برگزاری هفتمین وبینار آموزشی زیستن هوشمندانه

دفتر امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی تهران هفتمین کارگاه آموزشی مجازی زیستن هوشمندانه را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر امور ایثارگران، دکتر غزل پورنسایی در هفتمین جلسه از کارگاه مجازی دانشگاه زیستن هوشمندانه گفت: شمرده صحبت کردن نه نتها فهم شنونده را از صحبت‌های شما تقویت می‌کند، بلکه باعث می شود  گوینده مطلب مطمئن و آرام به نظر برسد.
در این برنامه که روز یکشنبه 17 مرداد 1400 به صورت مجازی برگزار شد، دکتر پور نسایی  به نحوه صحبت کردن و تاثیر آن در یک ارتباط موثر پرداخت و  نکات مهم در صحبت کردن صحیح را به  شرح ذیل عنوان کرد:

شمرده صحبت کردن: در یک صحبت صحیح  شنونده باید قادر باشد تمام کلمات را بشنود و از مطالب بیان شده درک لازم را پیدا نماید.ایشان روشهای تمرین شمرده صحبت کردن را تلفظ کلمات با ادای صحیح و خواندن رشته بلندی از اعداد و نوشتن آن روی هوا  را عنوان  کرد.
صحبت کردن همراه با اعتماد به نفس: صحبت کننده میبایست احساس کند حرفی که میزند متعلق به خودش است و میبایست با اعتمادبه‌نفس کامل،صحبت کند.
گوینده باید به چیزی که می‌گوید اعتقادو آن مطلب را باور داشته باشد.
با اشتیاق صحبت کردن: مردم تفاوت در بیان را حس می کنند. شاید این نکته‌، بسیار لطیف و کمی نامحسوس باشد اما در حقیقت وقتی اشتیاق در صحبت افراد طنین انداز میشود،صدا قابل باور تر و متقاعد کننده تر به نظر می رسد و این یکی از راه‌های تقویت قدرت بیان است.
وضع نشستن یا ایستادن  در حین صحبت کردن.
مراقب  کردن از زیر و بم صدا در حین صحبت کردن.
آرامش داشتن در حین صحبت کردن.
صداقت در کلام داشتن.
هویتهای چندگانه هر یک دارای ویژگی هایی متضاد با هویت اولیه است. کسانی که از نزدیک با این قبیل اشخاص ارتباط داشته اند متوجه میشوند  که تغییر شخصیت در آنان همراه با تغییرات ظریفی در اطوار بدنی و صدا توام می گردد. قال رسول الله (ص): بئس العبد عبدٌ همزهٌ یقبل بوجهٍ و یدبر بوجهٍ

آدم دورو تا چه اندازه پست و نکوهیده است،در حضور یک چهره دارد و در غیاب چهره‌ای دیگر(الشهاب‌فی‌الحکم والآداب، ص١٨ )

توضیح اینکه این  برنامه هر هفته در روزهای یکشنبه از ساعت ۲۱الی ۲۲ برگزار میگردد. علاقه مندان میتوانند از طریق ادرس اینجا و از گزینه میهمان وارد شوند .

 

کلمات کلیدی
علیرضا پیرامون مقدم
تهیه کننده:

علیرضا پیرامون مقدم

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *