شانزدهمین جلسه برندسازی دانشگاه

دکتر ترابی: قدرت، مطلوبیت و منحصربه‌فرد بودن کلید دستیابی به ارزش ویژه برند است

مدیر روابط عمومی دانشگاه در شانزدهمین جلسه برندسازی دانشگاه «از تصویرسازی ذهنی به جنبه‌های ناملموس و نامشهود از برند» اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي تهران، دکتر ماشاءاله ترابی سه‌شنبه 18 شهریور 99 در سالن شورای طبقه هشتم ستاد مرکزی دانشگاه گفت: تصویرسازی ذهنی از برند به ویژگی‌های برونی محصول یا خدمت به شیوه‌های برآورده کردن، ارضای نیازهای اجتماعی و روانی مخاطب وابسته است این عنصر شیوه تفکر و ذهنیات افراد را در خصوص برند نشان می‌دهد و برخلاف عملکرد برند کمتر به نگرش افراد درزمینهٔ واقعی آن می‌پردازد؛ یعنی آن حس اولیه فرد و برخوردی که با برند می‌کند و تصویری را که در ذهن خودش می‌سازد ارتباطی به عملکرد برند ندارد به همین علت هم هست که ما بسیار آراسته در جامعه حضور پیدا می‌کنیم. در رابطه با برند هم این‌چنین است به دلیل همین ایجاد جذابیت و زیباسازی بسیار مهم بوده و یکی از اجزای اصلی برند به شمار می‌آید.
وی در ادامه گفت: تصویرسازی ذهنی به جنبه‌های ناملموس و نامشهود از برند اشاره می‌کند. مصرف‌کنندگان تصاویر ذهنی را به دو صورت کسب می‌کنند، به صورت مستقیم که برگرفته از تجربه‌های خود فرد است و غیرمستقیم بر پایه تبلیغات یا سایر منابع اطلاعاتی نظیر تبلیغات دهان‌به‌دهان که می‌چرخد و باعث ایجاد تصویری در ذهن مخاطب می‌شود که می‌تواند خوشایند و یا ناخوشایند باشد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه با اشاره به تداعیات برند که تصویرسازی ذهنی و مفهوم برند را شکل می‌دهد و به سه بعد اصلی قدرت، مطلوبیت و منحصربه‌فرد بودن تقسیم می‌شود، گفت: زمانی که یک تصویر ذهنی مطلوب و یک مفهوم مناسب از دانشگاه را می‌خواهیم ارائه دهیم باید به این سه شاخص توجه شود، پس این تداعیات، کلید دستیابی به ارزش ویژه برند هستند. پس سعی شود هر کار جدیدی را ارائه می‌دهید منحصربه‌فرد باشد و قدرت را در درون خودش به نمایش بگذارد بنابراین نباید با این موضوع ساده برخورد کنیم.
دکتر ترابی افزود: نوع نگاه بر روی برند بسیار تأثیرگذار است و داستان برند، داستان نگاه‌ها و نتایج است چراکه جایگاه و جوهره را در درون خودش مشخص می‌کند، همچنین مفهوم برند، آن موضوعی است که موجب ایجاد واکنش به برند می‌شود یا درواقع آن مسئله‌ای است که مخاطبان در مورد برند حس کردند یا به آن می‌اندیشند. در اینجا می‌توان گفت واکنش‌ها به برند را می‌توانیم در قالب قضاوت‌ها یا احساسات فردی به برند شناسایی کنیم به این معنا که تمام پاسخ‌ها و واکنش‌ها به برند در ذهن یا قلب هر فرد ایجاد می‌شود.
 
 
وی در ادامه تصریح کرد: اگر تصویرسازی درست انجام شود و توانسته باشیم قدرت، مطلوبیت و منحصربه‌فرد بودن را به‌خوبی به نمایش گذاشته باشیم، قضاوت برند می‌تواند در مسیر مناسب خودش قرار گیرد که عبارت‌اند از عقاید فردی مخاطبان و ارزیابی‌های آنها از برند که با کنار هم نهادن تمامی عملکردها، تداعیات و تصاویر ذهنی از برند شکل می‌گیرد. ممکن است مشتری‌ها در مورد برند هر نوع قضاوتی را داشته باشند اما چهار نوع از این قضاوت‌ها مهم‌تر از سایر آنها هستند که شامل قضاوت در مورد کیفیت، اعتبار، تعامل در خصوص برند وبرتری آن است.
دکتر ترابی در ادامه خاطرنشان کرد: احساسات نسبت به برند از پاسخ‌ها و واکنش‌های هیجانی و عاطفی مخاطبان به برند همچنین با جریان‌های اجتماعی که تحت تأثیر ارتباط برند ایجاد می‌شود در ارتباط هستند. احساساتی که تحت تأثیر برنامه بازاریابی یا سایر ابزارها در مخاطبان ایجاد می‌شوند و هیجاناتی که تحت تأثیر یک برند در فرد ایجاد می‌شود می‌تواند تداعیات ذهنی و قوی پایداری را در تمام مدت استفاده از محصول در ذهن آنها ایجاد کند. محققان تبلیغاتی را تحت عنوان تبلیغ دگرگون‌کننده بر پایه احساسات و عواطف برند در ذهن افراد طراحی کردند این‌گونه تبلیغات باهدف تحول در ادراک فرد از تجربه مصرف محصولات طراحی‌شده است.
وی ادامه داد: پاسخ هیجانی و عاطفی افراد به جریان‌های اجتماعی که تحت تأثیر برند است، فوق‌العاده مهم بوده چراکه می‌تواند باعث ایجاد تداعیات ذهنی قوی و پایدار شود مانند محصول طبیعت که در ایام محرم بر روی نذر تبلیغ می‌کرد.
توضیح اینکه جلسات برندسازی دانشگاه به صورت منظم سه شنبه های هر هفته برگزار می شود.
مونا  عدالت یار
تهیه کننده:

مونا عدالت یار

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *