در نشست دکتر شعبانی و کارشناسان مدیریت توسعه امور بینالملل معاونت بینالملل
روند بازاریابی و پذیرش دانشجویان خارجی دانشگاه بررسی شد
نشست مشترک دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بینالملل معاونت بینالملل و کارشناسان این مدیریت با موضوع بررسی روند بازاریابی و پذیرش دانشجویان خارجی دانشگاه با تکیه بر دستاوردهای سالهای گذشته برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بینالملل، در این نشست که سه شنبه 11 مهر برپا شد، اقدامات انجام شده توسط دفاتر بازاریابی و پذیرش دانشجویان خارجی معاونت بینالملل از ابتدای اسفند 93 تا پایان شهریور 96 ( 23 فوریه 2015 تا نیمه سپتامبر 2017) در قالب اسلایدهایی ارائه شد.
یزدانی، مسئول پذیرش دانشجویان خارجی معاونت بینالملل در این باره گفت: در این بازه زمانی بیش از 2 هزار و 300 متقاضی خارجی Postgraduate و Undergraduate پذیرفته شدهاند که 775 نفر از آنها در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به تحصیل شدهاند.
وی با اشاره به افزایش مراجعه متقاضیان خارجی جهت ثبتنام در طول فروردین و اردیبهشت نسبت به سایر ماههای سال، تبلیغات دانشگاه در وبسایتهای بینالمللی و علاقمندی متقاضیان به آغاز دوره تحصیلی خود از سپتامبر را علت اصلی این روند افزایشی عنوان کرد.
مسئول پذیرش دانشجویان خارجی معاونت بینالملل در ادامه به تعداد متقاضیان، پذیرفتهشدگان و دانشجویان مقاطع Undergraduate طی دو سال و نیم اخیر اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران در این مقاطع بیش از 570 دانشجو جذب کرده است که بیشترین تعداد آنها در رشته پزشکی عمومی تحصیل میکنند.
یزدانی همچنین به بررسی تعداد پذیرفتهشدگان و دانشجویان مقاطع Postgraduate به تفکیک پنج رشته اپیدمیولوژی، آسیبشناسی پزشکی، علوم تغذیه، ارتودنسی و بهداشت عمومی طی بازه 23 فوریه 2015 تا نیمه سپتامبر 2017 نیز پرداخت.
وی مجموع پذیرفتهشدگان رشتههای مذکور را 108 نفر اعلام کرد و بیان داشت: نزدیک به نیمی از این تعداد به دانشگاه علوم پزشکی تهران راه یافتهاند.
مسئول پذیرش دانشجویان خارجی معاونت بینالملل خاطرنشان کرد: همچنین بیشترین تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه در مقاطع Undergraduate و Postgraduate به ترتیب از کشورهای عراق، پاکستان، نیجریه، هند و غنا هستند.
در ادامه، کارشناسان حاضر به ارائه دیدگاههای خود پرداختند و مدیر توسعه امور بینالملل به جمعبندی مباحث مطرح شده پرداخت.
دکتر شعبانی با تأکید بر اهمیت شفافسازی زمان رسیدگی به پروندههای متقاضیان مقاطع Undergraduate و Postgraduate، تصریح کرد: با توجه به اختیاراتی که به دفتر پذیرش دانشجویان خارجی معاونت بینالملل داده شده است، انتظار می رود تسریع در فرآیند جذب متقاضیان را شاهد باشیم.
مدیر توسعه امور بینالملل معاونت بینالملل همچنین موضوع بررسی فرم درخواست متقاضیان خارجی را نیز مطرح کرد و افزود: به نظر میرسد با انجام تغییراتی بتوان به کوتاه کردن و تسهیل مسیر ثبتنام متقاضیان کمک کرد.
وی با بیان اینکه لزوم هدفگذاری در حوزه بازاریابی جذب دانشجویان خارجی احساس میشود، گفت: در شرایط کنونی ایجاد نمایندگیهای دانشگاه در کشورهای مختلف باید هدفمند صورت گیرد.
مدیر توسعه امور بینالملل معاونت بینالملل افزود: همچنین برنامهریزی برای تبلیغات گستردهتر رشته مقاطع پذیرنده دانشجویان خارجی با تهیه فهرستی از فضاهایی که امکان معرفی ظرفیتهای دانشگاه را دارند، باید در دستور کار قرار گیرد.
دکتر شعبانی روند افزایشی جذب دانشجویان خارجی را نتیجه استفاده از فرصتهای مناسب تبلیغاتی عنوان کرد و بر اولویتبندی کشورها در بازاریابی، پذیرش و اعطای بورس تحصیلی به پذیرفتهشدگان تأکید کرد.
خبرنگار: مهناز وحیدی
ارسال به دوستان