محتوای خبری معاونت بهداشت

کمیته اجرایی سفیران سلامت دانش آموزی و خودمراقبتی سازمانی مدارس برگزار شد

کمیته اجرایی سفیران سلامت دانش آموزی و خودمراقبتی سازمانی در شهرستان های ری و اسلامشهر در محل معاونت بهداشت برگزار شد.

گالري عكس
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه، کمیته اجرایی سفیران سلامت دانش آموزی و خودمراقبتی سازمانی در شهرستان های ری و اسلامشهر با حضور دکتر سعید تاملی معاون فنی معاونت بهداشت، نجمه الملوک امینی کارشناس مسوول آموزش و ارتقای سلامت و زهرا بیگم سید آقا میری کارشناس مسوول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشت روز چهارشنبه 24 آذر 95 در معاونت بهداشت برگزار شد.
در این کمیته، دکتر تاملی بر اصل خودمراقبتی و توانمند سازی عموم مردم تاکید و به نقش آموزش و یادگیری در سنین کودکی و مدرسه اشاره کرد.
امینی اجرای برنامه سفیران سلامت با روش تربیت مربی (TOT) از بین معلمان مدارس و سپس آموزش سفیران سلامت دانش آموزی به روش آموزش همسالان (peer education ) بر طبق راهنمای خودمراقبتی سفیران سلامت دانش آموزی را تشریح کرد.
ارتقای سلامت کارکنان در برنامه خودمراقبتی سازمانی با روش آموزش معلمان و تشکیل کمیته های ارتقای سلامت در محل کار و تدوین برنامه عملیاتی (action plan) خودمراقبتی سازمانی بر اساس نیازهای سلامت استخراج شده و در قالب زیج خودمراقبتی کارکنان از دیگر برنامه های تشریح شده جهت اجرا در این کمیته بود.
توضیح این که در این جلسه، کارشناس مسوولان آموزش و ارتقای سلامت و سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه های بهداشت شهرستان ری و اسلامشهر، روسای ادارات سلامت و تندرستی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و شهرستان های ری و اسلامشهر نیز شرکت داشتند.

خبر : فیروزآبادی
عکس : اسماعیل استاجی

 ام البنین  فیروزآبادی
تهیه کننده:

ام البنین فیروزآبادی