محتوای خبری معاونت بهداشت

برگزاری کارگاه احیای پایه کودکان و شیرخواران در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص افزایش کیفیت عملیات احیای پایه کودکان و شیرخواران برای گروه هدف بهورزان شبکه‌های تابعه کارگاه احیای پایه کودکان و شیرخواران را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، در راستای کاهش مرگ و میر کودکان زیر 5 سال و ضرورت توانمند‌سازی کارکنان طبق دستورالعمل وزارت متبوع، کارگاه احیای پایه کودکان و شیرخواران روز چهارشنبه 18 مرداد 1402 در سالن مدافعان سلامت این معاونت برگزار شد.
هدف از برگزاری کارگاه احیا، افزایش کیفیت عملیات احیای انجام شده توسط افراد حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای است که عملیات احیا سریع و موثر توسط یک ناظر «اعم از والدین، مراقبین و یا هر فرد بزرگسال آموزش دیده حاضر در صحنه» می‌تواند منجر به برگشت موفق خودبخودی گردش خون و زنده ماندن کودک آسیب دیده با وضعیت عصبی سالم شود.
در کارگاه یادشده حسین کرمی، سوپروایزر آموزشی بیمارستان امام خمینی (ره) به عنوان مدرس حضور داشتند و مباحث آسپیراسیون جسم خارجی در کودکان، زنجیره بقای کودک، ارزیابی و طبقه‌بندی کودک بدحال، راه‌های پیشگیری از ایست های قلبی و تنفسی، نحوه ارزیابی تنفس، شیوه بازکردن راه هوایی و تهویه به صورت تئوری و عملی با استفاده از اسلاید، فیلم آموزشی و مانکن آموزش دادند.
گروه هدف این کارگاه،  بهورزان شاغل در شبکه‌های بهداشت ودرمان شهرستان‌های ری و اسلامشهر و مرکز بهداشت جنوب تهران بودند ضمنا در پایان کارگاه نیز از شرکت کنندگان، آزمون به عمل آمد.
کمرلویی و زارع زاده، کارشناس برنامه نظام مراقبت مرگ کودکان 1-59 ماهه و احیای پایه کودکان معاونت بهداشت، بر برگزاری کارگاه نظارت داشتند.

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *