جلسه کمیته اجرایی پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا در شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری

با حضور دکتر مصطفی امینی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، جلسه کمیته اجرایی پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا در شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، سه شنبه 23 آبان ماه 1402و با حضور دکتر مصطفی امینی، سرپرست، دکتر آرمان مدرس، معاون و مسئولان واحدهای ستادی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، جلسه کمیته پویش ملی غرباگری دیابت و فشارخون بالا در شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری برگزار شد.
دکتر مصطفی امینی با اشاره به شیوع فراوان بیماری های غیرواگیر در کشور گفت: غربالگری و شناسایی زودهنگام افراد در معرض خطر و بیماران دیابتی و مبتلا به فشارخون بالا، نقش مهمی در کاهش مرگ و میر و ابتلا بیماری های قلبی و عروقی در کشور دارد و از بروز بسیاری از نارسایی ها و عوارض دیگر در افراد جلوگیری می کند.
وی ادامه داد: اطلاع رسانی، آموزش و مقدمات لازم برای شروع اجرای این پویش در شهرستان ری انجام شده است و تمام افراد بالای 18 سال و زنان باردار می توانند با حضور در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت به منظور غربالگری بیماری های دیابت و فشارخون بالا در این پویش شرکت کنند.
دکتر امینی با تاکید بر انجام با کیفیت این پویش و رعایت دقیق دستورالعمل های مربوط به آن گفت: تمامی واحدهای ستادی در کنار واحد بیماری های غیرواگیر، برای اجرای هر چه بهتر این طرح مشارکت داشته باشند.
معصومه جنتی مسئول واحد بیماری های غیرواگیر  شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، ضمن بیان ویژگی های جمعیتی و گروه هدف بالای 18 سال شهرستان گفت: پویش ملی دیابت و فشارخون بالا از 20 آبان ماه آغاز و تا 15 دی ماه 1402 ادامه خواهد داشت.
همچنین صبح امروز، دکتر مصطفی امینی در پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا شرکت کرده و ارزیابی های تن سنجی، اندازه گیری قند خون و فشار خون برای ایشان انجام شد.

حسین حاجی رضایی
تهیه کننده:

حسین حاجی رضایی

تصاویر