برگزاری مراسم تشییع پیکر دکتر غلامرضا امین

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدقریشی: دکتر امین، استاد گرانقدری بود که جانش را در راه عشق خدمت به مردم، خدمت به جامعه و درگاه حق تعالی گذاشت

مراسم تشییع دکتر غلامرضا امین، استاد برجسته و ماندگار داروسازی کشور در تالار رازی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، این مراسم روز سه شنبه 24 خرداد ۱۴۰۱ با حضور دکتر قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید قریشی، مسئول  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه؛ و جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه و با حضور شاگردان و خانواده داغدار ایشان در تالار رازی دانشکده داروسازی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم و بعد از تلاوت قرآن کریم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید قریشی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، ضمن عرض تسلیت به خانواده ایشان و تمامی کارکنان و اساتید دانشگاه، ایشان را نمونه کامل یک استاد برجسته و شاخص علمی و اخلاقی معرفی کرد.

وی گفت: یکی از دستاوردهای مهم انبیا و ادیان الهی این بود که متوجه شویم مرگ نداریم و هرگز مرگ گودال ما نخواهد بود. طبق سخنان الهی این مرگ چشیدنی و در حد یک ذائقه بوده و صرفا یک عبور است که این برای انسان دلگرم کننده است. همه ما موجوداتی نامیرا هستیم و روزی به دنیا آمده و برای ابدیت باید بمانیم. 
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید قریشی ضمن اشاره به آیه  « یا أیّها الّذین آمنوا اسْتجیبوا للّه وللرّسول إذا دعاکمْ لما یحْییکمْ ۖ واعْلموا أنّ اللّه یحول بیْن الْمرْء وقلْبه وأنّه إلیْه تحْشرون ؛ ای اهل ایمان، چون خدا و رسول شما را به آنچه مایه حیات ابدی شماست (یعنی ایمان) دعوت کنند اجابت کنید و بدانید که خدا در میان شخص و قلب او حایل می‌شود (و از اسرار درونی همه آگاه است) و همه به سوی او محشور خواهید شد » بیان کرد: انسان ها موجوداتی هستند که نیاز به زنده شدن دارند و اگر به پای سخنان خدا و اولیای الهی بنشینند، زنده خواهند شد. باید سعی کنیم که در این دنیا زنده شویم که اگر چنین باشد، زندگی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به سخن مرحوم دکتر امین که « گیاهان هدیه های الهی برای ما هستند » افزود: خود دکتر نیز یکی از این هدیه های بزرگ خلقت برای همه ما و تمام نیکان عالم هستند. لکن آن گیاه از بین خواهد رفت اما امین ها جاودانه باقی خواهند ماند. ما با مرگ لباس موقت خود را درآورده و لباسی بهتر بر تن میکنیم. انسان با چنین شناخت و باوری ناامید نشده و از خدا جدا نمیشود. این جهان دانشگاهی است که همگی برای آموختن آمده ایم و خوش به حال آنکه با دست پر و نیک از میان ما برود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید قریشی در ادامه ضمن وصف این استاد بزرگ، گفت: دکتر امین استاد گرانقدری بود که جانش را در راه عشق خدمت به مردم، خدمت به جامعه و درگاه حق تعالی گذاشت و از این رو ایشان تازه زنده شده و حیات ابدی وی آغاز شده است. از خدای منان به حرمت صالحان خویش خواستارم که به خانواده، شاگردان و دوستداران ایشان، صبر جمیل عنایت فرموده و این افتخار را به دانشگاه علوم پزشکی تهران بدهد که نیروهای ارزشمندی همانند این عزیز بزرگوار تربیت کند.

 

ابوالفضل علیزاده
تهیه کننده:

ابوالفضل علیزاده

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *