پیام رئیس مرکز قلب تهران به مناسبت روز جهانی قلب

دکتر حمیدرضا پورحسینی در پیامی به مناسبت روز جهانی قلب شعار سال 2020 را «با تمام وجود از سلامت قلب خود مراقبت کنید» بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز قلب تهران، نیاز به آگاهی عمومی نسبت تهدید بیماری های قلبی عروقی و اهمیت شیوه زندگی سالم، جامعه جهانی را بر آن داشت تا روز 29 سپتامبر یا 8 مهر را بعنوان روز جهانی قلب نامگذاری نمایند. اهمیت سلامت قلب با توجه به اینکه سالانه بیش از 17 میلیون مرگ و میر ناشی از این بیماری همچنان سلامت بشریت را تهدید می نماید مسئولیت همه آحاد جامعه را روز به روز افزایش می دهد.
مرکز قلب تهران با توجه به رسالت و اهداف سازمانی و اخلاقی خود، ضمن گرامیداشت این روز بزرگ و با احترام به منشور حقوقی بیماران قلبی عروقی، سالهاست با ایجاد بستر مناسب در زمینه پیشگیری، درمان، آموزش و پژوهش این مرکز را مآمن و ملجآ بیماران دردمند قلبی قرار داده است.
روز سه شنبه 8 مهر 99 دکتر حمیدرضا پورحسینی رئیس مرکز قلب تهران به مناسبت روز جهانی قلب پیامی به شرح زیر منتشر کرد:
با توجه به گسترش بیماری های قلبی و نیاز به اطلاع رسانی همگانی بر سازمانها و نهادهای مردم محور همچنین فضای مجازی و رسانه های جمعی و عمومی است تا با چنین روزهایی نسبت به آگاه سازی جامعه از جمله ریسک فاکتورها و عوارض خطرساز، نقش خود را برای رسیدن به اهداف بلند سلامت عمومی کشور ایفا نماید. بر همین اساس سازمان بهداشت جهانی و فدراسیون جهانی قلب شعار سال 2020 خود را چنین عنوان کرد: Use heart to beat cardiovascular diseaseبا تمام وجود از سلامت قلب خود مراقبت کنید
اکنون که بیش از 8 ماه از فراگیری ویروس کرونا در سرتاسر جهان می گذرد و کشور عزیزمان نیز این روزها به شدت در حال مبارزه با این ویروس است و بالطبع مرکز قلب تهران نیز از این فراگیری مثتثنی نیست و مسئولیت دو چندانی در درمان بیماران قلبی کرونایی دارد لذا برخود لازم می دانم از همکاران و دست اندرکاران واحدهای مختلف درمانی شامل اساتید، پزشکان، دستیاران، مجموعه کارکنان پرستاری، همچنین واحدهای پاراکلینیک، پشتیبانی، اداری و خدمات بطور ویژه تقدیر و تشکر کنم و آرزوی سلامت و توفیق برای همگان را از خداوند رحیم و رحمان خواستارم.
دکتر حمیدرضا پورحسینی
رئیس مرکز قلب تهران

 

                                                                                      

سید محسن  اسماعیلی
تهیه کننده:

سید محسن اسماعیلی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *