محتوای خبری معاونت دانشجویی

  • تاریخ انتشار : 1399/06/24 - 13:07
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 653
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری اولین جلسه آنلاین معارفه کانون های دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران

در راستای درخواست دبیران کانون های فرهنگی مبنی بر آشنایی بیشتر با دبیران و فعالیت های آن ها، در اولین جلسه مجازی کانون هنری رنگ هنر به دبیری فاطمه پورقاسم معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت دانشجویی فرهنگی، در این جلسه که با حضور دکتر فاطمه خوشنوا مدیر امور هنری و فوق برنامه، کارشناسان کانون ها و 25 عضو کانون های دانشگاه در جمعه شب 21 شهریور 99 و از ساعت 21:30 آغاز شد، دکتر خوشنوا ضمن تشکر از مشارکت دانشجویان در این برنامه گفت: ما تلاش می کنیم اعضای کانون های دانشجویی نسبت به ظرفیت های هم آشنا شوند و بتوانند برنامه های مشترکی را برای هم افزایی و انسجام بیشتر در دانشگاه انجام دهند.
وی افزود: برای شرکت قدرتمند در یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ که توسط وزارت بهداشت انجام می شود، استادان با دانشی را در زمینه هنرهای نمایشی و گروه کر دعوت کرده ایم که به دانشجویان علاقه مند تدریس کنند و در انتها آثار قابل توجه و با کیفیتی را به جشنواره سال جاری ارسال کنیم و این آمادگی را داریم در صورت اعلام دبیران کانون ها در حوزه های دیگر نیز از اساتید برجسته دعوت به همکاری کنیم.
علی محمدی فیض آباد مسئول کانون های فرهنگی، هنری و ادبی علاوه بر قدردانی از دبیر کانون رنگ هنر به دلیل اعلام آمادگی به عنوان نخستین کانون، درخصوص تشکیل این جلسات گفت: با توجه به تعداد کانون ها سعی خواهیم کرد ماهانه 2 تا 3 کانون امکان آشنایی فعالیت هایشان برای دیگر اعضای کانون ها و دانشجویان علاقمند فراهم و همچنین پس از برگزاری هر شش برنامه، به انتخاب دبیران کانون های فرهنگی به بهترین ارائه، جوایز نفیسی از سوی مدیریت امور هنری و فوق برنامه اهداء شود.
در ادامه، فاطمه پورقاسم دبیر کانون دانشجویی رنگ هنر به معرفی کانون‌ (سال تأسیس، اهداف، شورای مرکزی، استراتژی و ...) پرداخت و سپس برنامه ها و دست آوردهای کانون و همچنین نقاط قوت و ضعف داخلی و دانشگاهی کانون که با آن مواجه بوده اند را برای اعضای جلسه تشریح کرد.
وی درخصوص را‌هکارهای مشارکت بیشتر دانشجویان در فعالیت های دانشجویی و فرهنگی گفت: در این ارتباط با همکاری اعضای شورای مرکزی کانون، نظرسنجی انجام دادیم و به نتایج جالبی دست یافتیم که حدود 70 درصد دانشجویان شرکت کننده در نظرسنجی نمی دانستند اصلا چه برنامه غیر تحصیلی برای خود دارند که این مسئله باتوجه به امکانات و برنامه هایی که معاونت دانشجویی فرهنگی برای بهبود و گسترش فعالیت های فرهنگی دارد، جای پژوهش بیشتری دارد.
همچنی، آثار هنری برگزیده در سه دوره جشنواره سیمرغ (هشتم تا دهم) توسط پورقاسم مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته و به نکات مهم و قابل توجه آثار برگزیده پرداخت و نقطه نظرات اعضای کانون رنگ هنر را برای آشنایی، مشارکت بهتر و مستحکم تر در جشنواره بین‌المللی سیمرغ، اعلام کرد.
در انتها فاطمه پورقاسم در خصوص گزارش ارائه شده، به سئوالات تعدادی از دبیران پاسخ داد و علی ابدالی نماینده دبیران کانون های دانشجویی دانشگاه، ضمن تقدیر از فعالیت های کانون رنگ هنر، مطالبی در رابطه با طرح ها و افزایش بازدهی عملکرد کانون های دانشجویی و مشارکت آن ها در برنامه ها ارائه داد.
توضیح اینکه، جلسه بعدی به معارفه کانون هنرهای نمایشی سوما توسط دانیال روستایی عضو شورای مرکزی کانون اختصاص یافت و زمان آن اعلام خواهد شد.

  • گروه خبری : معاونت فرهنگی دانشجویی ,گروه خبری RSS
  • کد خبر : 161454
کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *