محتوای خبری معاونت بهداشت

برگزاری نشست شیوه برگزاری کلاس های آموزش هنگام ازدواج

نشست شیوه برگزاری کلاسهای آموزش هنگام ازدواج با همکاری مشترک بین دستگاهی در معاونت بهداشت برگزار شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه، نشست شیوه برگزاری کلاسهای آموزش هنگام ازدواج با حضور دکتر کاظم رهنما معاون اجرایی معاونت بهداشت، دکتر سید حامد برکاتی مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت و دکتر مهرزاد ناصری مدیر گروه جمعیت و سلامت خانواده معاونت بهداشت روز چهارشنبه 18 بهمن 96 در معاونت بهداشت برگزار شد.
ابتدا دکتر برکاتی خلاصه‌ای از برنامه‌های وزارت بهداشت درزمینهی  آموزش‌های هنگام ازدواج را بیان کرد و ارتقای کیفیت آموزش ها و افزایش مهارت‌های زندگی زوجین در آستانه ازدواج را یکی از عوامل مهم در افزایش رضایتمندی از زندگی زناشویی و کاهش طلاق دانست.  
در ادامه ناهید رام پناهی دبیر کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ی برنامه‌های این نهاد در افزایش ساعات آموزش به زوجین و استفاده از پتانسیل کلاس‌های آموزش هنگام ازدواج در مراکز خدمات جامع سلامت صحبت کرد.
سپس شیوه‌نامه برگزاری این کلاس ها مورد بررسی قرار گرفت.
 بر اساس این شیوه‌نامه که قرار است در 4 دانشگاه علوم پزشکی ایران، البرز، تهران و شهید بهشتی اجرا شود حضور کلیه زوجین در آستانه ازدواج در کلاس‌های چهارگانه : بهداشت و سلامت، اخلاق و احکام، حقوق و روانشناسی خانواده الزامی است .
در این نشست کارشناسان ارشد اداره باروری سالم وزارت بهداشت، نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونین فنی و اجرایی، مدیران گروه سلامت خانواده و کارشناسان سلامت باروری دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، البرز، تهران و شهید بهشتی نیز حضور داشتند.
خبر: فیروزآبادی
عکس: اسماعیل استاجی

 ام البنین  فیروزآبادی
تهیه کننده:

ام البنین فیروزآبادی