محتوای خبری دانشکده پزشکی

با وجود تعطیلی مراکز آموزش عالی، نشست هیات‌رئیسه دانشکده پزشکی برگزار شد

گزارشی از روند بازسازی ساختمان های دانشکده، تا برگزاری دومین جشن قدر استاد در اردیبهشت ماه سال 99 و شفاف سازی شرکت دستیاران در برنامه های اکستراکوریکولار در جلسه هیات رئیسه دانشکده پزشکی ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومي دانشکده پزشکي، جلسه هيات رئيسه دانشکده پزشکي صبح شنبه 9 آذر ماه در سالن شورا برگزار شد، در ابتداي اين جلسه و پيش از دستور اصلي دکتر آخوندزاده معاون پژوهشی دانشکده پزشکی با ارائه گزارشی از بازدید از دانشگاه بیرجند ارائه کرد وبا ابراز رضایت از جو زنده و پویا، هماهنگی معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه گفت: دقت در جذب اعضای هیات علمی توانمند، ارتباط میان دانشجو و استاد و تامین زیرساخت های مناسب را از عوامل موفقیت این دانشگاه است.
در ادامه دکتر فردین عمیدی معاون مالی و اداری دانشکده گزارشی از روند بازسازی ساختمان اصلی دانشکده ارائه کرد و گفت: روند بازسازی از دو سال پیش آغاز شد که بازسازی نمای اصلی ساختمان به اتمام رسید و زیرساخت های داخل ساختمان از برق و تلفن تا تهویه مجدد نوسازی شد و جدیدترین سیستم تهویه (MRF) برای ساختمان تعبیه و به اتمام رسید.
وی افزود: برای معماری داخل ساختمان در حال رایزنی با چندین تیم طراحی هستیم که بزودی پس ازطراحی نقشه مد نظر ما کار بازسازی آغاز خواهد شد و در ادامه نوسازی ها، چندین بوفه برای رفاه بیشتر و محل استراحت دانشجویان احداث خواهد شد.
دکتر عمیدی از بازسازی ساختمان شماره 7 دانشکده پزشکی خبر داد و گفت: پس از جایابی برای گروه های مستقر در این ساختمان کار مرمت  آغاز خواهد شد.
در ادامه دکتر نیما رضایی معاون بین الملل دانشکده پزشکی، گزارشی از همایش یوسرن و جشنواره نقاشی برای کودکان بیمار ارائه کرد و گفت: محتوای علمی ارائه شده و استقبال شرکت کنندگان در این همایش علی رغم تعطیلی روز شنبه و یکشنبه در بوداپست عالی بود در این همایش 40 نفر از ایران شرکت کرده بودند و به صورت همزمان در 7 سالن برنامه ها برگزار شدند.
وی تصریح کرد: در اختتامیه این همایش میزبانی سال آینده به دکتر نفیسی که به نمایندگی از ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران حضور داشتند اعطا شد، که مراسم سال آینده 7 تا 10 نوامبر در تهران برگزار خواهد شد و دانشگاه های زیادی خواهان همکاری با ما در برگزاری این همایش هستند و درخواست هایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران، شیراز، اصفهان و دانشگاه امیر کبیر برای ما ارسال شده است.
معاون بین الملل دانشکده پزشکی گفت: با توجه برگزاری چندین دوره همایش باید مکانی به عنوان دبیرخانه دائمی یوسرن در نظر بگیریم.
دکتر رضایی در ادامه از برگزاری دومین مراسم جشن قدر استاد خبر داد و گفت: مراسم امسال با قوت و دقت بیشتر در انتخاب ها در اردیبهشت ماه 99 برگزار خواهد شد.
در ادامه دکتر نفیسی با اعلام تخصیص بخشی از هزینه ثبت نام فراگیران فلوشیپ، مهمان و مازاد از سوی دانشگاه به دانشکده گفت: مبالغ دریافتی برای تامین تجهیزات گروه ها صرف خواهد شد.
همچنین در خصوص اختصاص اعتبارات از معاونت بین الملل دانشگاه به دانشکده پیشنهاد شد مبالغ واریزی در راستای ایجاد بیمارستان بین الملل با تسلط به زبان انگلیسی و یا تداوم دوره های موفق مدارس بین المللی بهاره و پاییزه هزینه شود.
دکتر علی لباف معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی دانشکده پزشکی، در خصوص حضور دستیاران در برنامه های اکسترا کوریکولار(خارج از برنامه آموزشی مدون) صحبت کرد و گفت: حضور در برخی برنامه های خارج از برنامه مدون آموزشی و ارائه خدمات درمانی از سوی دستیاران عموما به صورت داوطلبانه است و اگر در غیر این صورت وبه صورت اجبار باشد قابل پذیرش نیست و باید در مورد نوع حضور و شرکت از سوی ارگان دعوت کننده شفاف سازی شود. که در این مورد مقرر شد با مسئولین معاونت درمان در دانشگاه جلساتی برگزار و سازوکار آن مشخص شود.
در نشست امروز مقرر شد در روز شنبه 16 آذر ماه جلسه شورای دانشکده ویژه مدیران گروه های علوم پایه از ساعت 8 در سالن شورای دانشکده برگزار شود،  که بحث در خصوص نحوه جذب و ارزیابی اعضای هیات علمی، گزارشی از روند پژوهش در علوم پایه از جمله مواردی است که در این جلسه به بحث گذاشته خواهد شد.
 همچنین با توجه به مصوبه هیئت رئیسه دانشکده مبنی بر حضور هیئت رئیسه در بیمارستانها تابعه دانشگاه مقرر شد، برای سومین ماه متوالی از حضور اعضای هیات رئیسه در بیمارستان های دانشگاه، بعد از بیمارستان روزبه و رازی، نشست هیات رئیسه دانشکده در بیمارستان فارابی برگزار شود که زمان دقیق آن اعلام خواهدشد.
توضیح این که علی رغم تعطیلی مراکز آموزش عالی به علت آلودگی هوا در روز 9 آذر، هیات رئیسه دانشکده پزشکی با حضور تمامی اعضا برگزار شد.

خبر: مینامحمدی
عکس: نیرومند رومیانی

مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی