• تاریخ انتشار : 1403/07/30 - 10:21
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری جلسه آموزشی اچ آی وی با رویکرد نوین در مرکز بهداشت جنوب تهران

کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت جنوب تهران از برگزاری جلسه آموزش اچ آی وی با رویکرد نوین برای مسئولان فنی مراکز متادون تراپی خصوصی در سالن جلسات ستاد خبر داد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، مریم تقی زاده، کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر این مرکز گفت: دکتر زهرا ندا، کارشناس مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت جنوب تهران در خصوص اهمیت بیماریابی HIV در گروه مددجویان مراجعه‌کننده به مراکز درمان اعتیاد و لزوم انجام تست اچ آی وی در آنان ، نکاتی را بیان کرد.
در ادامه، دکتر متین بازرگان، در خصوص اپیدمیولوژی بیماری ایدز در ایران، الگوی انتقال در موارد مثبت تشخیص داده‌شده ، چالش‌های مبارزه با ایدز در کشور، آموزش ایدز با رویکرد نوین و کلیات اچ آی وی، گام‌های رویکرد نوین آموزش اچ آی وی، مبانی توصیه به انجام تست، ایجاد تمایل به تست و لزوم ارجاع و پیگیری موارد مثبت به مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، مطالبی را بیان کرد.
دکتر بازرگان ضمن معرفی مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در تهران، مرکز مشاوره ویژه زنان آسیب‌پذیر، مرکز دندانپزشکی زمزم ویژه بیماران اچ آی وی، از مراکزی که تمایل به انجام تست اچ آی وی دارند درخواست کرد تا اسامی خود را اعلام کرده و برای دریافت رپید تست و پوستر آموزشی به مرکز بهداشت جنوب تهران مراجعه کنند.
در پایان با پخش فیلم آموزشی نحوه انجام تست سریع، مریم تقی زاده، کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر این مرکز، نحوه انجام تست را به‌صورت عملی برای مددجویان آموزش داد.





  • گروه خبری : مرکز بهداشت جنوب تهران
  • کد خبر : 281836
نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

تصاویر