آغاز چهارمین دوره ارزیابی اعتباربخشی بیمارستان فارابی

رییس بیمارستان فارابی: ارزیابی اعتباربخشی بهترین فرصت برای پایش عملکرد بیمارستان هاست

چهارمین دوره ارزیابی اعتباربخشی بیمارستان فارابی با حضور ارزیابان اداره اعتباربخشی وزارت بهداشت آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی ارزیابی دوره چهارم اعتباربخشی این بیمارستان از دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ با حضور ارزیابان اداره اعتباربخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.
در ابتدای اين بازديد دکتر محمدرضا اکبری، رییس بیمارستان فارابی ارزیابی اعتباربخشی را بهترین فرصت برای پایش عملکرد بیمارستان ها دانست و گفت: بنده معتقدم ارزیابی بیمارستان توسط بازرسانی از خارج مجموعه می تواند نقاط قوت و ضعف ما را مشخص کند. به همین دلیل ما ارزیابانی که برای اعتبار بخشی به بیمارستان فارابی مراجعه می‌کنند را همکارانی می دانیم که می خواهند ما را در هر چه بهتر شدن عملکردمان یاری کنند. زیرا ارزیابی اعتباربخشی کیفیت ارائه خدمات ما به بیماران را افزایش می دهد.
وی با معرفی بیمارستان فارابی، این مرکز را بزرگترین سایت آموزشی چشم پزشکی کشور از نظر تعداد هیئت علمی دانست و اظهار داشت: قدمت بیمارستان فارابی تقریباً برابر با قدمت دانشگاه تهران است. با توجه به رسالت و چشم انداز این بیمارستان تلاش می‌کنیم تا در منطقه الگو باشیم. زیرا چشم اندازه ما فراملی دیده شده و این ظرفيت برای تبدیل شدن به الگویی در منطقه وجود دارد. 
کرامت و تعالی بیماران و کارکنان، ارتقا کیفیت، ایمنی، خلاقیت، دانش محوری و نوآوری در بیمارستان فارابی از دیگر مواردی بود که دکتر اکبری به توضیح آنها پرداخت و در ادامه گزارشی از عملکرد بخش ها و درمانگاه ها، تعداد اعمال جراحی سالیانه، دستاوردها و افتخارات و تجهیزات آموزشی خریداری شده ارائه کرد.
در ادامه فرامرز بهادرخان، سرپرست اداره اعتباربخشی بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و سرپرست تیم ارزیاب بیمارستان فارابی توضیحاتی درباره اهداف ارزیابی دوره چهارم اعتباربخشی مطرح کرد و افزود: هدف اصلی در اعتباربخشی بررسی میزان اجرای صحیح فرآیندهای بیمارستانی است و نتایجی که حاصل می شود درصد موفقیت یک بیمارستان در اجرای فرایند ها و اهداف عالی سازمان که همان ایمنی بیمار و خدمات با کیفیت است را نشان خواهد داد. ارزیابی اعتباربخشی از دید ما یک برنامه نظارتی یا مراسمی دو روزه نیست. همانطور که دکتر اکبری به آن اشاره کرد می‌خواهیم به عنوان تیمی خارج از بیمارستان عملکرد بیمارستان فارابی را مورد ارزیابی قرار دهیم تا تجربیات خودمان نیز ارتقا پیدا کند. در واقع ما در کنار کارکنان بیمارستان‌فارابی هستیم، نه عنوان یک ارزیاب بلکه به عنوان یک همکار. 
در پایان این جلسه تیم ارزیابان در بخش ها و واحدهای مختلف بیمارستان فارابی حضور پیدا کردند و از نزدیک به ارزیابی فرایندهای مورد نظر پرداختند.
خبر: سید عباس قاضی میرسعید
عکس: حمیده امیدوار
معصومه  عزيزي
تهیه کننده:

معصومه عزيزي