تامز جی سی 2 (مراقبت سلامت): معرفی طرح هات لاین بیمارستان روزبه دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، خط هات لاین برای پیشگیری از خودکشی، در سال 1400 در بیمارستان روزبه راه اندازی شد. افراد تیم مداخله در بحران شامل روان پزشکان، دستیاران روان پزشکی و گروهی از روان شناسان بالینی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند. در مدت دو سال حدود 200 هزار تماس برقرار شده است. بیماران از همه نقاط کشور با اطمینان به حفظ اسرار خود می توانند با شماره 54467000 - 021تماس بگیرند و از متخصصان راهنمایی و مشاوره بگیرند.

پس از ارزیابی متخصصان تماس ها به سه بخش تقسیم می شود: قسمت اول مربوط به بیمارانی است که افکار خودکشی دارند و در شرایط بحرانی هستند که متخصصان بعد از ارزیابی به بیمار کمک می کنند شرایط بحران را پشت سر بگذراند. قسمت دوم به بیماران نیازمند مشاوره اختصاص داده شده که پس از ارزیابی اولیه، راهنمایی و یا به مراکز مربوطه ارجاع داده می شوند. دسته سوم برای اطمینان از کاربری خط تماس می گیرند که توضیحات لازم به آنها داده می شود.
تماس ها با حفظ اسرار مراجعه کنندگان ثبت می شود. همچنین در موارد بحرانی متخصصان بیمارستان روزبه پس از یک هفته با بیمار تماس می گیرند و مراحل درمان بیمار را پیگیری می کنند.

طاهره رحمان پور
تهیه کننده:

طاهره رحمان پور

فیلم بردار
تدوین گر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *