محتوای خبری معاونت فرهنگی

برگزاری شانزدهمین جلسه‌ آموزشی پروژه ارتقا رشد و تکامل همه جانبه دوران اولیه کودکی در اسلامشهر

شانزدهمین جلسه‌ از مجموعه کلاس های آموزشی طرح ارتقا رشد و تکامل همه جانبه دوران اولیه کودکی ECD توسط معاونت اجتماعی فرهنگی و شبکه بهداشت اسلامشهر در شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

گالری تصاویر

  به گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، جلسه 'پیشگیری از حوادث و سوانح در کودکان' به رابطین سلامت اسلامشهر، سه شنبه  10 مهر 97 در سالن اجتماعات مرکز بهداشت اسلامشهر ، با حضور خانم وزیری کارشناس ارشد مدیریت بهداشت و درمان و کاهش خطر بلایا، دکتر توکلی کیا مدیر پروژه و متخصص اجتماعی پزشکی، پشت کوهی کارشناس کودکان ستاد اسلامشهر، اسلامی نیا کارشناس فرهنگی سلامت معاونت اجتماعی و جمعی از رابطین سلامت برگزار شد.
هدف از تشکیل این جلسه توانمندسازی رابطین سالمت محلات برای خودمراقبتی در سبک زندگی بود.
در ابتدا وزیری گفت : رویکرد جدید سبک زندگی سالم، شیوه زندگی فرد حاصل تطابق او با محیط اجتماعی اوست. افراد می توانند طولانی تر و سالم ترزندگی کنند اما برای تحقق چنین هدفی، نیازمند معلومات و مهارت های فردی به علاوه محیطی تسهیل گر هستند که اجازه استفاده موثر از چنین مهارت هایی را به آن ها بدهد. توصیه های خودمراقبتی در پیشگیری از حوادث میتواند مردم را توانمند کند تا به طور مناسب و فعال مواردی را که باعث آسیب و صدمه می گردد حل و از بسیاری از معلولیت ها پیشگیری گردد. بررسی مطالعات و پژوهش ها نشان می دهد آموزش های ایمنی مربوط به کودکان، از طریق مدرسه، کتاب ها ، رسانه ها و برنامه های تلویزیونی ارائه می شوند ولی والدین مهمترین منبع آموزش ایمنی کودکان هستند .
وزیری در ادامه افزود: کودکان زیر 5 سال بیشتر در معرض خطرآسیب های خانگی مثل سقوط،خفگی، مسمومیت ها و سوختگی و برق گرفتگی هستند . • کودکان بزرگتر از 5 سال در معرض خطرات بیرون از خانه مثل تصادفات ، غرق شدگی ، گزیدگی حشرات هستند • خود مراقبتی و آمادگی خانواده در برابر بلایا آشنایی با مخاطرات طبیعی ،کاهش خطرات سازه ای و غیر سازه ای، اقلام کیف اضطراری ، تخلیه منزل ، کمک به اعضای آسیب پذیر خانواده را توضیح دادند. در پایان دکترتوکلی دعوت و همکاری از رابطین سلامت در همایش روز جهانی کودک در ارتباط با این پروژه را به حاضران این جلسه مژده داد.
 
 گزارش : اسلامی نیا
عکس : بیاتی

کلمات کلیدی
سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه