محتوای خبری معاونت دانشجویی

مدرسه تابستانی داروسازی بالینی در فضای مجازی برگزار شد

مدرسه بین المللی داروسازی بالینی در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری اساتید گروه داروسازی بالینی و انجمن دانشجویان داروسازی ایران (ایفسا)، تابستان امسال به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت دانشجویی فرهنگی، در این دوره تابستانی که در 6 جلسه 3 ساعته و در مدت زمان 3 هفته و با استقبال بسیاری از دانشجویان و داروسازان دیگر کشورها برگزار شد، 364 نفر از 34 کشور مختلف شرکت کردند.
در روز اول این مدرسه که 16 مرداد 1400 برگزار شد، دکتر نیایش محبی بیماری­های اعصاب و روان را مورد بحث قرار داد و این دسته بیماری­ها در قالب معرفی نمونه­های متعدد و درمان آن ها را بررسی شدند.
18 مردادماه و در دومین روز مدرسه که با حضور دکتر مجتبی مجتهدزاده، دکتر نجم الدین و دکتر شهرامی با موضوع اقدامات حیاتی فارماکوتراپی و به صورت ویژه در مورد نحوه­ مدیریت شوک برگزار شد، گفت و گو در خصوص موارد بیماران مرتبط با موضوع محور جلسه بود.
موضوع جلسه سوم که در 20 مرداد برگزار شد، بررسی مشکلات و نارسایی های کلیه و کبد بود که توسط دکتر سیمین دشتی تدریس شد. دانشجویان طی این جلسه ضمن آشنایی با عوارض ناشی از نارسایی کلیه، راه درمان هر یک از آن­ها را نیز فرا گرفتند.
دکتر شهیده امینی در جلسه چهارم، به بررسی مشکلات تنفسی به ویژه آسم پرداخت و دانشجویان را با پروتکل­های مختلف درمانی و همچنین نحوه استفاده هر یک از دستگاه های کنترل مشکلات تنفسی آشنا کرد. این جلسه در تاریخ 23 مرداد برگزار شده بود.
جلسه پنجم این مدرسه در تاریخ 25 مرداد سال جاری برگزار شد و در مورد بیماری کرونا و Covid-19، ماهیت بیماری و پروتکل­های مختلف درمانی این بیماری با تدریس دکتر حسین خلیلی بحث شد. همچنین با توجه به اهمیت و فراگیری جهانی این موضوع، جلسه با پرسش و پاسخ و مشارکت زیاد از جانب دانشجویان همراه بود.
در نهایت در جلسه­ آخر (جلسه ششم) که 3 شهریورماه 1400 برگزار شد، دکتر تکتم فقیهی به بررسی بیماری­های کودکان و نحوه مدیریت و درمان آنها و همچنین بررسی تغذیه مناسب کودکان پرداخت.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *