محتوای خبری معاونت بین الملل

برگزاری مراسم آغاز دوره آموزشی دانشجویان اتریشی دانشکده طب سنتی در سلامتکده احمدیه

مراسم آغاز دوره آموزشی دانشجویان اتریشی دانشکده طب سنتی دانشگاه در محل سلامتکده احمدیه برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این مراسم سه شنبه 11 خرداد با حضور دکتر کاظمی مطلق، معاون بین‌الملل دانشکده طب سنتی و مشاور بین‌الملل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت و با بازدید از امکانات و توانمندی‌های سلامتکده احمدیه آغاز شد.
معاون بین‌الملل دانشکده طب سنتی در حاشیه این برنامه با اشاره به زمینه‌های ایجاد شده برای برگزاری دوره آموزشی طب سنتی ایرانی، اظهار داشت: از سه سال پیش ارتباط دانشکده طب سنتی و کالج طب اروپایی اتریش با سفر بنیان‌گذار این مرکز به ایران، بازدید از توانمندی‌های دانشگاه و سایر دانشگاه‌های فعال در این زمینه رقم خورد.
دکتر کاظمی مطلق افزود: از آنجا که در اتریش و آلمان طب ابن‌سینا با عنوان طب اروپایی و یا مزاجی تدریس می‌شود سفر به ایران به عنوان زادگاه ابوعلی سینا و آشنایی نزدیک با این طب کهن بر علاقمندی کالج طب اروپایی اتریش برای همکاری‌های مشترک افزود.
وی با بیان اینکه در طول سه سال گذشته دانشکده طب سنتی همکاری با این کالج را به صورت جدی پیگیری کرده است، گفت: به دنبال اعلام علاقمندی طرفین، سال گذشته با سفر رئیس‌جمهور اتریش به ایران تفاهم‌نامه طب سنتی میان دانشگاه علوم پزشکی تهران و کالج طب اروپایی اتریش منعقد شد.
مشاور بین‌الملل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت افزود: آموزش طب سنتی ایرانی در قلب اروپا، تفسیر کتاب‌های بوعلی سینا در اتریش، تدریس اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران در کالج مذکور، برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانشجویان اتریشی و برپایی کارگاه‌ها و کنگره‌های مشترک از جمله توافقات طرفین در قالب این تفاهم‌نامه بوده است.
معاون بین‌الملل دانشکده طب سنتی با تأکید بر اینکه طبق توافقات انجام شده ما نقشه راهی را تدوین کرده و به دنبال آن امکان سفر هیأت دانشگاه به اتریش و بازدید از کالج طب اروپایی فراهم شد، بیان داشت: در زمان حضور هیأت دانشگاه در اتریش دو کارگاه طب سنتی برای پزشکان و دانشجویان این کالج و پزشکان ایرانی مقیم این کشور برگزار شد.
دکتر کاظمی مطلق تأثیر برگزاری این کارگاه‌ها در تداوم همکاری‌های مشترک را چشمگیر دانست و تأکید کرد: بر همین اساس دانشکده طب سنتی دانشگاه پیشنهاد برگزاری دوره آموزشی برای پزشکان کالج طب اروپایی را ارائه کرد که امروز با ورود آن‌ها به ایران این دوره کلید خورد.
وی با اشاره به اینکه دوره آموزشی طب سنتی ایرانی در بازه زمانی یک تا دو هفته برگزار می‌شود، اضافه کرد:  مفاهیم طب سنتی، تغذیه، سبک زندگی، ماساژ، طب تلفیقی در سرطان و نورولوژی و مباحث مربوط به پوست و زیبایی در این دوره تدریس می‌شود.
مشاور بین‌الملل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت ادامه داد: بازدید از کلینیک‌های طب سنتی در کنار سایر توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در برنامه این گروه قرار دارد ضمن اینکه انتظار داریم کیفیت آموزشی دانشگاه مشوقی برای حضور دانشجویان بیشتری از اروپا باشد.
دکتر کاظمی مطلق در ادامه به قابلیت‌های بی‌شمار طب سنتی ایران نیز اشاره کرد و گفت: همچنان که طب سنتی چین در سطح جهانی شناخته شده است ما نیز باید از فرصت‌های مختلف برای معرفی توانمندی‌های طب سنتی ایران  و مبدل شدن آن به یک برند بین‌المللی استفاده کنیم.
معاون بین‌الملل دانشکده طب سنتی در پایان ضمن قدردانی از حمایت معاونت بین‌الملل در راستای گسترش همکاری‌های مشترک با کالج طب اروپایی اتریش یادآور شد: تشویق این معاونت به توسعه فعالیت‌های بین‌المللی در دانشکده‌ها در کنار ارتباط موثر معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها با بدنه دانشگاه کمک شایان توجهی به پیشبرد اهداف بین‌المللی سازی کرده است./ق
خبر و عکس: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی