جلسه توجیهی اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدأ در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین شهرداری منطقه ۶ تهران با دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران منعقد شده است، طرح تفکیک پسماند تر و خشک از مبدأ به‌منظور مدیریت پسماند و ارتقای شاخص‌های محیط زیستی اجرایی شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده داروسازی، جلسه توجیهی اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدأ در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور غزل غفار پور کارشناس اطلاع‌رسانی بازیافت ناحیه ۲ منطقه ۶ شهرداری، مهندس نفیسه کارشناس اداره کل طرح‌های عمرانی و پشتیبانی دانشگاه تهران، الهام ذوقی کارشناس بهداشت، ایمنی  و محیط‌زیست (HSE) دانشکده داروسازی و مهدی سلطانی مدیر امور عمومی و جمعی از کارکنان دانشکده داروسازی سه‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ در دانشکده داروسازی برگزار شد. 
بهره‌برداری درست از محیط‌زیست، یکی از اهداف مهم سند چشم‌انداز ۲۰ساله کشور در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی بوده است و باتوجه‌به اهمیت و نقش‌برجسته دانشگاه‌ها و همچنین رسالت آموزشی و پژوهشی آنان، می‌توان دانشگاه را یک عامل مهم و تأثیرگذار در تحقق این امر دانست و عملاً جامعه دانشگاهی را به‌عنوان الگویی برای مردم به‌منظور رشد فرهنگ محیط ‌زیستی معرفی نمود.
این طرح یک اقدام مؤثر زیست‌محیطی است و در حال حاضر به‌صورت پایلوت با کمک شهرداری منطقه ۶ و با همکاری سازمان مدیریت پسماند ناحیه ۲ شهرداری تهران در واحدهای دانشگاه تهران و پردیس مرکزی شامل دانشکده پزشکی، دانشکده داروسازی و بخشی از دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال اجرا است.
اجرای این طرح نوعی تولید ثروت است؛ چراکه وقتی جمع‌آوری پسماند به‌صورت خشک و تر انجام گیرد، به‌آسانی قابل‌تفکیک نیست. درصورتی‌که خود پسماندهای خشک ارزش‌افزوده دارند و اگر این جمع‌آوری به‌صورت تفکیک‌شده صورت گیرد، با بازیافت این پسماند می‌توان ارزش‌افزوده ایجاد کرد. 
بدون شک، فرهنگ‌سازی در راستای کاهش تولید پسماند؛ تفکیک زباله از مبدأ نیازمند مشارکت بالای اساتید، کارکنان و دانشجویان گرامی است؛ لذا خواهشمند است با پیوستن در این پویش و مشارکت بالا ما را در مسیر رسیدن به دانشگاه سبز حمایت کنید. 

 

محبوبه بهلولی
تهیه کننده:

محبوبه بهلولی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *