بیمارستان فارابی برای چهارشنبه سوری 99 آماده می کند

جلسه مجازی کمیته مدیریت خطر حوادث و پدافند غیرعامل بیمارستان فارابی با هدف بررسی میزان آمادگی برای چهارشنبه آخر سال 99 و ارائه گزارش بازدید ارزیابان ایمنی دانشگاه علوم پزشکی تهران از این مرکز، برگزار شد.

بیمارستان فارابی خود را برای چهارشنبه سوری 99 آماده می کند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه مجازی کمیته مدریت خطر حوادث و پدافند غیرعامل این مرکز دوشنبه ۲۰ بهمن ۹۹ با حضور سعید مرادی، مدیر، دکتر محمد سلیمانی، مسئول فنی و فریده آژیر، مدیر پرستاری بیمارستان فارابی برگزار شد.
در این جلسه علی اکبر عسگری، مسئول واحد مدیریت بحران بیمارستان فارابی، ابتدا گزارشی از فعالیت‌های این واحد در دی سال جاری ارائه کرد و درباره پیگیری لازم جهت تهیه سهمیه گازوئیل، ارتقاء سیستم اطفاء حریق، معاینه فنی موتورها و ایمن سازی ترالی کپسول‌های واحدها توضیحاتی داد.
وی سپس درباره بازدید ارزیابان ایمنی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران از بیمارستان فارابی نیز توضیحاتی را ارائه کرد و اظهار داشت: ارزیابان ایمنی دانشگاه در بازدیدی که از بیمارستان داشتند، به صورت دقیق زیرساخت‌ها و تاسیسات این مرکز از جمله ایمنی غیر سازه ای، سیستم اعلام حریق، کپسول‌های اطفاء حریق، ژنراتورها، اکسیژن سازها و دسترسی سریع خودرو امدادی در زمان وقوع حادثه را مورد بررسی قرار داده و ضمن مثبت ارزیابی کردن سطح ایمنی بیمارستان، توصیه‌های لازم را برای رفع نواقص موجود اعلام کردند.
چهارشنبه آخر سال موضوع دیگری بود که عسگری به آن اشاره کرد و افزود: چهارشنبه سوری در واقع یک تمرین عملیاتی واقعی است. با توجه به اینکه در حال حاضر درگیر همه گیری کووید-۱۹ هستیم برای رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی در این شب پیگیری لازم برای تامین لوازم حفاظت فردی انجام خواهد شد. البته سال گذشته به دلیل شیوع کرونا تعداد مراجعه کنندگان در شب چهارشنبه سوری نسبت به سال‌های قبل کاهش داشت و امیدواریم امسال نیز با رعایت نکات ایمنی توسط هم وطنان شاهد کاهش آسیب‌های چشمی و در نتیجه کمتر شدن مراجعه به اورژانس بیمارستان باشیم.خوشبختانه در سال‌های گذشته شاهد کار گروهی خوب کارکنان در این شب بودیم که حاصل تلاش همکاران ما در واحدهای درمانی، اداری و پشتیبانی بود و همین موضوع باعث شده که بیمارستان فارابی بتواند در زمینه ارائه خدمات به آسیب دیدگان چهارشنبه آخر سال خود را به عنوان یک برند معرفی کند.
در پایان این جلسه مدیر بیمارستان فارابی نیز از همکاری واحدهای مختلف بیمارستان با ارزیابان ایمنی دانشگاه که بازخورد خوبی برای مجموعه فارابی داشت، تشکر کرد و بهبود وضعیت تجهیزات اعلام و اطفاء حریق را یکی از اولویت‌های اصلی ایمنی این بیمارستان دانست.
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *