دکتر واشقانی فراهانی: خدمت بیماری‌های قلبی و عروقی در نوروز ارائه می‌شود

رئیس مرکز قلب تهران، از تداوم خدمت‌رسانی این مرکز در ایام نوروز و غربالگری بیماری‌های قلبی و عروقی و عوامل خطر آن در هزار و 500 نفر از کارکنان مرکز قلب خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر علی واشقانی فراهانی رئیس مرکز قلب تهران، با تبریک سال نو به همکاران مرکز قلب و دانشگاه گفت: امیدوارم سال 1401 سالی خوب و سرشار از شادی، سلامتی، امنیت برای همکاران باشد و هرروز شاهد اخبار خوشی در دانشگاه باشیم.
رئیس مرکز قلب تهران، با اشاره به تداوم ارائه خدمات در ایام نوروز گفت: خدمات مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی به‌صورت کامل در اورژانس و به‌صورت محدود در بخش‌های الکتیو و درمانگاه مرکز قلب ارائه می‌شود که مردم بتوانند اعتماد خود را به مجموعه حفظ  و درمان‌های قلبی و عروقی خود را دریافت کنند.  
دکتر واشقانی فراهانی، از آغاز طرح غربالگری بیماری‌های قلبی و عروقی کارکنان این مرکز خبر داد و گفت: در دو ماه اول سال، غربالگری بیماری‌های قلبی و عروقی و عوامل خطر آن در مجموعه هزار و 500 نفری مرکز قلب  آغاز می‌شود.
رئیس مرکز قلب تهران، با اشاره به اهمیت این موضوع گفت: یکی از معضلات نظام سلامت این است که بخش عمده‌ای از افراد از عوامل خطر بیماری‌های قلبی و عروقی خود شناختی ندارند و  به دردهای قلبی خود اعتنای جدی نمی‌کنند. همچنین 30 درصد از مبتلایان فشارخون، بسیاری از افراد پری دیابت و دیابتی از بیماری خود خبر ندارند. به همین دلیل ما در مرکز قلب خود را ملزم می‌دانیم حداقل در قدم اول کارکنان مرکز قلب را در یک ساختار نظام‌مند و آکادمیک ازلحاظ بیماری‌های قلبی و عروقی و عوامل خطر آن غربالگری کنیم.
رئیس مرکز قلب تهران، در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد سال 1401 فضای بهتری برای فعالیت‌های علمی، پژوهشی و درمانی در مرکز قلب فراهم شود و گفت: امسال حمایت‌هایمان را مضاعف می‌کنیم که همکاران فقط دغدغه فعالیت‌های علمی و پژوهشی داشته باشند و پشتیبانی‌های لازم را بدون آنکه آنان دل‌نگرانی داشته باشند فراهم می‌کنیم.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

فیلم بردار

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *