محتوای خبری مرکز طبی کودکان

حضور 260 کاربر مجازی در جلسه جامع گزارش صبحگاهی مرکز طبی کودکان-قطب علمی طب کودکان کشور

جلسه جامع گزارش صبحگاهی به صورت وبینار در مرکز طبی کودکان-قطب علمی طب کودکان کشور با همکاری گروه کودکان دانشکده پزشکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان مرکز طبی کودکان، در راستای تحقق رسالت آموزشی، پژوهشی و درمانی بیمارستان به عنوان قطب علمی طب کودکان کشور و همچنین به منظور پرهیز از تجمع، جلسات گزارش صبحگاهی این بیمارستان به صورت وبینار برگزار می‌شود که طبق مصوبه گروه آموزشی کودکان از شانزدهم فروردین ۹۹ با مشارکت بیمارستان‌های ولیعصر و بهرامی همراه شده است.
این جلسات به دنبال اعلام در شبکه مجازی آموزشی مرکز طبی کودکان که بیش از ۳ هزار عضو دارد به صورت روزانه برگزار می‌شود که سه روز در هفته به بیمارستان‌های مرکز طبی کودکان و ولیعصر و دو روز به بیمارستان بهرامی اختصاص دارد.
دکتر وحید ضیایی معاون آموزش پردیس بین الملل و معاون امور هیئت علمی گروه کودکان در خصوص برگزاری این جلسات گفت: روزانه چهار بیمار بستری در روز قبل، شامل بیماران مشکوک به کوید ۱۹ در این شبکه معرفی می‌شوند که اعضای هیئت علمی و شرکت کنندگان می‌توانند نظرات خود را در خصوص بیماران معرفی شده در بخش گفتگو (چت) مطرح کنند. همچنین دستیاران و فراگیران می‌توانند در قسمت پرسش‌ها به طرح سوالات خود بپردازند.
در حال حاضر این شبکه با قابلیت اتصال تا ۵۰۰ دستگاه، از همه نقاط ایران شرکت کننده دارد و بازخوردهای آن به برگزار کنندگان اعلام می‌شود و در صورت استقبال قابلیت افزایش نیز دارد.
با توجه به گستردگی این شبکه و امکان مشارکت بیشتر افراد از شهرها و دانشگاه‌های مختلف، خروجی آموزشی آن نسبت به برگزاری جلسات حضوری گزارش صبحگاهی بسیار بیشتر است.
معاون امور هیئت علمی گروه کودکان تصریح کرد: در این وبینار همزمان با معرفی بیمار، نتایج آزمایشات و تصاویر‌امآر آی و سی تی اسکن بیماران به اشتراک گذاشته می‌شود و امکان استفاده از نظرات اعضای هیئت علمی در تخصص‌های مختلف از سایر مراکز و دانشگاه‌ها وجود دارد.
دکتر ضیایی افزود: با توجه به ضبط جلسات آموزشی، به دنبال ایجاد شرایطی هستیم که بتوانیم فایل آموزشی جلسات را پس از اخذ مجوزات قانونی برای تحقق اهداف آموزشی به اشتراک بگذاریم تا کسانی که امکان شرکت در جلسه را نداشتند بتوانند از مباحث آموزشی آن بهره مند شوند.
دکتر رضا شروین بدو رئیس مرکز طبی کودکان-قطب علمی طب کودکان کشور، ضمن شرکت در این جلسات و ابراز خرسندی از نحوه برگزاری آن، در خصوص برگزاری جلسات گزارش صبحگاهی به صورت وبینار ویژه کارورزان سخن گفت و افزود: با توجه به اهمیت تداوم برنامه‌های آموزشی مرکز طبی کودکان و برگزاری این برنامه‌ها به صورت مجازی، جلسات گزارش صبحگاهی ویژه کارورزان، کنفرانس‌های علمی بیمارستان و انجمن‌های علمی که در بیمارستان برگزار می‌شود نیز به صورت وبینار برگزار خواهد شد.
جلسه جامع گزارش صبحگاهی روز دوشنبه ۱۸ فروردین ۹۹، با حضور ۲۶۰ کاربر مجازی برگزار شد.

لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *