محتوای خبری معاونت دانشجویی

دکتر پورغریب: فعالیت های دانشجویان در محورهای مختلف درمانی، آموزشی، پژوهشی و اجتماعی از توانمندی آنها در مواقع بروز بحران خبر می دهد

نشست معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه با اعضای کمیته های دانشجویی با هدف بررسی دستاوردهای گذشته و معضلات حال و آینده مواجه با بحران شیوع ویروس کرونا در محل ستاد مبارزه با بیماری کرونا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی فرهنگی، این جلسه نهم فروردین ۹۹ با حضور دکتر محمد حسین پورغریب معاون دانشجویی فرهنگی، دکتر اکرم السادات سادات حسینی مدیر امور دانشجویی، دکتر فاطمه خوش نوا مدیر امور هنری و فوق برنامه و اعضای کمیته های دانشجویی در مجموعه ورزشی شهید چمران برگزار شد.

دکتر پورغریب ضمن تبریک سال نو و آرزوی سلامتی و رفع بحران از جهان، از فعالیت های کادر درمان و دانشجویان قدردانی  کرد و افزود: یکی از ضروریات و مسئولیت های خطیر و واجب این روزها خود مراقبتی است و موظفیم که مدام سطح اطلاعات موجود این بیماری را ارتقا دهیم و از اطلاعات روز دنیا بهره برده و یافته های خود را نیز به اشتراک بگذاریم که در این راستا دانشگاه علوم پزشکی تهران فعالیت های گسترده ای انجام داده است. خالی کردن عرصه مبارزه با کرونا به هیچ وجه قابل توجیح نیست و همه باید در کنار هم با قدرت و توان روز افزون تا رفع کامل بحران به فعالیت های خود ادامه دهیم. اینجانب دانشجویانی که درگیر فعالیت‌های مبارزه با شیوع بیماری کرونا هستند را جزو مسئولیت پذیرترین افراد جامعه می دانم در حال حاضر همین دانشجویان رهبری فعالیت‌های گسترده را برعهده دارند و با تکیه بر مهارت های رهبری و هوش هیجانی در کنار تخصص های پزشکی خود در جامعه پیشرو هستند. نکته حائز اهمیت دیگر این است که دانشجویان متعهد از مطامع دنیا بری بوده و پیشبرد اهداف بشردوستانه و خداپسندانه را ملاک و میزان سنجش فعالیت‌های خود قرار داده‌اند. رسالت دیگری که امروز بر عهده ما است اثرگذاری بر جامعه است. محدودیت ها همواره وجود داشته و این هنر ماست که بتوانیم همچنان به فعالیت های خود با بالاترین کیفیت ممکن ادامه دهیم و در جهت نیل به این اهداف نباید از جانشین پروری، کادرسازی و ساختار سازی غافل شد باید برنامه‌ای ترتیب داد که همه افراد گروه توانمند شوند و بتوانند حرکت یک مجموعه را بدون نقصان پیش ببرند.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه به حمایت کامل معاونت دانشجویی فرهنگی اشاره کرد و گفت: معاونت با تمامی امکانات و زیرساخت های خود همواره حامی فعالیت های دانشجویان شاخه های مختلف پزشکی بوده است و در این ایام نیز از نیروی انسانی، فضاها، منابع مالی، امکانات و توانمندی های معاونت در جهت خدمات دهی به کادر درمانی استفاده شده است.
وی به فعالیت‌های خیرخواهانه خیرین نیز اشاره و شماره حساب دانشگاه را به عنوان تنها حساب مورد تایید اعلام کرد و شفافیت در امور مالی را مهمترین عامل برای ترویج این نوع فعالیت ها دانست.

در ادامه دکتر محمد خواجه دبیر شورای صنفی ضمن تشکر از خدمات معاونت دانشجویی فرهنگی و دکتر پور غریب و دانشجویان گفت: فعالیتهای داوطلبانه مزیت های زیادی دارد که می توان به همکاری متعهدانه و صادقانه و بدون چشم داشت اشاره کرد و باید از این موارد بهره برد و مقرر شد فهرست کاملی از اطلاعات دانشجویان فعال تهیه شود و یک پروتکل برای تشویق آنها تهیه و تنظیم شود.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه تصریح کرد سطح کمی و کیفی فعالیت های کمیته های مربوط به جبهه مبارزه با کرونا بسیار استاندارد و مثبت بوده است و لازم است در راستای مستندسازی روزانه گزارش کاملی از فعالیت های تهیه شده در سایت منعکس شود.

حاضران جلسه در خصوص دانشجویان رزرو که برای ادامه خدمات دهی باید به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کنند نیز به بحث و گفتگو پرداختند و مقرر شد فهرست کشیک ها توسط دکتر ایزد محمد خواجه تهیه و برای تسهیل تردد و برنامه‌ریزی در اختیار معاونت دانشجویی فرهنگی قرار داده شود.

حاضرین در جلسه در خصوص مشخص نمودن ملزومات و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ها بر اساس میانگین تعداد اینترن ها و رزیدنت ها به طور روزانه، پروتکل آماده سازی تجهیزات با رعایت اصول مربوط به کنترل آلاینده ها و افزایش سطح استریل بودن تجهیزات ، پروسه تحویل تجهیزات در پاویون بیمارستان ها، شناسایی و تهیه فهرستی از اینترن ها و رزیدنت هایی که به کرونا مبتلا شده‌اند، دانشجویان رزرو که از تاریخ ۱۶ فروردین برای گذراندن طرح اینترنی به مرکز درمانی مراجعه می‌کنند و فراهم کردن نیازهای آنها به بحث و گفت‌وگو پرداختند و در خصوص این موارد تصمیم‌گیری شد.

در پایان جلسه اعضای کمیته و نمایندگان دانشجویان به نحوه مدیریت نیروی انسانی پرداختند.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *