شبکه‌های اجتماعی؛ ابزار جدیدی برای برندسازی علمی اساتید

دکتر ترابی فضای مجازی را یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی و اطلاع‌رسانی دانست و گفت: دانشگاه‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و حضور فعال اعضای هیئت علمی در شبکه‌های اجتماعی نه تنها به ارتقای جایگاه دانشگاه در سطح جهانی کمک می‌کند، بلکه به افزایش نفوذ علمی فردی و ایجاد ارتباطات مؤثر با جامعه علمی می‌انجامد.

 به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست یکشنبه 11 شهریور 1403 با ادمین وب سایت دانشکده ها، بر لزوم حضور اعضای هیئت علمی در شبکه‌های اجتماعی تأکید کرد.
وی با بیان اینکه با ایجاد پروفایل‌های حرفه‌ای، این افراد می‌توانند دستاوردهای علمی خود را به صورت گسترده‌تری منتشر کرده و به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنند، افزود: فعالیت در این فضا و انتشار مقالات در مجلات معتبر به بهبود شاخص‌های علمی دانشگاه، از جمله آلتمتریکس، کمک کرده و در نتایج بسیاری را برای اعضای هیئت علمی و دانشگاه به همراه خواهد داشت.  
مدیر روابط عمومی دانشگاه با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی بستری مناسب برای ایجاد همکاری‌های علمی با محققان و دانشگاه‌های دیگر در سراسر جهان فراهم می‌آورند، افزود: برندسازی شخصی در فضای مجازی، فرصت‌های همکاری بیشتری را به وجود می آورد.
وی با اشاره به اینکه شاخص آلتمتریکس به عنوان معیاری برای اندازه‌گیری میزان توجه به مقالات علمی در فضای مجازی شناخته می‌شود، گفت: افزایش این شاخص نشان‌دهنده تأثیرگذاری بیشتر پژوهش‌ها و ارتقای رتبه علمی دانشگاه است.
 دکتر ترابی در پایان جلسه با تأکید بر اهمیت فضای مجازی و استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی، گفت: این اقدامات می‌تواند به بهبود جایگاه دانشگاه‌ و اعضای هیئت علمی در سطح ملی و جهانی کمک کند و به ارتقای کیفیت و تأثیرگذاری پژوهش‌های علمی منجر شود.

مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *