند تعیین تکلیف و انتقال بیماران از اورژانس به بخش‌های مربوطه و همچنین پایش روند درمان زخم در این مرکز بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، چهارمین جلسه کمیته ارتقای خدمات اورژانس این مرکز یک‌شنبه 9 مرداد 1401 با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر محمد افضلی مقدم رئیس اورژانس و دبیر علمی کمیته ، دکتر پیام صراف هیئت‌علمی گروه نورولوژی، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، رحمان نصراللهی رئیس امور عمومی اورژانس، صمد شمشاد مسئول درمانگاه زخم مجتمع،  حسین کرمی جزء سوپروایزر آموزشی اورژانس و دبیر اجرایی کمیته و سایر اعضا در سالن شورای ریاست برگزار شد.
این جلسه با پیگیری مصوبات جلسات گذشته آغاز شد، سپس معاون درمان مجتمع ضمن  تأکید بر انتقال بیماران از اورژانس  به بخش‌های مربوطه پس از انتقال  به سرویس گفت: بیماران در اورژانس پس از انتقال به سرویس  در صورت وجود تخت خالی باید  هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف و به بخش‌های مربوطه انتقال پیدا کنند و عدم انتقال بیمار  منوط به انجام اقدامات پاراکلینیک  در اورژانس نباشد  و این حرکت با  همکاری و تعامل همه گروه ها درمجتمع  صورت خواهد گرفت.   
وی افزود:  با توجه به دستور رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) مبنی بر تعیین تکلیف  هر چه سریع‌تر بیماران  در اورژانس و کاهش  مدت ماندگاری  این بیماران لذا به‌محض  انتقال به سرویس در  اورژانس باید بیمار به  بخش منتقل و پس از انتقال سایر اقدامات درمانی برای بیمار انجام شود.
دکتر اورندی خاطرنشان کرد: ممکن است در روند سرویس انتقال بیمار به بخش  با توجه به حجم مراجعه و شلوغی  اورژانس تاخیر  صورت بگیرد  که باید زمان طلایی GOLDEN ) TIME) برای آن  در نظر گرفته شود و در نهایت  با همکاری طب اورژانس و مشاور اساتید خبره این حوزه  و رعایت سلسله مراتب  این انتقال  صورت پذیرد.
وی در این رابطه تأکید کرد: باید به‌صورت روزانه گزارش‌های آماری  و بازخوردهای بخش اورژانس  به این معاونت  ارسال تا در این  زمینه  تسهیلات لازم  فراهم  شود.
معاون درمان مجتمع  بابیان این مطلب که  اورژانس گلوگاه  و پیشانی بیمارستان است گفت: با توجه به اینکه در کشور ممکن است با انواع بلاهای طبیعی مواجه شویم به‌طوری‌که در حال حاضر متأسفانه سیل  27 استان ما را درگیر کرده و ممکن است بعدازآن با انواع بیماری‌های عفونی مواجه شویم لذا باید اورژانس آمادگی لازم  برای ارائه خدمت  در هر زمان را داشته باشد و در بهترین شرایط 30 درصد تخت‌ها پر و 70 درصد آن خالی باشد و با توجه به اینکه  تدابیری اندیشیده شده تا میانگین مدت ماندگاری از 21 روزبه 7 روز کاسته شده است ولی در تلاش هستیم  با تعامل و همکاری فی‌مابین  این  مدت ماندگاری  را از 7 روزبه 3 روز کاهش دهیم و همچنین رضایتمندی  بیماران را بالا ببریم.
سپس معاون درمان مجتمع ضمن تشکر از اساتید ، دستیاران و کادر پرستاری  مجتمع  به خاطر همکاری و تلاششان  برای کاهش زمان ماندگاری به 7 روز گفت:  اگر هرکدام از ما در هر سطحی بتوانیم کار بیمار را زودتر انجام دهیم چه در  اورژانس و چه  در دیگر بخش‌ها،  طبیعتاً در بستری و میزان باری که به سیستم تحمیل‌شده  کمک شایانی صورت  خواهد گرفت .
دکتر افضلی مقدم با اشاره به چالش‌های مربوط به تعیین تکلیف بیماران بخش اورژانس گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های بخش اورژانس  کمبود نیرو ، ازدحام بیماران و انتظار گروه‌ها در تکمیل اقدامات پاراکلینیک بیماران در اورژانس است که باید در این رابطه راهکارها  و تمهیداتی  در نظر گرفته شود.
 در بخش دیگر جلسه شمشاد مسئول درمانگاه زخم مجتمع گزارش آماری  از پایش روند درمان زخم درمجتمع از شش ماه سال 1400 تا چهار ماه 1401  ارائه داد و برخی از اهم مسائل و چالش‌های این حوزه را بیان کرد و  گفت: در شش ماه دوم سال 1400در مانگاه زخم   619  بیمار بستری و 775 بیمار سرپایی  داشتیم  که این آمار  در چهار ماه  1401 به 858  بیمار در قسمت سرپایی و 475 در قسمت بستری رسیده است و  این آمار  به ما نشان می‌دهد نسبت به 6 ماه گذشته یک افزایش 93 درصدی داشتیم و حدود 90 درصد بیماران ما دیابتیک فوت و 10 درصد سایر بیماران  بوده است.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *