برگزاری چهارمین کارگاه آموزشی طب ایرانی برای بهورزان شبکه بهداشت اسلامشهر

واحد سلامت خانواده از برگزاری چهارمین کارگاه آموزشی طب ایرانی با عنوان سبک زندگی سالم با آموزه های طب ایرانی برای بهورزان شبکه بهداشت اسلامشهر خبر داد.

برگزاری چهارمین کارگاه آموزشی طب ایرانی برای بهورزان شبکه بهداشت اسلامشهر

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، پنجشنبه 4 مرداد 1403 در ادامه برگزاری کارگاه های آموزشی ادغام طب ایرانی در نظام سلامت، چهارمین کارگاه آموزشی با عنوان " سبک زندگی سالم با آموزه های طب ایرانی" توسط حمیرا پشتکوهی کارشناس و نماینده طب ایرانی در تاریخ برای بهورزان شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر در محل سالن اجتماعات شبکه برگزار شد. در ابتدای جلسه پشتکوهی مطالبی را در خصوص تعریف طب سنتی از دیدگاه WHO، تاریخچه طب ایرانی، هدف از ادغام طب ایرانی در نظام سلامت بیان کرد. در ادامه مطالبی تحت عناوین سته ضروریه برای زندگی سالم و شرح کاملی در مورد این شش اصل حیاتی تحت عناوین هوا و محیط زیست، حرکت و سکون، خواب و بیداری، خوردن و آشامیدن، دفع مواد غیرضروری و حفظ مواد ضروری و اعراض نفسانی ارائه شد. در پایان نیز شرح کاملی از مواد غذایی مفید و مضر در گروه های سنی مختلف و دوران های بارداری، پس از زایمان و شیردهی و انواع پاکسازی ها جهت حفظ سلامتی پرداخته شد. پشتکوهی افزود: ضمن پاسخ به سوالات شرکت کنندگان در خلال برگزاری کارگاه، در شروع و خاتمه کارگاه از شرکت کنندگان پیش آزمون و پس آزمون نیز بعمل آمد.

محسن عصمتی
تهیه کننده:

محسن عصمتی

تصاویر

برگزاری چهارمین کارگاه آموزشی طب ایرانی برای بهورزان شبکه بهداشت اسلامشهر برگزاری چهارمین کارگاه آموزشی طب ایرانی برای بهورزان شبکه بهداشت اسلامشهر