برگزاری پنجمین دوره از کارگاه پزشکان طرح تحول نظام سلامت در مرکز بهداشت جنوب تهران

واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت جنوب تهران با همکاری واحد سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه پنجمین دور از کارگاه 4 روزۀ پزشکان طرح تحول نظام سلامت را برگزار کرد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومي مركز بهداشت جنوب تهران، این کارگاه از روز شنبه 23 تا سه‌شنبه 26 تیر 97 برای 25 تن از پزشکان شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، شهرری و مرکز بهداشت جنوب تهران در ساختمان آزمایشگاه مرکز تحقیقات دانشگاه برگزار شد.
در روز اول دکتر ونداد شریفی، عضو هیئت‌علمی گروه روان‌پزشکی بیمارستان روزبه، در خصوص شناسایی و درمان اختلالات روان‌پزشکی در نظام مراقبت‌های اولیه، دکتر فرید ابوالحسنی، عضو هیئت‌علمی موسسه ملی تحقیقات سلامت، در خصوص آشنایی کلی باراهنمای ارزیابی و درمان اختلالات سلامت روان مطالبی را بیان کردند.
در ادامه دکتر بهرنگ شادلو، روان‌پزشک به بیان ارزیابی و درمان اختلالات سایکوتیک، دوقطبی و همچنین ارزیابی، درمان خودکشی و سایر اورژانس‌های روان‌پزشکی پرداخت.
در روز دوم دکتر مرتضی جعفری نیا، روان‌پزشک CMHC درزمینهٔ اختلالات اضطرابی، ارزیابی و درمان افسردگی به سخنرانی و کار عملی گروهی پرداخت.
در روز سوم کارگاه دکتر یاسر موسوی، روان‌پزشک CMHC درزمینۀ ارزیابی و درمان اختلالات تکاملی و رفتاری در کودکان مطالبی را آموزش داد و سپس فیلم آموزشی در کارگاه نمایش داده شد.
در ادامه دکتر فرحناز رجایی، کارشناس مسئول برنامه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه و زهرا مرتضوی، کارشناس مسئول واحد سلامت روان مرکز بهداشت جنوب تهران برای آشنایی پزشکان با روند شناسایی، مراقبت، درمان و شیوۀ ارجاع بیماران مبتلابه اختلالات روانی در سامانه سیب مطالبی را ارائه کردند.
در آخرین روز کارگاه دکتر وجیهه آقا ملایی، نورولوژیست درزمینهٔ ارزیابی و درمان اختلالات دمانس و صرع و زهرا مرتضوی، درزمینهٔ روند ارجاع بیماران در سامانه سیب مطالبی را بیان کردند و به معرفی مراکز ارجاع تخصصی و بیمارستانی پرداخت.
خبرنگار: نگار دیوبندی

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی