محتوای خبری معاونت دانشجویی

در ایام ماه مبارک رمضان؛

اردوی جهادی بهداشتی و درمانی کانون دانشجویی محیا برگزار شد

اردوی جهادی بهداشتی و درمانی کانون دانشجویی جهادی محیا با حمایت مدیریت امور هنری و فوق برنامه در سرای محله شوش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی، این اردوی جهادی روز جمعه 4 خرداد 1397 به مدت یک روز در سرای محله شوش برگزار و آریا رحمانی دانشجوی رشته پزشکی و مسئول برگزاری اردو گفت: در این اردو به 167 نفر از اهالی محترم محله شوش تهران، خدمات پزشکی از قبیل ویزیت رایگان، غربالگری قند و فشار خون، مشاوره روانشناسی و همچنین آموزش بهداشت و تغذیه داده شد.
وی افزود: در این اردو 15 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشجویان رشته های مختلف حضور داشتند.


بخشی از دل نوشته آریا رحمانی (مسئول اردو) در پایان برنامه:
آدم یاد سفرهای دوره ای به مناطق محروم کشور می افتد، تلاشی جهت آبادانی که چند روز باید برایش وقت بگذاری، برای من که در سال سر جمع یک ماه بیشتر تعطیلات نداشتم، جهاد رفتن یک خیال دور بود. خیالی که شاید می شد پس از گرفتن مدرک به آن فکر کرد ولی گاهی نگفته قرعه به نام تو می شود ...، یک اردوی یک روزه ... به کجا؟ منطقه ای محروم ولی این بار در دل همین شهر، برای من که در دانشگاه بزرگ خود، بین اینترنها، رزیدنت ها و فلوها حرفی برای گفتن نداشتم، اینجا گوی و میدانی بود تا ببینم چند مرده حلاجم؟ که همزمان از زیر سایه ی قد برافراشته ی بزرگترها و دایره ی تنگ خودبینی برای یک نیم روز هم که شده به کناری روم و برای یک نیم روز لقب حرفه ی خود را به دوش کشم، که چشم در چشم مادرانی بدوزم که شبها با درد مفاصل به خواب می روند، چرا که این شانس را نداشته اند که در خانواده ای غنی در گوشه ای دیگر از همین شهر به دنیا آیند و سعی کنم از این بار سنگین اختلاف طبقاتی در حدتوان اندک خود بکاهم که آب دریا را اگر نتوان کشید ... هم به قدر تشنگی باید چشید، گاهی این چند ساعت از دنیای خود به اندازه همان چندین روز درس دارد.

تهیه کننده: